Boetes

Tijdens een proefritje op een cbr600rr toen die net uit was werd ik in de buurt van Eibergen gelaserd op circa 300 meter, gelukkig maar een kleintje, 15 kmh te hard maar tegen de tijd dat je die gaten ziet ben je al meerdere keren gemeten,remmen heeft dan nog weingig zin.
Ik maakte me trouwens meer zorgen om die LeoVinci bléruitlaat die er onder zat.

Vorig jaar tussen Ommen en Raalte, boete is nog onderweg eventueel inbeslagname rijbewijs, over langere afstand en meerdere keren op het achterwiel, zo stond het in ieder geval in het pv.
 
laatste boete:
5km/h te hard in bebouwde kom
waar?
Goese meer (zonnedealbuurt uit flodder)
wat was de prijs?
50 gulden
meest vreemde (bijna) boete:
1 gordelcontrole (had hem om gelukkig) maar bromsnor sprong vanachter de bosjes zo voor de auto. Gelukkig geen bekeuring gehad voor het beledigen van een ambtenaar in functie; hij vond het zelf ook niet zo'n slimme actie..
2 Op een drukke kruising met veel kabaal (oude motor met blehrpijp) een bellende koekblikker ingehaald die in zijn 1e versnelling bleef steken, motoragent erachteraan, kreeg enkel een "rustig aan" teken..
3 Helaas wel 40 euries; geen geldige parkeervergunning (7 januari 2004, had 2003 nog achter het raampje liggen) Bezwaar hielp niks, te laat was te laat.
 
Mijn laatste boete stamt nog uit m'n brommertijdperk. Ik reed toen in Den Bosch in zo'n straatje wara je niet mag rijden op het moment dat oom agent ook in de buurt was. 30 euro.
 
Mijn laatste boete stamt nog uit m'n brommertijdperk. Ik reed toen in Den Bosch in zo'n straatje wara je niet mag rijden op het moment dat oom agent ook in de buurt was. 30 euro.

Kutstad he, den bosch? rosmalen is net zo erg :r
 
Hoe hebben ze die gladde achterband bij jou bekeken Bouke? Ik heb twee jaar geleden ook een boete gehad voor een gladde voorband. Dit hadden ze met het blote oog geconstateerd, terwijl ik mijn voorband niet aantoonbaar glad vondt.

Hier heb ik dus bezwaar tegen gemaakt en heb het geld van de boete teruggestort gekregen. Reden van mijn bezwaar was dat je niet met het blote oog kunt zien of de wettelijke minumum profieldiepte van 1 mm aanwezig is. Als de band echt glad is dan is dit natuurlijk overduidelijk, dit was in mijn geval echter niet zo.


laten we het er maar op houden dat profiel meten niet nodig was. laat staan dat het nog zou kunnen ;)
die band was echt op...
 
laatste boete:
32km/h te hard in bebouwde kom
waar?
Lent
wat was de prijs?
203 euri
Gemiddeld aantal boetes per jaar:
1,57 :P
meest vreemde (bijna) boete:
1. Op de linkerbaan blijven rijden (terwijl rechts geen verkeer reed) en de gemarkeerde (!!) politie-auto niet voorbij laten gaan. Pas toen 'ie de blauwe lampjes gebruikte ging ik (snel :o )aan de kant. Vervolgens nog eens bijna een boete omdat ik het niet op prijs stelde dat ze met een zaklantaarn in mijn gezicht schenen vanaf de linkerbaan!!
2. Mijn wederhelft presteerde het om op dezelfde weg op de heen- en terugreis te worden geflitst door een mobiele flitser |( |( |( ...
 
Laatst bewerkt:
- Waarom heb je die laatste boete gekregen?
TE HARD OP 80KM WEG.

- Op welke lokatie ?
BLOEMENDAAL

- Hoe hoog wastie?
€420,-

- Wat is je gemiddelde aantal per jaar?
2

- Meest vreemde boete?
NOG NIET GEHAD
 
- Waarom heb je die laatste boete gekregen?
iets te gretig gebruikt gemaakt van flitspaal met me brommertje

- Op welke lokatie ?
hilversum

- Hoe hoog wastie?
4 cijfers voor de komma laten we het daar maar op houden :(

- Wat is je gemiddelde aantal per jaar?
tot nu toe 12 |(

- Meest vreemde boete?
deze dus
 
- Waarom heb je die laatste boete gekregen?
Bussluis negeren, persoonlijke uitrijking inclusief preek die ik halverwege onderbroken heb met de vraag of ik na de preek ook nog een bekeuring kreeg...Antwoord was ja. Heb toen verzocht t bonnentje te geven en de preek voor zondag te bewaren.

- Op welke lokatie ?
Utrecht

- Hoe hoog wastie?
€ 65,-

- Wat is je gemiddelde aantal per jaar?
4 tot op heden geen met de motor

- Meest vreemde boete?
Niet vreemd maar wel typisch :)
Na 3 weken Frankrijk met Caravan achter koekblik bij Maastricht de NL grens over rijden en binnen 3km geflitst worden met 86km pu |(
 
FL 2500,00 een heel maandloon toendertijd naar de klote, een jaar of 10 geleden toen had ik een vectra 2000 4x4 even testen hoe hard hij ging rond een uur of 11 s'avonds op de A73 wat denk je staan ze daar (bij cuiyk) te flitsen kom ik langs met 220 dat was echt balen toen die acceptgiro in de bus viel ;( ;( ;( ;( ;( ;(

P.S. hij ging rond de 230 km/uur O-) O-) O-)
 
- Waarom heb je die laatste boete gekregen?
geen commentaar
- Op welke lokatie ?
a67 einhoven richting venlo
- Hoe hoog wastie?
370 euro
- Wat is je gemiddelde aantal per jaar?
1 a 2
- Meest vreemde boete?
bovenstaande
 
Terug
Bovenaan Onderaan