Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! Deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Over afslaan gesproken.....laatst naar mijn werk gereden, uurtje doorfietsen, ga ik van de snelweg af, voor mijn doen plat door de bocht, (de bol gaat harder door de bocht dan mijn leasebakkie!) :y bovenaan het viaduct bij de verkeerslichten ff wachten....stopt tie ermee voordat ik stilsta. Een bol moet toch wel even een beetje plat kunnen? Of kan het zijn dattie bij een lange rechterbocht ff geen peut meer krijgt? :?
Nu heb ik trouwens van wout een 17 tands kettingtandwiel gekregen, er zat eerst een 18 tands op...welke zou beter zijn? :?:?:?:?
Hoeveel toeren dient een bol (zo ongeveer) te maken bij 120, 130, 140....etc. Mij lijkt zo'n 6/7000 bij 150 best wel veel. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik vergelijk maak met een Soes 1100 die ik gehad heb......:$
 
Over afslaan gesproken.....laatst naar mijn werk gereden, uurtje doorfietsen, ga ik van de snelweg af, voor mijn doen plat door de bocht, (de bol gaat harder door de bocht dan mijn leasebakkie!) :y bovenaan het viaduct bij de verkeerslichten ff wachten....stopt tie ermee voordat ik stilsta. Een bol moet toch wel even een beetje plat kunnen? Of kan het zijn dattie bij een lange rechterbocht ff geen peut meer krijgt? :?
Nu heb ik trouwens van wout een 17 tands kettingtandwiel gekregen, er zat eerst een 18 tands op...welke zou beter zijn? :?:?:?:?
Hoeveel toeren dient een bol (zo ongeveer) te maken bij 120, 130, 140....etc. Mij lijkt zo'n 6/7000 bij 150 best wel veel. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik vergelijk maak met een Soes 1100 die ik gehad heb......:$

Jij hebt toch een 750? Die draait bij 100 precies 5000 toeren, 6000 bij 120, etc. Bij 150 dus 7500 omw/minuut. Ga je met je tandwielen dit toerental aanpassen dan is de kans groot dat ie olie gaat gebruiken. (of meer olie gaat gebruiken als ie toch al deed). Origineel is 18 voor en 46 achter, als ik me niet vergis.
Een 900 draait veel minder toeren, amper 4000 bij 100.
 
SjorsXR heeft een beetje tegenslag...:

Vanmorgen de motor gestart, en vond het al een beetje moeizaam gaan.. ( maarja, wat wil je, de motor heeft ook opeens een nieuwe eigenaar.. )

Toen na enig stukje rijden even een tussen stopje gemaakt, maar toen ik weer verder wou, :N geen Slag!

Toen nog even wachten en hij pakte hem net..

Waarschijnlijk laad de motor de accu niet bij, dus nu even aan de lader en straks met de boot!


... :? :? :? :? ...

...nou ja zeg ; das wel heel bizar !!...




...kep er in die anderhalf jaar niet veel mee gereden ; zeg us een 1500 kilometer ofzo...

...maar never nooit niet geen centje pijn...
...starten - lopen - uitzetten (even ergens een frikadel eten bijvoorbeeld...) - starten - lopen, enz...









...maar ik zei het al ; het blijft oud spul... :/
 
Jij hebt toch een 750? Die draait bij 100 precies 5000 toeren, 6000 bij 120, etc. Bij 150 dus 7500 omw/minuut. Ga je met je tandwielen dit toerental aanpassen dan is de kans groot dat ie olie gaat gebruiken. (of meer olie gaat gebruiken als ie toch al deed). Origineel is 18 voor en 46 achter, als ik me niet vergis.
Een 900 draait veel minder toeren, amper 4000 bij 100.


Mijn oude 750 deed presies zoals hierboven staat, mijn 900 doet 4000 toeren bij 90/95 KM :]

Ene is het jullie op gevallen :?

pg 100 tijd voor deel 5 :Y
 
Gaat helemaal goed komen Roloo!

Vanmorgen de motor gestart, en vond het al een beetje moeizaam gaan.. ( maarja, wat wil je, de motor heeft ook opeens een nieuwe eigenaar.. )
Toen na enig stukje rijden even een tussen stopje gemaakt, maar toen ik weer verder wou, :N geen Slag!

Toen nog even wachten en hij pakte hem net..
Waarschijnlijk laad de motor de accu niet bij, dus nu even aan de lader en straks met de boot!

Dat was bij mijn 900 een bekend verschijnsel, niet rond willen als ie warm is. Op de startknop drukken en dan iets gas geven was de oplossing. Hij zoog zichzelf nl. vacuum. Met iets gas geven kreeg ie weer lucht en ging ie vlot rond, en sloeg ie ook meteen aan.
Met mijn dynamo/laadsysteem was niets aan de hand.
 
Oke!

Nou je hoort mij ook niet klagen!
Het is van alle kanten gewoon een super fiets!
Gister avond heb ik hem weer opgeladen.. en vanmorgen starte ze nog perfect!

Dus het zit wel goed!

Roloo maak je geen zorgen! Het is allemaal dik in orde! :)

Sjors
 
Jij hebt toch een 750? Die draait bij 100 precies 5000 toeren, 6000 bij 120, etc. Bij 150 dus 7500 omw/minuut. Ga je met je tandwielen dit toerental aanpassen dan is de kans groot dat ie olie gaat gebruiken. (of meer olie gaat gebruiken als ie toch al deed). Origineel is 18 voor en 46 achter, als ik me niet vergis.
Een 900 draait veel minder toeren, amper 4000 bij 100.

Amper 4000 bij 100 leek mij ook meer de norm, maar ja, ik heb nog nooit een motor gehad onder de 1100 ceecee-tjes....Nu ik de bol inzoverre in orde heb dat ik er lekker mee kan rijden begon ik het me af te vragen.
Heb ik er voor een 17 en achter een 44 op liggen, was eerst een 18 voor.
Maar wat origineel is?? Kan het einz-zwei-drei niet terug vinden in de wph.
 
Wel een beetje te vroeg, staat er iemand te trappelen om deel 5 te openen? Maar goed, slotje op deze dan maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan