Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! Deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
De vlotter in de vlotterbak blijft hangen... Hierdoor lijkt het of het van de aftapschroef komt, maar op dit kanaaltje zit ook de overstort van de vlotterbak als ie overstroomt.

Gewoon de carburateur een beetje aftappen, met de achterkant van een schroevendraaier tegen de vlotterbak tikken en meestal is het probleem dan opgelost.

Ik rij altijd al zonder filter op de bol... Zit een filtertje in de tank en een filtertje op iedere vlotterbak ingang..
 
De vlotter in de vlotterbak blijft hangen... Hierdoor lijkt het of het van de aftapschroef komt, maar op dit kanaaltje zit ook de overstort van de vlotterbak als ie overstroomt.

Gewoon de carburateur een beetje aftappen, met de achterkant van een schroevendraaier tegen de vlotterbak tikken en meestal is het probleem dan opgelost.

Ik rij altijd al zonder filter op de bol... Zit een filtertje in de tank en een filtertje op iedere vlotterbak ingang..

Ben je zeker dat dat er op zit bij elke carb? Waar kan ik dat zien? Dus het kan geen kwaad zonder benzinefilter te rijden?
 
ja dat is dus de filter die verdwenen is... De filter tussen de benzinekraan en de carburatoren. Zo rijd ik beter niet zeker?
 
Item 8 zit in de tank, niet tussen de kraan en de carbs..

Als die mist, doe je er verstandig aan een filtertje te plaatsen..
Aanvullend, als je tank vanbinnen niet roestig is, zou ik gewoon rijden, alleen de tank niet op reserve zetten, want dan komt wel al het vuil onder uit de tank mee naar de carburateurs.
 
Laatst bewerkt:
maar dat is wel een 900 bol, en de mijne is een 750. die heeft dat niet blijkbaar

fuel-tank-cb750fa-germany_bigma000093f14-1_a88d.gif
 
Nee het filter zit in je tank.
Het filter wat ertussen zit zal als extra filter vergelden. Is misschien gedaan vanwege vuil in je tank die te fijn is voor het filter wat in je tank zit.
 
Amai, ik heb helemaal geen filter, niet in de tank en er ook niet op het slangetje.
Staat al een hele tijd op mijn dingen te doen lijstje...maar ach, de tank is schoon, benzinekwaliteit in Nederland is goed en tot nu toe geen problemen.....(afkloppen)
 
Hier rijden er nog steeds 2 zonder extra filter ;)
 
Laatst bewerkt:
Nee het filter zit in je tank.
Het filter wat ertussen zit zal als extra filter vergelden. Is misschien gedaan vanwege vuil in je tank die te fijn is voor het filter wat in je tank zit.

Blijkbaar wel. De dealer had men carbs gekuist en daarna dus vergeten die extra filter er opnieuw tussen te steken. Aangezien er wat vuil in men tank zit liep dat vuil dus in die bewuste carburator. Daardoor verstopte de vlotternaald en bleef die hangen, waardoor de carb overliep. Dat is ondertussen ok, ik heb hem volledig afgelaten en even tegen getikt. De benzine die er uit kwam, daar zat nogal wat vuil in. Dat was dus de reden.

Ik ga maandag naar de dealer, ze moeten er gratis mijn filterke terug tussenzitten. Ik heb dat wel nodig want blijkbaar zit er toch nogal wat vuil in mijn tank, en wat roest.
 
ja, maar dat duurt toch wel een tijd. Tank schoonmaken zal niet meer lukken tegen volgend weekend, en dan ben ik er een weekendje mee weg
 
Goed, naar de dealer gebeld en hij zegt ook dat er al een filter in de tank zit. Hij heeft de extra filter tussen de benzinekraan en de carburatoren er uitgehaald omdat de darm te kort was zei hij. Daardoor zat hij te hard geplooid en dat kon de benzinetoevoer verstoren.

Ik heb er nogtans de laatste 7000 km geen last mee gehad. En er dan zo maar vantussen halen, vind ik toch niet zo netjes. De carburator die overliep is inderdaad het gevolg van vuil uit de tank, en dus ook wel door de filter die er niet meer inzat.

Morgen mag ik om de filter gaan en krijg ik een langer stukje kabel mee, ik ga het zelf terug monteren. Al ben ik nu aan het twijfelen of ik het wel zo doen, aangezien jullie vaak zonder rijden zonder problemen. Maar ik vertrek wel op weekend volgend weekend met de bol, en wil geen problemen...
 
Ik snap al waarom hij zei dat de darm te kort was. Gisteren bij de dealer het filtertje gaan halen. Het filtertje was met een darm van diameter 6mm geplaatst aan een dikkere darm die naar de carbs ging. Dat darmpje was hij blijkbaar kwijt, geen wonder dat het dan niet meer past... Hij heeft me nu een dikkere darm meegegeven, ook wel diameter 6mm maar dikker van textuur. Ik ga dus die lange darm een stukje afdoen, voor van de benzinekraan naar de benzinefilter, en dan gelijk van de benzinefilter naar de carbs.

Op de filter staat een pijltje om de richting van het monteren aan te geven. Moet dat pijltje wijzen naar de carbs of naar de benzinekraan vd tank?
 
De darm die de dealer had meegegeven was te dik :|
Zelf dan maar darm gehaald van diameter 6mm en gemonteerd:

1wvoz.jpg

hrhrah.jpg

2db6j4i.jpg

6dssa9.jpg


Zoals je kan zien op de laatste foto ligt de filter hoger dan de kraan (daardoor zit er ook nog wat lucht). Kan dit kwaad of is dit geen probleem door het vacuüm?
 
Laatst bewerkt:
Tja... tis een vacuümkraan, dus die trekt toch wel de benzine door het filter. Maar ik zou em iets inkorten zodat er geen luchtbel meer is, ook weer beter met op reserve zetten.

Uit eigen ervaring geleerd, dat dan weer wel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan