Bol d'Or liefhebbers show your bike!! Deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo, kan iemand mij zeggen waar de nokkenaskettingspanneer zit bij een honda cb 750 f2 uit 1982?
 
Hallo, kan iemand mij zeggen waar de nokkenaskettingspanneer zit bij een honda cb 750 f2 uit 1982?

Waar ze bij mij ook zitten :+ :+
De spanner voor de bovenste ketting welke de 2 nokkenassen verbindt zit voor op je cil.blok, aan de rechter kant van de tunnel waar je andere lange ketting doorheen loopt. De spanner voor deze laatst genoemde lange ketting zit aan de achterzijde van je cil.blok.
 
Laatst bewerkt:
Yes heb net een mooi Guilari zadel van ebay afgeplukt!
er zitten 2 kleine scheuren in, hoe kan ik deze het beste plakken?
full


groeten paul
 
Yes heb net een mooi Guilari zadel van ebay afgeplukt!
er zitten 2 kleine scheuren in, hoe kan ik deze het beste plakken?
[afbeelding]

groeten paul

Loshalen en langs de binnenzijde met contactlijm en een zacht stukje leer/suede. Schaaf ook voorzichtig een stukje van het 'kussen" weg ter dikte van het lapstukje. anders zie je dat aan de buiten kant naar buiten worden gedrukt! Contactlijm blijft enigzins eleastisch.
 
Laatst bewerkt:
Waar ze bij mij ook zitten :+ :+
De spanner voor de bovenste ketting welke de 2 nokkenassen verbindt zit voor op je cil.blok, aan de rechter kant van de tunnel waar je andere lange ketting doorheen loopt. De spanner voor deze laatst genoemde lange ketting zit aan de achterzijde van je cil.blok.

Hallo Rene , heb je er mss een foto van?
Een maat van me heeft een cb 750 gekocht en aan de voorkant van het blok
zit gewoon een gat, dus daar moet de spanner in?
 
Laatst bewerkt:
De rode pijl wijst naar de bout van de spanner, de moer ff lossen dan de bout ff lossen met een sleutel op je rotor van de ontsteking de krukas langzaam draaien een paar slagen geven en tijdens dit draaien de bout weer vast zetten, en dan de moer vast zetten terwijl je de bout vast hebt met een goed passende sleutel. Het mooist werkt het als de klerppendeksel eraf hebt dan kun je zien wat je doet.
Wees voorzichtig met vast zettenvan de spanbout, want de draad is een zwak punt deze blokken, je draait em zo naar z'n grootje, een helicol doet wonderen maar je kunt er met blok in frame heel slecht bij!!
full
 
De spannermoer van de lange ketting, zit aan de achterkant. Zie de pijl. De bovenste dus. Deze moer ff lossen ook weer ff draaien aan de rotor een paar slagen en dan weer vast zetten.
full
 
Tijdens het draaien liever een sleutel aan de dynamokant. Je bent niet de eerste die het positie nokje van zijn ontstekingsvervroeger afbreekt.

Verders goede uitleg Rene..
 
Laatst bewerkt:
Tijdens het draaien liever een sleutel aan de dynamokant. Je bent niet de eerste die het positie nokje van zijn ontsekingsvervroeger afbreekt.

Verders goede uitleg Rene..
Tnx, ik bedoelde ook de dynamozijde, want idd ik ken er meerdere dat dat hebben gehad. ;(
 
ik heb hem gespannen terwijl de motor stationair draaide (zo staat het ook in het werkplaatshandboek) en de bout aan de carb. zijde daar moet ook de onderste bout een stukje van los volgens het wphb
 
ik heb hem gespannen terwijl de motor stationair draaide (zo staat het ook in het werkplaatshandboek) en de bout aan de carb. zijde daar moet ook de onderste bout een stukje van los volgens het wphb

Ik moet er niet aan denken dat er bij onregelmatig lopen op stationair of 1 keer overslaan de nokkenasketting een tand verspringt bij 1100 t/min.

Het wordt op bijna alle forums afgeraden het bij een draaiende motor te doen.
Het naar mijn beste weten is bij geopende kleppendeksel , al draaiende de krukas , het punt op te zoeken waar de ketting het meeste speling vertoont. Vervolgens de spanners lossen en weer vast zetten. Eventueel nog maals de hele handeling herhalen.

Raymond
 
ik heb hem gespannen terwijl de motor stationair draaide (zo staat het ook in het werkplaatshandboek) en de bout aan de carb. zijde daar moet ook de onderste bout een stukje van los volgens het wphb

Klopt zo staat het in het WPHB, de meningen zijn hier echter over verdeeld. Ik doe het graag zoals ik het beschreven heb. Nog maar 26 jaar :) De ander zoals in het boek staat. Bij bolletjes die lang stil hebben gestaan wil de spanner wel eens vast zitten, wanneer je dan het kleppendeksel losneemt kun je zien wat er gebeurt. Wanneer een motor draait en plotseling van toerental verloopt wil een ketting wel eens"slaan", als je net tijdens dit slaan je spanner weer vast zet dan kan het zo maar zijn dat ie dus nog niet goed gespannen is.
Het slaan is ook niet best is voor een ketting, daarom als je ketting te slap staat en je rijdt daar maar mee door, slijt ie een stuk harder. Maar goed het kost ook maar een paar cent zo'n ketting en spanner en ze zitten er ook weer in.
Gewoon doen wat jou het beste lijkt.
 
Laatst bewerkt:
hallo mischien weet iemand waar de honda cb 750 f 2 met het kenteken ZH-00-65 is gebleven? ik heb deze moter in de jaren 80 in mijn bezit gehad ,heb hem op 29-7 1985 verkocht ik weet niet meer waarheen .ik zag op de RDW site dat hij in 2002 nog over geschreven is op een andere eigenaar ,dus ik vermoed dat hij nog bestaat ?
het lijkt me leuk om te weten niet om te kopen bvd
 
zo na even wachten is mijn custom kentekenplaathouder klaar :)
na een dagje hakken en zagen :P zit hij er toch netjes op


ziet er niet slecht uit al zeg ik het zelf


dikkere wielen zouden wat beter staan maar ja das nog ver van mijn bed show aangezien ik geen flauw idee heb hoe ik dat voor elkaar moet krijgen...iemand suggesties? heb zelf alleen een schroevendraaier en hamer.
 
Een of andere onverlaat heeft alle 4 mn open luchtfilters van mijn bol afgesloopt!!!

ben zo godverdomme pissig. hoe halen ze het in hun hoofd :(

heeft iemand toevallig nog wat losse filters liggen (aansluiting 53mm) of een heel huis origineel huis inclusief filters?

Dan nog een vraag van andere aard. Ik zie op de duitse ebay redelijk vaak rode oki's te koop. Nu zag ik ook dat deze dingen op mijn motor zitten. wat doen deze jongens precies en is er nog iets speciaals aan die rode?

groeten paul
 
zo na even wachten is mijn custom kentekenplaathouder klaar :)
na een dagje hakken en zagen :P zit hij er toch netjes op
[~[url="http://img206.imageshack.us/img206/1379/fotos0206hi3.th.jpg"]afbeelding~][/URL]

ziet er niet slecht uit al zeg ik het zelf


dikkere wielen zouden wat beter staan maar ja das nog ver van mijn bed show aangezien ik geen flauw idee heb hoe ik dat voor elkaar moet krijgen...iemand suggesties? heb zelf alleen een schroevendraaier en hamer.
ziet er prachtig uit Bhaal !! :Y is dat de houder van de tekening?

hee, Paul,
de rode OKI,s zijn de welbekende vonkversterkers,de rode zijn de verbeterde versie.De öude"OKI,s liepen nogal eens leeg!
 
hey le mans,

dankje, ja is die van de tekening, behalve is de onderkant niet plat geknipt maar in een driehoek(wat steviger).
maar zag dat jij een gsx600f voorwiel had, past die in de originele voorvork?
of heb je wat moeten modificeren remmen of iets? en wat voor achterbrug past er redelijk goed in? en daar bedoel ik mee, zonder te veel aanpassingen (heb niet echt veel tools for the job helaas).

Bhaal
 
hey le mans,

dankje, ja is die van de tekening, behalve is de onderkant niet plat geknipt maar in een driehoek(wat steviger).
maar zag dat jij een gsx600f voorwiel had, past die in de originele voorvork?
of heb je wat moeten modificeren remmen of iets? en wat voor achterbrug past er redelijk goed in? en daar bedoel ik mee, zonder te veel aanpassingen (heb niet echt veel tools for the job helaas).

Bhaal
hee halloo..
volgens sommige moet het wiel zo passen..maar in mijn 39mm vork niet.!! :N
ik heb een nieuwe as op maat laten draaien +een pasbusje,De schijven waren net een maatje te groot voor de orginele(dubbelpots)klauwen,dat heb ik opgelost door met de slijptol de klauwen iets te verdiepen. Toen bleek de h.o.h afstand van de schijven t.o.v. klauwen niet helemaal overeen te komen :( Opgelost door een spacer achter een schijf te plaatsen.nu is het redelijk perfect,maar ben eigenlijk op zoek naar een USD.

Welke achterbrug 1 op 1 past zou ik niet durven zeggen.Ik ben begonnen met een orginele brug aan te passen( laten ophogen ) Dat was al een hele verbetering!!
( is trouwens te koop ) MF prijsje 40,00 euro!
full
 
he le mans,

dankje voor je reactie!

lijkt dus beter om een andere voorvork te halen met een wiel dat er al in past dus..
maar welke past er in het frame (hoe heet dat ook alweer daar waar je voorvork inzit |( ) qua diameter en dergelijke.
maar als je de originele achterbrug neemt, past er dan een breder wiel in? :?

Bhaal
 
he le mans,

dankje voor je reactie!

lijkt dus beter om een andere voorvork te halen met een wiel dat er al in past dus..
maar welke past er in het frame (hoe heet dat ook alweer daar waar je voorvork inzit |( ) qua diameter en dergelijke.
maar als je de originele achterbrug neemt, past er dan een breder wiel in? :?

Bhaal
ik denk dat je het "balhoofd"bedoeld? de meeste gebruiken de orginele as van het T-stuk van de vork en lassen die in de "niewe"vork.
Een breder wiel gaat niet passen in de orginele achterbrug( 140 band max) maar de rij eigenschappen en de "looks"gaan er wel op vooruit.
 
hey

ja precies dat was het woord. ah ok als ik het doe doe ik het wel goed, dus het wel met een breder wiel achter en voor. moet nog even nadenken dan aangezien ik zelf niet kan lassen en draaien enzo
maar in ieder geval bedankt voor de reacties!

Bhaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan