Boetes

BogaddE

MF veteraan
28 mei 2001
1.772
0
Hengelo
Ik kom regelmatig posts tegen die over boetes,
nu ben ik benieuwd;
Hoeveel geld heb jij al mogen bijschrijven aan de bankrekening van de overheid?

Zal wel niet weinig zijn omdat hier heel wat supersport rijders rond hangen.

(ook wel leuk om te weten; hoeveel heb je terug gekregen d.m.v. een bezwaarschrift?)

Ik heb zelf nog nooit een boete gehad, wel héél erg veel geluk met rollenbanken voor de brommer gehad.
Maar ik ben wel bang dat de eerste boete niet zo heel erg lang op zich laat wachten.
 
Tot nog toe 3 boetes gehad, allemaal voor te hard rijden, allemaal met de auto.

2x 60 gulden en 1x 130 gulden, totaal 250 gulden, niks terug kunnen krijgen helaas.
 
1 keertje fout parkeren
1 keertje 10km/uur te hard in NL
1 keertje 40km/uur te hard in België (terwijl ik eignelijk constant 70 te hard reed die rit)
 
valt best mee, aantal voor -10 km/u te hard, eentje voor +10 km/u te hard, eentje voor 40km/u te hard die ik nog niet binnen heb.

Ik rijd dan gemiddeld niet te hard, af en toe probeer ik een stel bochten wat sneller te nemen.

:+

enkele keer 230+ op een recht stuk, paar minuten 160/180 op de linker baan...

braaf braaf braaf
 
Laatst bewerkt:
ik vorige week nog eentjuh van 250 piek......
inhaluh met een doorgetrokkuh streepie...
was zo`n aspirant m@ng@@l..die er een streepie bij wou hebbuh maar goed :j
]en 2 voor te hard rijduh...
totaal:
430 piekiessssss
 
Al meerdere voor te hard rijden. Zal wel ergens rond de 1000 piek hangen. Paar parkeerboetes, max. 600 guldentjes en vorige week nog een leuk http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2022 (akkefietje) :(

Loopt wel leuk op zo, maar doe het zelf dus moet niet zeiken. \ '(
 
ik heb er 1 gehad voor politie van de weg af snijden, daar vroegen ze zelf om, ik had mijn 7 maanden zwangere vrouw naast me zitten en toen begon een burger wagentje te \"kwallen\" , die heb ik dus gemaneuvreerd zodat deze de keuze had onder een Atlas graafmachine te rijden of de berm in te gaan en zijn voortrein op te offeren, het laatste was dus hun keuze, ,,,, boete ,,,,, na overleg , hfl 70,- voor het negeren van een inhaal verbod, !!!!!!!!!!
tja,,,, ik trap veel meer als een ton per jaar en meneer agent dacht in een jofele bui even mij uit te dagen , ondanks waarschuwing van zijn collega
deze trof dus de schikking van hfl 70,- anders gingen we voor de \"hoofdprijs\",,, ( snelheids overschreiding van 120 km boven de limiet, roekeloos rijgedrag, inhaalverbod negeren, bumperkleven, snijden),,,,, dus al met al een koopje, weinig keren voor dat geld zo\'n ravage aan mogen richten,,,


de agent zelf heeft dit alles volmondig toegegeven,en ik heb die hfl 70,- geslikt,,,,,,

bewijs : politie daagt daadwerkelijk mensen uit , tot het maken van overtredingen, veelal in \"stlle, onopvallende auto\'s\" .................... :r :r :r


MAAAAAAAAAAAr deze agent doet dat noooooooit meer
 
Niet zoveel:
- inhalen over dubbele doorgetrokken strepen; F 301,20 (200 Zwitserse frank)
- 6 km te hard (76 km/u i.p.v. 70 km/u); F 60,-
- verlopen APK van een auto (niet mijn auto, maar ik reed er wel in); F 180,-

Dit maakt een totaal van F 487,20. :( Maar goed, dit is in iets meer dan twee jaar, waarvan grotendeels met 25 kW, met een kilometerstand van bijna 61.000 km. Valt best mee. Ik rijd altijd wel iets te hard...
 
Laatst bewerkt:
Op de Virago:
1x 5km te hard = f60,-
1x +/- 20km te hard = f130,-
1x 39km te hard = f450,-
Totaal: f640,- ;(

Ik hoop dat het nu genoeg is geweest! :(

ps. ook nog 500 tjechische kronen (=f35) afgelopen jaar voor 29km te hard, staat ook slecht aangegeven daar...
 
Laatst bewerkt:
Nog niet 1 met de motor gehad (f*ckin\' miracle), wel met de auto.

Reed van Drachten naar Emmen, je mocht er 80, ik reed ongeveer 170-180. Zag ineens vanuit m\'n ooghoek een mannetje met een blauw overhemd in de bosjes staan, trapte vol op de rem en kreeg na 3 weken niet kunnen slapen en veel zweten een bekeuring binnen voor 13 km/h te hard :j 120 piek ofzo, weet het niet exact meer.

En 1x 56km/h - 60 piek. Gaf op het juiste moment gas bij een stoplichtflitser. Anders was het 180 piek voor een rood licht geweest 8-)
 
Tot nu toe bijna altijd mazzel gehad of me eruit kunnen praten... Dat heeft me opgeleverd:

* 1 Boete 80 piek voor zonder helm rijden met de scooter (reed dat al sinds het voorjaar }) ) Is alweer een jaar of 6-7 geleden...

* 1 Boete 180 piek voor door rood rijden (Reed volgens mij door oranje, maar wel 80 in de BBK... Nooit geincasseerd door het CJIB :} ) Vijf jaar geleden...

* 1 Boete voor 60 piek, te hard rijden... Daarvoor de hele tijd >30 te hard gereden... }) Vorig jaar october... Kreeg de bon pas in de bus toen ik de auto al niet meer had...
 
in totaal iets van 5 mille ofzo...maarja, als je dat afzet tegen het aantal km wat ik rijdt per jaar dan valt het allemaal wel weer mee. (alles in tijdsbestek van 4 jaar)
 
Boete 1:
Door rood stoplicht rijden.
Dacht iets van F35 in Oostenrijk.

Boete 2:
7 km te hard op een provinciale weg
Weet het bedrag niet meer. Dacht F60.

Boete 3:
Wheelie om 12 uur \'snachts
F350

Boete 4:
Met benen over het stuur rijden op een provinciale weg.
Loopt nog bij justitie. Hoop op F250.
 
Denk rond de 2 a 2,5 k.

Met een uitschieter van 945 gulden.
Nog een aantal van 25 t/m 30 te hard.
Voor de rest zeker stuk of 10 van 0 t/m 10 km te hard.
4 a 5 verkeersboetes.

En laatst heb ik een collega opgenaaid dat ie gas bij moest geven, omdat de auto naast de weg geen flitsauto was. Je raad het al *FLITS*.
Heb beloofd dat ik die zou mee betalen :(
 
een keer zonder licht fietsen: 50 piek.

een keer voor een vuilniszak die ik uit mijn raam van 2 hoog had gegooid: 100 piek.

Opgevoerde brommer en zonder helm: 100 piek (10 jaar geleden).

2 boutes op de weg terug uit Nijmegen om kleding te kopen bij Termaat: allebei 60 piek, maar was de auto van mijn schoonmoeder en zij wilde die betalen.
 
Dat zijn van die dingen die ik niet bijhoud, en probeer niet in mijn geheugen op te slaan. paarduizend piek zal het ongetwijfeld wel zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan