Wile E. Coyote
MF veteraan
Hallo techneuten,
Een vriend van mij heeft een Amerikaanse Kawa GPZ500 uit 1989 en heeft hier wat problemen mee:
De motor loopt slecht bij lage toerentallen (< 4000 tpm). Het lijkt erop dat de motor dan teveel brandstof krijgt (verzuipen??).
Ook bij de koude start moet hij de benzinekraan pas later open zetten en hij moet 'm ook hoog in toeren (boven 4000) houden anders slaat hij af.
Verder zuipt ie merkbaar meer dan voorheen!
Ook lijkt 't erop dat één cilinder slecht loopt, want er komt (als ie koud is) vrij veel rook uit (aleen) de linker uitlaat. Dezelfde uitlaat wil ook wel eens "klappen" (na-verbranden heet dat, geloof ik)..., is best kewl trouwens
De carburateurs zijn gereinigd, nieuwe bougies en nieuwe benzineslang gemonteerd. Helaas heeft dit het probleem niet verholpen.
Ik heeb 'm ook al hiernaartoe verwezen:
www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=4999, maar dit is toch net een wat ander probleem...
Heeft iemand ervaring met dergelijke motorperikelen?
Alvast bedankt!
Een vriend van mij heeft een Amerikaanse Kawa GPZ500 uit 1989 en heeft hier wat problemen mee:
De motor loopt slecht bij lage toerentallen (< 4000 tpm). Het lijkt erop dat de motor dan teveel brandstof krijgt (verzuipen??).
Ook bij de koude start moet hij de benzinekraan pas later open zetten en hij moet 'm ook hoog in toeren (boven 4000) houden anders slaat hij af.
Verder zuipt ie merkbaar meer dan voorheen!
Ook lijkt 't erop dat één cilinder slecht loopt, want er komt (als ie koud is) vrij veel rook uit (aleen) de linker uitlaat. Dezelfde uitlaat wil ook wel eens "klappen" (na-verbranden heet dat, geloof ik)..., is best kewl trouwens
De carburateurs zijn gereinigd, nieuwe bougies en nieuwe benzineslang gemonteerd. Helaas heeft dit het probleem niet verholpen.
Ik heeb 'm ook al hiernaartoe verwezen:
www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=4999, maar dit is toch net een wat ander probleem...
Heeft iemand ervaring met dergelijke motorperikelen?
Alvast bedankt!