Boetes

- Waarom heb je die laatste boete gekregen?
rijden zonder koplicht op de fiets in 1991
- Op welke lokatie ?
Schoudermantel in Bunnik
- Hoe hoog wastie?
Fl 10,- (echt waar!)
- Wat is je gemiddelde aantal per jaar?
Tot nu toe maar 1
- Meest vreemde boete?
Heb (nog) geen andere dan de bovenstaande
 
Maximale boete: NLG 60

Vanwege : Te hard op snelweg (A28: 2 maal Assen Groningen en één keer bij Nijkerk)

Laatste jaren geen boetes meer gehad, afkloppen...

Wel een paar keer mazzel gehad dat ik met een waarschwing wegkwam (inhalen over doorgetrokken streep en zo... tot 240 gulden boete geloof ik).

Redelijk zesde zintuig ontwikkeld voor flitsauto\'s op 80km-wegen. Al een aantal keren kunnen ontsnappen door auto op tijd op te merken. Laatste tijd wordt er echter steeds meer geflitst vanaf een driepoot voor de auto, zodat deze niet meer goed zichtbaar is. Kan me dus niet voorstellen dat ik nog lang boetevrij zal blijven.

Ook een grote instinker: Weg Domburg-Middelburg. Daar stonden flitskasten in de vorm van een electriciteitskastje (ongeveer een meter hoog). Gelukkig was ik ze eerst tegemoet gereden zodat ik ze al had zien flitsen. Braaf terug gereden, al was ik ze bijna vergeten...

Laatst ook van voren geflitst In een onverlicht tunneltje hadden ze een rijstrook afgezet en een zwarte auto neergezet. Bij de flits kon ik ziet dat de desbetreffende dienders -letterlijk- lagen te slapen. Dat zijn dus de lui die ons land moeten vrijwaren van criminelen... :(
 
Laatst bewerkt:
- Waarom heb je die laatste boete gekregen?
Zonder licht en door rood rijden op mijn fiets met een vriend achterop.
- Op welke lokatie ?
De Dam in Amsterdam. Het was het einde van het jaar dus ze hadden geld nodig en vonden het leuk om fietsers te pakken. Na de boete kon ik gelijk weer opstappen en wegrijden door rood met vriend achterop en ontzettend dronken
- Wat is je gemiddelde aantal per jaar?
Net mijn motor dus het zal wel weer op gaan lopen. Nu ongeveer 1 per jaar door stomme acties van me.
- Meest vreemde boete?
Het uit het raam gooien van een vuilniszak vanaf 2 hoog. We waren dronken en ik vroeg wie de vuilnis buiten ging zetten. Toen niemand reageerde deed ik maar het raam open en heb hem uit het raam gegooid van ons studentenhuis (wel eerst gekeken of er niemand liep). Dit gebeurde wel vaker, maar deze keer klapte de zak en lag de hele stop vol. Om 12 uur belden twee agentjes aan en zeiden dat ik een boete kreeg van 100 piek en ook de zooi moest opruimen. Toen ik dit laatste wilde gaan doen, kwam net de veegploeg van de gemeente langs. Binnen 20 seconden was alles weggeveegd en was de politie redelijk geirriteerd omdat we met zijn vieren ze uit stonden te lachen.
- Hoogste boete:
Komen er ongetwijfeld binnenkort aan.
 
- Waarom heb je die laatste boete gekregen?
7 km/u te hard waar je 50 km/u mag...

- Op welke lokatie ?
Hoofdweg, bij Alexandrium in Rotterdam

- Hoe hoog wastie?
60 klinkende guldens....

- Wat is je gemiddelde aantal per jaar?
Toen ik mijn GSI nog had: 10 per jaar
Nu met mijn Vectra: ik heb er al 3 gehad en als ik niet te hard rij dan doet mijn vriendin het wel :+
Met mijn CBR: tot nu toe nog niks...

- Meest vreemde boete?
Onopvallende Volvo achter mij aan gehad vanaf Groningen richting Heerenveen. Heb stukken over de 200 gereden, maar kreeg gelukkig een boete voor 155 km/u, werd een acceptgiro van F 220,-
 
- Waarom heb je die laatste boete gekregen?
36 km te hard binnen bebouwde kom
- Op welke lokatie ?
Banneweg in Gorinchem
- Hoe hoog wastie?
Schikking van F 450,-
- Wat is je gemiddelde aantal per jaar?
0,5 gemiddeld, 1 motor 3 auto
- Meest vreemde boete?
40 km te hard, volgens de agent, was ruim 80 km te hard, maar ja zijn K100 ging niet harder. Hij was sportief, heeft zijn eigen snelheid genomen.
 
- Waarom heb je die laatste boete gekregen?
Te hard rijden, reed 170 afgeremd naar 130 a 140
- Op welke lokatie ?
A-6 bij emmeloord, middenberm van snelweg (waar overigens nooit een ongeluk gebeurt is zins dat snelweg is
- Hoe hoog wastie?
gok op 220
- Wat is je gemiddelde aantal per jaar?
Tsja, auto 3 a 4 per kwartaal, rijd dan ook wel 120000km. (leasebak enzooi) motor pas 2 (snelheid)
- Meest vreemde boete?
Niet knipperen op snelweg, s\'nachts om 4.30, geenhond, koekblik of motor in weide omtrek (maar wel een kutjuut!)

Overigens hebbik veel geluk gehad bij controles in l\'stad en ook a\'veen. Laseren kunnen ze wel, maar een R1 die vol optrekt kunnen ze niet volgen met een \"gun\" hehe.. :)
 
Laatst bewerkt:
Heb (ff afkloppen) pas 1 boete gehad, omdat ik een agent zou hebben beledigd ?? O-)
Ik werd aangehouden voor een alcohol controle (geen druppel alc op natuurlijk), vraagt een agent (letterlijk zo): "wilt U even meewerken aan deze controle". Ik zeg: " ja hoor, geef mij maar een pet een zo'n blaas-apparaat, dan help ik jullie wel even". Vond'ie blijkbaar niet zo leuk !!?!?
 
Heb (ff afkloppen) pas 1 boete gehad, omdat ik een agent zou hebben beledigd ?? O-)
Ik werd aangehouden voor een alcohol controle (geen druppel alc op natuurlijk), vraagt een agent (letterlijk zo): "wilt U even meewerken aan deze controle". Ik zeg: " ja hoor, geef mij maar een pet een zo'n blaas-apparaat, dan help ik jullie wel even". Vond'ie blijkbaar niet zo leuk !!?!?
:} :} :} :} :}

hij mocht er vast niet op de avond ervoor, anders kon ie stiekem best wel lachen :+
 
Heb (ff afkloppen) pas 1 boete gehad, omdat ik een agent zou hebben beledigd ?? O-)
Ik werd aangehouden voor een alcohol controle (geen druppel alc op natuurlijk), vraagt een agent (letterlijk zo): "wilt U even meewerken aan deze controle". Ik zeg: " ja hoor, geef mij maar een pet een zo'n blaas-apparaat, dan help ik jullie wel even". Vond'ie blijkbaar niet zo leuk !!?!?


grappig genoeg om een 4 jaar oud topic te schoppen :}
 
Door Zoeperman op 24-08-2001 15:11



- Waarom heb je die laatste boete gekregen?
12 KM te hard op 100 kmh weg
- Op welke lokatie ?
ergens bij Leidschendam
- Hoe hoog wastie?
€30 ofzo
- Wat is je gemiddelde aantal per jaar?
eerste ooit(met auto ook nog)
- Meest vreemde boete?
tot nu toe niks
 
waarom heb je de laatste boete gekregen
125 euro volgen de agent zat de hulpkoppeling niet naar zijn zin(kan nog hoger worden, hele discussie gehad over een niet aanwezig ID plaatje op een zelfbouwer tot 750 kg , Laat ik voorkomen, zien wel wat er uitkomt.
op welke lokatie ?
amsterdam
gemiddelt aantal per jaar
12 met de auto ondanks radar en gps verklikker motor 'n enkele

Meest vreemde boete(s)
op weg naar de A1 ring glibberend door de modder die van de bergen was afgespoeld tijdens noodweer, achterlicht en kentekenplaat onder de troep,
2 mahl 50 gulder gleich zahlen bitte
politie in onopvallende auto, inhalen met aanhanger erachter (leeg) fl170
fikkie stoken als ukkie fl 10
inbreker knal verkopen fl 300 (na voor de rechter te zijn geweest)
 
- Waarom heb je die laatste boete gekregen?
Rechts inhalen met 155km/h

- Op welke lokatie ?
Ter hoogte van Akkrum

- Hoe hoog wastie?
210 euro

- Wat is je gemiddelde aantal per jaar?
1 per jaar

- Meest vreemde boete?
Wildplassen, iets van 80 gulden ofzo, weet niet meer precies.
 
met de motor heb ik er 2 gekregen.

€115,- voor 130 waar 100 toegestaan was en een keer €65,- voor een gladde achterband.
 
1) 150 euro boete 26 km/te hard in bebouwde kom
2) gevaarlijk rijgedrag (k vertrok met scheurende bande in
de bebouwde kom... plesie sprong ineens voor mijn koekblik) : 100 euro's

En verder parkeerbonnen bij de vleet :+
 
met de motor heb ik er 2 gekregen.

€115,- voor 130 waar 100 toegestaan was en een keer €65,- voor een gladde achterband.

Hoe hebben ze die gladde achterband bij jou bekeken Bouke? Ik heb twee jaar geleden ook een boete gehad voor een gladde voorband. Dit hadden ze met het blote oog geconstateerd, terwijl ik mijn voorband niet aantoonbaar glad vondt.

Hier heb ik dus bezwaar tegen gemaakt en heb het geld van de boete teruggestort gekregen. Reden van mijn bezwaar was dat je niet met het blote oog kunt zien of de wettelijke minumum profieldiepte van 1 mm aanwezig is. Als de band echt glad is dan is dit natuurlijk overduidelijk, dit was in mijn geval echter niet zo.
 
Laatste:
aug 2003
119 op 80 km weg

Locatie:
Tussen Tholen en Poortvliet, driepoot met auto op ruime afstand.
Volgens mij hebben toen heel veel MF'ers daar een prent gekregen. (mf toertochtje)

Hoe duur:
216 Euro

Vreemdste ;

Nog niet, maar zal wel een keer komen... vrees ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan