Bokken Tracer 900

Berryvanr

Rookie
28 mei 2023
5
0
Hallo allemaal. Ik ben nieuw op dit forum dus is stel me even voor..
Mijn naam is Berry en sinds 5 weken eigenaar van een tracer 900 uit 2018.
Inmiddels al wat km mee gereden.
Het is een lekkere motor om mee te rijden maar wat mij erg stoort aan de motor is dat hij bij lage snelheden erg bokt. Het is bijna start stop start stop. Ik wist dat ze een beetje kunnen schokken maar dit is echt wel erg.
Alle standen al geprobeerd maakt niet veel verschil echter zonder TCS lijkt het iets beter. Inmiddels staat er 34000km op de teller. Alle onderhoudsbeurten bij de dealer uitgevoerd. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
definieer lage snelheden, en wat voor toerentallen draai je dan in welke versnelling ,
N
Het begint als de motor boven de 70 graden komt. Tussen de 3000 en 5000 toeren. De versnelling maakt niet zoveel uit. Bij snelheden vanaf ca. 90km/uur is het weg. Als ik met de motor hoog in z'n toeren rij heb ik er geen last van. Maar rustig in z'n 2e versnelling met 50/60 km/per uur gaat niet bijvoorbeeld.
 
N
Het begint als de motor boven de 70 graden komt. Tussen de 3000 en 5000 toeren. De versnelling maakt niet zoveel uit. Bij snelheden vanaf ca. 90km/uur is het weg. Als ik met de motor hoog in z'n toeren rij heb ik er geen last van. Maar rustig in z'n 2e versnelling met 50/60 km/per uur gaat niet bijvoorbeeld.
In welke mode stand?
En in 3e of 4e versnelling?
Ik heb nu al mijn 4e Tracer en heb ook in het Tracer topic nog nooit van dit probleem gehoord.
In de A mode is de motor wel heel gevoelig op gasreactie bij lage snelheden,het is dan ook de sport stand.
In de bebouwde kom rij ik normaal in 3e,soms zelfs in 4e.
Ook van dat "bekende" vervuil probleem dat igg aanhaalt heb ik nog nooit gehoord.
 
In welke mode stand?
En in 3e of 4e versnelling?
Ik heb nu al mijn 4e Tracer en heb ook in het Tracer topic nog nooit van dit probleem gehoord.
In de A mode is de motor wel heel gevoelig op gasreactie bij lage snelheden,het is dan ook de sport stand.
In de bebouwde kom rij ik normaal in 3e,soms zelfs in 4e.
Ook van dat "bekende" vervuil probleem dat igg aanhaalt heb ik nog nooit gehoord.
Het maakt niet echt uit in welke versnelling of in welke mode. Ik heb alles al geprobeerd. Het vervuil probleem heb ik ook van de dealer gehoord maar helaas heeft het schoonmaken niks geholpen. Misschien toch maar even op de testbank bij de dealer....
 
We hebben ook een tracer 900 2015 welke bij vaste gasstand en 4 a 5000rpm pendelt of hoe je het ook noemen wilt. Dealer heeft de kettingspanning strakker gezet dan in het wphb staat en toen was het wat minder. Mij zat het niet lekker en heb de speling gehouden volgens de normale specs. Schijnbaar kun je een andere mapping proberen waardoor deze klachten of eigenschappen wat minder worden. Betreft wel de motor vd vrouw en zij merkt het niet zo. Zelf rijd ik een bokkige v2 welke niet pendelt. Deze stond onderin te arm en na afstellen op een vermogensbank liep deze een stuk soepeler.
Misschien moet je je tracer eens laten afstellen/controleren/andere mapping op een vermogensbank? Tis maar een idee.
 
N
Het begint als de motor boven de 70 graden komt. Tussen de 3000 en 5000 toeren. De versnelling maakt niet zoveel uit. Bij snelheden vanaf ca. 90km/uur is het weg. Als ik met de motor hoog in z'n toeren rij heb ik er geen last van. Maar rustig in z'n 2e versnelling met 50/60 km/per uur gaat niet bijvoorbeeld.
Pas boven de 70 graden zeg je. Dan is de auto choke er wel van af zou je zeggen en dan ontstaan dus de problemen . Misschien loopt de tracer eenmaal op temperatuur zeer arm onderin?
 
Terug
Bovenaan Onderaan