bokkerige motor

radjatoe

MF veteraan
27 nov 2005
2.329
0
apeldoorn
Nadat ik na een onfortuinlijke tegenvaller(drijfstang door carter) heb gehad, heb ik een andere fzr1000 erbij gekocht als donormotor...blok eronderuitgehaald en in mijn huidige fzr straatvechter teruggebouwd...Nadat bleek dat de vlotterkamers smerig waren, zijn deze gereinigd. Motor gestart, stuk rijden, blijkt dat hij rond de 3000 inhoud voor een seconde of 2 en dan naar voren schiet, bovenin de toeren niets aan de hand.

Nou heb ik op advies van andere de gasnaalden 1 standje lager gezet...inhouden rond de 3k toeren is geheel verdwenen, alleen lijkt het net als ik rond de 2000/2500 toeren zit of mijn voorwiel vierkant is, hij bokt namelijk...Maar als hij bokt en ik geef gas op dat punt, pakt hij direct op zonder inhouden.. ook is het als ik een stukkie heb gereden en de motor afzet en daarna weer op contact zet de benzine pomp zeker 3 seconden aan t ratelen is(alsof de leiding naar de carb set leeg is..) -O-

het bokkerige vertaalt zich ook naar geluid uit de demper alszijnde "bokkebokkebokkebokkebokkebokkebokkebokke" B|
 
Laatst bewerkt:
Hoi de carb heb ik met shumma gereinigd, alles ingespoten met dit spul, daarna gespoeld met remmenreiniger..

Zou jij denken dat de carb toch nog smerig is??Waaruit blijkt dat?? wat dat betreft ben ik een leek..
 
Synchroniseren is hier steeds meer een toverwoord, dat lost echt niet zijn problemen op hoor.
Heb je heel de carburateurs uit elkaar gehad, dus echt alle losse delen er uit gehaald en toen alles schoongemaakt, of alleen maar een spuitbus er in leeg gespoten?
 
doe een testrun op de bank.

dan zie je alles waar hij te arm/rijk staat en krijg je ook tips en adviezen van een afstelmonteur.

voor een paar tientjes loopt je motor perfect .
 
@jb37

Ik heb de vlotterkamers opengemaakt, vlotters eruit gehaald, toen dat spul erin gespoten(ook in de slangen en gaatjes wie ik ook maar tegen kwam en afgespoeld met remmnreiniger, daarna weer gemonteerd.

Ik wil hem ook op de bank hebben, waar moet ik dan in mijn situatie aan denken(euro) en waar in de buurt van Apeldoorn zit een goede??
 
@jb37

Ik heb de vlotterkamers opengemaakt, vlotters eruit gehaald, toen dat spul erin gespoten(ook in de slangen en gaatjes wie ik ook maar tegen kwam en afgespoeld met remmnreiniger, daarna weer gemonteerd.

Ik wil hem ook op de bank hebben, waar moet ik dan in mijn situatie aan denken(euro) en waar in de buurt van Apeldoorn zit een goede??

Okee dan heb je de vlotterkamers misschien wel schoongemaakt, maar ik wil met je wedden dat er nog een hoop zooi in de rest van de carburateurs zit. Dat krijg je er nooit uit als je niet alle sproeiers, mengselschroeven, naalden etc. er uit haalt.
Ik maak uit je verhaal ook op dat je de gasschuiven er ook niet hebt uit gehaald?
Als dat zo is dan is dat echt stom, de membranen houden namelijk absoluut niet van carburateur- en remmenreiniger.
:N
 
-O- Ohw..

Die houden dus alleen van benzine??

Nou dan ga ik vanavond maar weer eens de carb eraf halen en dan alles eruitschroeven wat ik tegen kom...nog nooit gedaan, ben je dan niet je instellingen kwijt??
 
-O- Ohw..

Die houden dus alleen van benzine??

Nou dan ga ik vanavond maar weer eens de carb eraf halen en dan alles eruitschroeven wat ik tegen kom...nog nooit gedaan, ben je dan niet je instellingen kwijt??

dat moet je onthouden... en als je kunt niet kunt kun je het ook opschrijven ;)

je moet eigenlijk ff 4 bakjes hebben die genummert zijn. Sproeiers e.d. zit gewoon helemaal ingedraait dus daar kun je niks aan wijzigen. CO-schroef enzo kun je onthouden door hem eerst helemaal in te draaien, en dan tellen hoeveel slagen dat zijn (eventueel met graden werken), en dan draai je hem er gewoon uit. Bij het monteren weer helemaal indraaien en het getelde aantal slagen of graden weer terug draaien ;)
 
Zit behoorlijk vol van de maandmenu!! Aan de membramen kon ik niets geks, scheuren oid aan herkennen..Heb ik dan toch eens in mijn leven geluk??

Carbs zijn nu los, ga zo lekker aan de slag met demonteren(foto toestel erbij en pen en papier
 
Gewoon zorgen dat je geen onderdelen van de ene naar de andere carburateur verplaatst.
Even de co-schroeven indraaien en de slagen tellen, en bij het er uit halen van die schroeven goed opletten dat de veer, sluitring en o-ring er ook uit komt.
 
Nou nu heb ik echt alles gedemonteerd, ziet er met het blote oog schoon uit, alleen 2 co schroeven zaten onder een of andere witte smurrie :+ (ik was het niet)
full


Morgen ga ik de carb weer bespuiten met shumma en daarna weer afspoelen met remmenreiniger(of 1 liter schone benzine, deze doe ik in een klein knijpflesje)
 
Ik hoop wel dat je ook de twee ringetjes die onder het veertje van de co-schroeven zaten gevonden hebt?
Ik zou wel alles even goed doorblazen met perslucht nadat je met de remmenreiniger aan de gang bent geweest, dan kan je meteen testen of alle kanaaltjes goed open zijn nu.
 
Ik hoop wel dat je ook de twee ringetjes die onder het veertje van de co-schroeven zaten gevonden hebt?
Ik zou wel alles even goed doorblazen met perslucht nadat je met de remmenreiniger aan de gang bent geweest, dan kan je meteen testen of alle kanaaltjes goed open zijn nu.


Yep die rubberen en koperen mini ringetjes kwamen ook mee naar buiten..Vanavond maar eens het spul gaan reinigen..

Ga ook eens de co-schroeven ipv nu 4 slagen gedraaid te staan ze 5 slagen te draaien. Wat maakt het verschil met meer slagen indraaien of uitdraaien??
 
Waarom zou je nu op de gok aan je mengselschroeven gaan draaien?
Als je straks klaar bent dan moet je toch je carburateurs afstellen, (mengsel en synchronisatie), wil je het goed doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan