Bol d'Or liefhebbers show your bike!! Deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Ook ik ben met het Bol d'or virus besmet geraakt ( :Y schuld van andere Bol d'or rijder.

Lees het forum al een tijdje en kom toch wel hele veel te weten over de bol,

heb nu nog geen hulp nodig maar wie weet, ben momenteel bezig met het opknappen van mijn net aangeschafte 750 U.S. uitvoering.

wil mijn trots jullie niet onthouden.

Gr Raymond
full
 
...over 750 gesproken...

...de laatste paar dagen zie ik met regelmaat een zwarte CB750F, kenteken MV-74-DB over de A32 en/of A28 snorren...


...iemand van hier ??


...tis zo te zien een fietske met nog originele uitlaatdempers...
...en hogere toerentallen worden niet geschuwd... :)
 
Even bij rdw gekeken, kan maar zo dat dat inderdaad een fiets is met originele dempers, ding is pas sinds 1995 in Nederland. Die heeft waarschijnlijk minder regen en pekel gezien dan iedere "originele" nederlandse motor.

Als de dempers nog origineel zijn, is het vast een hele nette motor.... :Y
 
...ik heb die 750 inmiddels een paar keer voorbij zien fluiten, en het geheel ziet er best aardig uit ; voor zover je dat kunt zien natuurlijk met zo'n snelheid...
 
...zit je een kastje weer een beetje op orde te brengen, kom je nog MOTOR Magazine in kleur 1980 tegen...

...zo'n jaarboek, van toen 13-gulden-negentig...

...met op de laatste pagina (no. 192) een Zündapp KS175...
...kostte destijds een respektabele 4.595,-- gulden...

...of op pagina 141 de Münch TTS1300...
...vanaf 30.000 gulden Meneer...

...of wat dacht U van de Puch Cobra GTL...
...een watergekoeld 49,9 cc fietsje, met 20 mm. Bing carburateur, waterkoeling, 6-bak, een gewicht van 97 kilo, en een top van 90 km/h...

...maar...

...op pagina 77 ons bol d'Or-tje...
...hoeveel zouden er nog zijn die er zo uitzien...

uitmotorboek.jpg




...en wat ik mij toen al afvroeg, en nu nog steeds trouwens ; wie, of wat hield die motor nou zo rechtop voor de foto...

...niet de middenbok in ieder geval...
 
Laatst bewerkt:
Als het heel belangrijk is van wie de brommert is kan ik daar wel achter komen...
Maar ik denk dat m'n baas daar niet mee akkoord gaat. B|

Maar als je op de snelweg rijd zijn een beetje toeren ook niet echt vreemd natuurlijk.
Ik heb regelmatig het gevoel dat ik nog een keer moet schakelen omdat ie zoveel herrie maakt bij meer toeren! :]

@raywi : welkom!
 
...yep ; Pitsstopdagen bij Ten Kate...

...weet het echter nog niet ; ik heb voor morgen diverse opties eigenlijk...


...ik kwam in het MotoPort krantje nog een bon tegen voor een Kushitani Naoki blouson...
...en ik het het ding helemaal niet nodig, maar voor het geld vind ik het wel een grappig jasje...

...kennis van me vroeg of ik een bakkie kwam doen bij Van Harten in Amersfoort...

...moet nog steeds die cockpit die in het land ligt omruilen voor een fles Whisky welke ik gereed heb staan...

...wil de (RVS) navi-steun op de toerbrommer nog veranderen ; want het ding bevalt mij voor geen meter...



...en zo zijn er nog wel meer opties voor morgen...


...m.a.w. ; kan er nog nix van zeggen...
...eigenlijk...


...ik kan met de bol, kan met de sportboxer, of de toerfiets...
...en nou ben ik weer een mooie FJ1100 op MarktPlaats tegengekomen...




...al die rottige keuzes ook...
 
...yep ; Pitsstopdagen bij Ten Kate...

...weet het echter nog niet ; ik heb voor morgen diverse opties eigenlijk...


...ik kwam in het MotoPort krantje nog een bon tegen voor een Kushitani Naoki blouson...
...en ik het het ding helemaal niet nodig, maar voor het geld vind ik het wel een grappig jasje...

...kennis van me vroeg of ik een bakkie kwam doen bij Van Harten in Amersfoort...

...moet nog steeds die cockpit die in het land ligt omruilen voor een fles Whisky welke ik gereed heb staan...

...wil de (RVS) navi-steun op de toerbrommer nog veranderen ; want het ding bevalt mij voor geen meter...



...en zo zijn er nog wel meer opties voor morgen...


...m.a.w. ; kan er nog nix van zeggen...
...eigenlijk...


...ik kan met de bol, kan met de sportboxer, of de toerfiets...
...en nou ben ik weer een mooie FJ1100 op MarktPlaats tegengekomen...




...al die rottige keuzes ook...


Lastig als je geen keuze hebt!!
Zo'n zaterdag is ook zo om....

Ik ga in ieder geval wel. In de middag, wil eigenlijk beide fietsen een keer op de dyno hebben, maar heb besloten dat de Hornet morgen op de bank gaat. Erg benieuwd wat de mivv pijp, pipercross filter en dynojet hebben gedaan met het vermogen.
 
...heb een paar weken geleden de Sportboxer op de bank laten afstellen nadat de catalysator een weg richting grijze container had gevonden, en het standaard uitlaatstysteem vervangen is door iets met meer doorlaat...

...heb er een RapidBike op zitten ; het ding aan de PC, en 20 runs en een hoop klikjes op toetsen verder, een bijzonder aangenaam motorkarakter...

...grappig wat er allemaal kan met die electronica van tegenwoordig... :)
 
Hmmm, om er nog eentje toe te voegen Ron, morgen, de Landelijke Motordagen in Assen.

We hebben twee sessies (11:00 en 15:00) met twee Suzuki RG500 tweetakten.. De endurance blijft op stal..
 
Laatst bewerkt:
Hoe was de vermogenswinst?

O ja die cat van mijn Hornetje ligt nu ook op zolder stof te vergaren.... Wellicht nog een keer nodig op een circuitdagje of nordschleife.

ff de pijpsound van zo'n moderne honda 4 spammen hoor!

****
****
 
...zit je een kastje weer een beetje op orde te brengen, kom je nog MOTOR Magazine in kleur 1980 tegen...

...zo'n jaarboek, van toen 13-gulden-negentig...

...met op de laatste pagina (no. 192) een Zündapp KS175...
...kostte destijds een respektabele 4.595,-- gulden...

...of op pagina 141 de Münch TTS1300...
...vanaf 30.000 gulden Meneer...

...of wat dacht U van de Puch Cobra GTL...
...een watergekoeld 49,9 cc fietsje, met 20 mm. Bing carburateur, waterkoeling, 6-bak, een gewicht van 97 kilo, en een top van 90 km/h...

...maar...

...op pagina 77 ons bol d'Or-tje...
...hoeveel zouden er nog zijn die er zo uitzien...

[afbeelding]



...en wat ik mij toen al afvroeg, en nu nog steeds trouwens ; wie, of wat hield die motor nou zo rechtop voor de foto...

...niet de middenbok in ieder geval...

Zo zag mijn gele bol er voordien net uit! Bijna geen krasje op de tank!
Zo'n dikke 10 jaar geleden echter na voltanken op de zijstandaard gezet en even bij een vriend binnengelopen.
Bij vertrek had overlopende benzine de lak aan de linkerkant van de tank helemaal aangevreten, zo'n 5 cm breed van boven naar onder.... '(
Dan maar laten herspuiten in het geel...
 
...aaaaaaaaaaahhhhh ; de Landelijke Motordagen dus ook nog...
...helemaal vergeten ; en Assen is natuurlijk om de hoek !...


...en tjeemig de peemig, wat krijst zo'n uitlaat...
...en wat krijgen die arme klepjes en bougievonkjes op hun lazer... ;)


...maar...eh...; dan spam ik even de boxer... :)


...vermogenswinst vroeg je : nou heel behoorlijk, allereerst lopen de moderne boxers veel te arm, dus als een natte krant, en dat in combinatie met die verstopte uitlaat, geeft niet al te beste resultaten...

...standaard wordt een R1200S opgegeven voor 122PK aan de krukas bij 8250 toeren, en 112 Nm aan koppel bij 6800 toeren...

...na montage van de RapidBike was het :

116,1 PK bij 7438,0 toeren op het achterwiel
117,9 Nm bij 6603,8 toeren op het achterwiel

na afstellen van de A/F waardes (via de PC en via de Rapid Bike)

118.6 PK bij 7315,8 toeren op het achterwiel
121.8 Nm bij 6650,1 toeren op het achterwiel

na verwijdering van de catalysator + volledig open Laser systeem + weer afstellen :

124,5 PK bij 8046,5 toeren op het achterwiel
126,4 Nm bij 6680,1 toeren op het achterwiel

...rekenen we voor het gemak (en omdat het mag) met 10% transmissieverliezen, dan zou je mogen zeggen dat 124,5 AW-PK's omgerekend kunnen worden naar 138,3 PK aan de krukas, en het koppel mag je doorrekenen naar 140,4 Nm aan koppel aan de kruk...

...en vooral dat koppel vind ik belangrijk ; het apparaat krijgt ook wel zo'n akelige versnelling over zich heen zodra de toerenteller de 5000 toeren voorbij is, dat is in de lagere versnellingen ook werkelijk bizar...

...dus U begrijpt ; ik ben helemaal enthousiast als het over de verbeteringen gaat die mogelijk zijn met een RapidBike...

...ik heb trouwens alle runs gemaakt bij Tovami (Ruud Frederiks) in Goes...
...tis niet naast de deur ; maar soms 'moet' je wat...


...nog FF een paar seconden... ;)




...einde 'spam-bericht'... (sorry)
 
Laatst bewerkt:
The Dutchy praat ons even bij...:

Hmmm, om er nog eentje toe te voegen Ron, morgen, de Landelijke Motordagen in Assen.

We hebben twee sessies (11:00 en 15:00) met twee Suzuki RG500 tweetakten.. De endurance blijft op stal..

...zie je nou wel, ik heb continue aan tafel geroepen, 'er is iets de 18e...'
...en ik kon het maar niet meer boven water krijgen...

...maar dat is het dus ; de LM op Assen...


...dus nix Pitstopdagen voor de RoLoo-baas, ik ga strakkies even in Assen kijken... :Y




...aan het weer hoeft het niet liggen ; tis mooi aan deze kant van het land...

...en ik steek 2 Euro in de knip voor een ijsje, dus daaraan ligt het ook niet... :/
 
...zie je nou wel, ik heb continue aan tafel geroepen, 'er is iets de 18e...'
...en ik kon het maar niet meer boven water krijgen...

...maar dat is het dus ; de LM op Assen...


...dus nix Pitstopdagen voor de RoLoo-baas, ik ga strakkies even in Assen kijken... :Y




...aan het weer hoeft het niet liggen ; tis mooi aan deze kant van het land...

...en ik steek 2 Euro in de knip voor een ijsje, dus daaraan ligt het ook niet... :/

:+

Lijkt mij leuk om elkaar weer eens te zien Ron...

En .... wordt het de Bol of the Beemer ???
 
...tjee, bol of boxer ; nog geen idee eigenlijk...

...maar ik zal mijn ogen open houden ; en kijken of ik je tegenkom ! :W
 
Ik ben na lange tijd weer begonnen met mijn project.
Ik ben nu de kont aan het aanpassen. Weet iemand toevallig van welke kunststof deze exact is gemaakt?

Zie ook: klik
 
Zo, ik post normaal niet dezelfde dingen in meerdere topics maar moest dit gewoon ff kwijt.

Vanmiddag voor het eerst een testrit gemaakt met de Fighter, Ik ben nu nog bezig om m'n gezicht in normale stand terug te krijgen. Er staat een glimlach op van oor tot oor. Wow, wat was dat gaaf, ze loopt als een beest, stuurt gewoon goed, niets op aan te merken tot nu toe. Had geen idee wat er van te verwachten met een toch aardig grotere wielbasis als eerst. Maakt niets uit, gewoon vreselijk heftig, en het verschil met de complete onsteking Dyna2000 en de bobines is gewoon te gek voor woorden, moet voorzichtig zijn en zeker bij verkeersdrempels. Gaf ff een beetje gas net op een drempel en ze kwam met beide wielen echt los. Beestachtig vet. Zo en nu zo snel mogelijk weer verder, alleen gaat nog zeker 1 weekje duren voor ik weer tijd heb. Geeft niet ik kan hier wel ff op teren, zo ff in de spiegel kijken of m'n gezocht al een beetje is bij getrokken *D }) *O*
 
...ik kan mij er iets bij voorstellen ; mijn gezicht staat ook bijzonder vaak op zware glimlach als ik van het bolletje afstap...


...en dan heb ik nog maar een gewone simpele bol...
 
...ik kan mij er iets bij voorstellen ; mijn gezicht staat ook bijzonder vaak op zware glimlach als ik van het bolletje afstap...


...en dan heb ik nog maar een gewone simpele bol...


:+ :+ , ja maar wel een heel mooie " gewone simpele" BOL
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan