Bol d'Or liefhebbers show your bike!! Deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
...jawel (dank U !) ; tis wel een nette, maar verder nix speciaals, als in een knap stukje huisvlijt...
 
Hoi allemaal,

Mijn bolletje (750) begint wat meer adem te krijgen en peuterde er gisteren toch nog een kleine 160 kmh er uit. (Jaja weet het schandalig, veel te hard), en kon dit toch nog een kleine 15 minuten volhouden tot ik op reserve moest gaan, en heel erg hoopte dat ik snel een tankstationnetje tegen zou komen. Nu is de vraag: hoeveel kilometer halen jullie gemiddeld uit een tankje bij sportief rijden en ....bij normaal netjes 120. Ben nog niet tevreden over het verbruik, kan aan mijn rijstijl liggen...maar mijn carbs moet ik ook nog schoonmaken, en de (originele) uitlaat nog een beetje dichtplakken.
Tot zwaais uit het Zeeuwse. (zijn er nog meer bollers uit Zeeland??)
 
...en test van lang geleden heeft het over een verbruik van de 750 bij een felle rijstijl van 1 op 11,2, en bij een gematigde rijstijl 1 op 15...
 
Als ik rij over het algemeen 350 km op een tank. goed nu rij ik niet heel veel snel weg maar als ik op de snelweg zit is et meestal 130. maar dan haal ik nog de 320 km op een tank.

jordie
 
Mijn vrouw rijdt dagelijks met de 750 ,alleen 80km/h wegen waar ze consequent rond de 90km/h op de tellerd rijdt. Ze houdt ook elke keer het verbuik bij momenteel 1:16,5.
Ik heb vorige week de andere 750 even mee gehad, binnendoor wat bochten en stukkie snelweg à 130 op de tellerd resultaat 1:13.7 (waarschijnlijk luchtfilter, want bovenin doet de motor het niet zo lekker).
 
Ha, niet te veel gassen dus........Heb deze fiets nog maar net dus is nog ff uitproberen. Deze heeft een tijdje stilgestaan, carbs vervuild en luchtfilter zit ook vol met olie. Hoe dat nu weer komt weet ik ook niet. Die dingen horen toch droog te zijn??? Heb het vermoeden dat er iemand dacht dat de lucht zuiverder blijft als tie de filter ff met olie besproeit of zo. Kweenie, lijkt mij verkeerde zunigheid, en bovenin trekt de motor bij mij ook niet zo lekker......Maar goed, het zaakje gaat strakjes ff uit elkaar, schoonmaken, nieuwe olietjes en filtertjes en dan even het verschil zien....
In ieder geval weet ik nu een gemiddelde, bedankt, scheelt weer een hoop geduw.....
Rij ze vandaag, het weer is lekker!
 

Yuppidiyup, dat zijn dus de fietsjes waar ik mee bezig geweest ben. Ik denk dat ik toen ff weg was om een broodje te scoren... Wel leuk om je even te zien Ron, ik had me ogen al open gehouden voor een RS of Bol, maar zag alleen blauwe BMW vignetjes en bolletjes alleen een grijze.....

Ieder geval, dit is het project, een RG500 tweetakt in een mito 250 frame en het kuipwerken tank van Norick Abe (echt, geen replica)

Debuut is geweest, en hij heeft haar eerste run gedraaid. Zij het "fail safe" en niet in maximum performance.. Eerst maar even rustig aan, om te kijken hoe ze vanaf de werkbank reageert op de baan.



Plaatje van de rechter/voor zijde:
frontright.jpg


Links achter:
leftreard.jpg



Links volledig:
leftsideu.jpg



Rechter zijde:
rightside.jpg


Rechts achter, wat een heerlijke pijpjes:
rearexhaust.jpg


En het Self supporting kontje met de uitlaatjes:
selfsupport.jpg


En dit is de basis:
n348379_46650_._original.original.jpg
[/URL]

Norick Abe...



Videos:

Kortom, een lang projectje, wat vandaag voor het eerst heeft gereden.. Wel een paar kleine tegenslagen, maar voor het eerst wat resultaat.... En wat gaat ie lekker door de Geert Timmer....

Nu gaat het tunewerk beginnen, en wordt de fiets gespoten in de kleuren.....
 
Laatst bewerkt:
...yo 'Dutch' ; als ik vragen mag, wie is die beste man in dat Yamaha pak, met dat donkere lange haar...??

...ergens ken ik 'm van ; maar ik kon het gisteren ook al niet thuisbrengen, en die 2 figuren die met mij mee naar Assen, hadden ook zo'n aha-moment, maar bij dat moment konden ze de naam ook niet bedenken...


... :? ...




...vanmiddag nog even een keertje op Assen wezen kijken, en vanmiddag wel met de Bol...

...stukken drukker dan gisteren, en dan sta ik daar langs de baan, hoor ik van een afstand een enorm gegil aankomen...

...rijdt er dus tussen de gevestigde supersports gewoon een zilvergrijze CBX, met 6 van die vrolijke uitlaatpijpen...

...en gewoon die snelle gasten bijbenen...


...helemaal geweldig toch ?!... :Y
 
dat is zekers vet om te horen en zien.

Vandaag ook weer een stuk gereden met me meisje achterop :D

op t rode steen in hoorn even gegeten en toen maar weer eens thuis kijken.

Ik hoop dat het deze week zulk weer blijft mooi op de motor te werk :D
 
Ik miste de CBX 1000 gister ook al.... Ik kan ff niet op z'n naam komen maar vorig jaar was ie er ook bij echter was het toen een bordeaux rode... Ja, hij kwam toen ook reuze mee met de supersporters, 600's waren geen probleem, een R1 was iets te serieus maar zekers klampte hij daar leuk mee aan.

De rijder van ons groepje is Enrique van Bochove Het yammie pak is van Norick Abe, geen replica, orgineel met de schuifplekken van Norick..... Enrique heeft al eerder in Kickstart gestaan met de fiets waar jij je foto van hebt geschoten vanaf achterzijde.
 
Laatst bewerkt:
Ben vanmiddag ook in Assen geweest en heb die CBX ook gezien, niet gehoord helaas.
@Roloo dan heb je die zelfbouw frames, van RVS geloof ik, ook voor een CBX project zeker ook wel gezien? Oude Yamaha 2-tact racers vind ik altijd leuk.
full
 
Laatst bewerkt:
hey jongens, heb een rs1000 cilinder inclusief zuigers verkregen en wil nu mijn hele blok reviceren, kan ik ergens een complete lagers en pakkingsset halen, en zo ja waar is dit het goedkoopst?? ook keerringen heb ik nodig (allemaal)

en mijn 3e versnelling schokt en hapt bij gasgeven dus ik denk ook aan vesrenellingsbak revicie.
waar kan ik dat halen of heeft er iemand een goed 900 blok over??

(ps als iemand een brute brug zoekt die zo in je cb past, check dit: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HOND...c0.m245&_trkparms=72:1171|65:12|39:1|240:1318
en als je brute carbs zoekt: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/MIKU...c0.m245&_trkparms=72:1171|65:12|39:1|240:1318
en brute veren zoekt: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HOND...c0.m245&_trkparms=72:1171|65:12|39:1|240:1318
en special EPM velgen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/HOND...c0.m245&_trkparms=72:1171|65:12|39:1|240:1318 )
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
The Dutchy brengt licht in de langharige duisternis...:

De rijder van ons groepje is Enrique van Bochove

Het yammie pak is van Norick Abe, geen replica, orgineel met de schuifplekken van Norick..... Enrique heeft al eerder in Kickstart gestaan met de fiets waar jij je foto van hebt geschoten vanaf achterzijde.

...hmmm...

...Kickstart lees ik niet ; dus dan moet ik die beste Enrique toch ergens eerder gezien hebben...


...het kwartje valt vanzelf een keer... :/
 
oliepeilvraagje

...even een update jongens ; als je gaat oliepeilen bij de bol, moet je dan het peil-plastiekje schoonmaken, boven op het schroefdraad leggen en dan kijken, of gewoon schoonmaken, er weer even helemaal indraaien, er weer uitdraaien en kijken...??


...ik ben het antwoord zelf FF kwijt, en zo'n fijn blauw/wit instructieboekje heb ik bijzonder spijtig genoeg niet meer bij de bol...



...die was de vorige eigenaar na al die bollige jaren kwijt...
 
oliepeilvraagje

...even een update jongens ; als je gaat oliepeilen bij de bol, moet je dan het peil-plastiekje schoonmaken, boven op het schroefdraad leggen en dan kijken, of gewoon schoonmaken, er weer even helemaal indraaien, er weer uitdraaien en kijken...??


...ik ben het antwoord zelf FF kwijt, en zo'n fijn blauw/wit instructieboekje heb ik bijzonder spijtig genoeg niet meer bij de bol...



...die was de vorige eigenaar na al die bollige jaren kwijt...

je moet hem eruit halen, schoonmaken en op de schroefdraad leggen, niet erin draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan