Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! Deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als het filter (en ook de slang) wat hoger hangt heb je meer reserve..............


alleen kom je er pas achter als de motor stilvalt :o :+




Zonder gekheid, slang moet niet hoger hangen dan het benzine laagste punt. Voor de rest boeit het niet.

Btw vacuumkraan trekt geen benzine erdoor, die stuurt alleen een membraan open. En wat je ziet is geen vacuumkraan ;)
 
Als het filter (en ook de slang) wat hoger hangt heb je meer reserve..............


alleen kom je er pas achter als de motor stilvalt :o :+




Zonder gekheid, slang moet niet hoger hangen dan het benzine laagste punt. Voor de rest boeit het niet.

Btw vacuumkraan trekt geen benzine erdoor, die stuurt alleen een membraan open. En wat je ziet is geen vacuumkraan ;)

Dus de filter moet evenhoog of lager hangen dan de benzinekraan?
 
Ik kan het op de foto niet heel goed zien maar het lijkt erop dat je vlak na je filter een vrij scherpe knik in je slang hebt zitten.
Dat kan er voor zorgen dat je bij hogere snelheden te weinig benzine krijgt in je carburateurs.
Heb ik ook een keer gehad. Stationair liep ie prima maar boven de 3500 toeren begon hij te stotteren. Bleek dus aan een knik in de benzineslag te liggen waardoor er wel wat benzine doorheen kwam maar niet genoeg.
 
communicvaten.gif

Alleen even op het niet gekleurde stukje in de leiding letten ;)
 
16jf1w2.jpg


Dan is er geen probleem toch :?

Edit: Wacht, ik zie het... Ik ga dan wat sneller moeten tanken :)

Ik kan het op de foto niet heel goed zien maar het lijkt erop dat je vlak na je filter een vrij scherpe knik in je slang hebt zitten.
Dat kan er voor zorgen dat je bij hogere snelheden te weinig benzine krijgt in je carburateurs.
Heb ik ook een keer gehad. Stationair liep ie prima maar boven de 3500 toeren begon hij te stotteren. Bleek dus aan een knik in de benzineslag te liggen waardoor er wel wat benzine doorheen kwam maar niet genoeg.

Klopt. Ik doe morgen een testritje, en als ik dat probleem heb zal ik de slang verlengen.
 
Laatst bewerkt:
Hele dag alles klaargemaakt, mooi men tas op men duo gebonden, alles nagekeken.
Testritjes tijd. 25 km gereden, stop ik nog even bij de doe-het-zelf zaak op 2km van mij thuis om nog een extra rekker te halen. Wil ik vertrekken, NIETS

Goed, heb dat voorbije tijd nog gehad. Lag dacht ik altijd aan te weinig spanning van de accu. Na even wachten en bijladen kon ie wel weer.
Om die reden heb ik dus kleine maand geleden nieuwe batterij gestoken. Hoe kan die dan nu al terug zo plat zijn dat ie niet kan starten? En hij doet echt neits hé, zelfs geen poging. Alleen het neutral- en olielampje gaan iets minder branden.

Na een hele hoop gevloek en duivelse verwensingen tov mijn motor, dan maar beginnen duwen (wat moet je anders??!!). In de zon met pak en helm op, KUT! Elke vijftig meter even uitrusten en nog eens proberen.

Strafste: Ik ben al over halfweg (na een uurtje duwen-pauzeren-duwen-pauzeren-...) en sta weer even uit te rusten. Probeer ik even, start dat kreng toch wel zeker!!

Na weer een hoop gevloek en verwensingen dan maar snel naar huis gereden (was toch ook wel blij (en vooral mijn bovenarmen) dat het duwen gedaan was).

Nu hangt ie aan de lader, hij laadt wel bij maar ja daarmee is het probleem niet opgelost natuurlijk.

Waaraan kan dit nog liggen? Is vooral bizar dat hij echt niets doet, geen startmotor, niets.
 
Heb de lader er na twintig minuten even afgenomen om te meten met men multimeter. Batterij heeft 13,42 volt spanning. Dus aan de batterij kan het niet liggen toch?
 
Hele dag alles klaargemaakt, mooi men tas op men duo gebonden, alles nagekeken.
Testritjes tijd. 25 km gereden, stop ik nog even bij de doe-het-zelf zaak op 2km van mij thuis om nog een extra rekker te halen. Wil ik vertrekken, NIETS

Goed, heb dat voorbije tijd nog gehad. Lag dacht ik altijd aan te weinig spanning van de accu. Na even wachten en bijladen kon ie wel weer.
Om die reden heb ik dus kleine maand geleden nieuwe batterij gestoken. Hoe kan die dan nu al terug zo plat zijn dat ie niet kan starten? En hij doet echt neits hé, zelfs geen poging. Alleen het neutral- en olielampje gaan iets minder branden.

Na een hele hoop gevloek en duivelse verwensingen tov mijn motor, dan maar beginnen duwen (wat moet je anders??!!). In de zon met pak en helm op, KUT! Elke vijftig meter even uitrusten en nog eens proberen.

Strafste: Ik ben al over halfweg (na een uurtje duwen-pauzeren-duwen-pauzeren-...) en sta weer even uit te rusten. Probeer ik even, start dat kreng toch wel zeker!!

Na weer een hoop gevloek en verwensingen dan maar snel naar huis gereden (was toch ook wel blij (en vooral mijn bovenarmen) dat het duwen gedaan was).

Nu hangt ie aan de lader, hij laadt wel bij maar ja daarmee is het probleem niet opgelost natuurlijk.

Waaraan kan dit nog liggen? Is vooral bizar dat hij echt niets doet, geen startmotor, niets.


Controle lampjes ook niet?
Als die het wel doen, klikt het startrelais ook niet in? Maw, als je op de startknop drukt, hoor je dan niets klikken onder je zadel? Als er niets klikt heeft je startknop of je dodemansknop een slecht contact. Of een draadbreuk ergens die wel/niet/wel/niet contact maakt.
Als je wel een klik hoort tijdens startknop indrukken maar de startmotor gaat niet rond dan is of je startrelais min of meer gaar, of je startmotor.

succes maar weer
 
De controlelampjes branden dus. Even goed uitleggen:

Ik zet het contact aan, alles is normaal. Lichten branden, en neutraal en olielampje branden. Als ik op de startknop duw is het enige wat er gebeurt dat alle lichten (inclusief controlelampjes) wat minder gaan branden. Geen klik van startrelais dus. De startrelais is overigens in orde, die heb ik enkele maanden geleden met men zwager nog gecontroleerd en mooi gekuist. Die is zeker in orde.

Startknop of dodemansknop dus? Kan dat dan verklaren waarom hij na een tijd toch weer even startte?

Edit: Hoe kan ik met de multimeter uitmeten welke van de twee het probleem is?
 
Laatst bewerkt:
Optimate was na twee uur klaar met laden... kan dus moeilijk aan lege accu liggen?
Vreemde is, dat als ik nu de batterij meet, ze 13,04 volt geeft. Voor het laden was dat 13,42 volt :?
 
Optimate was na twee uur klaar met laden... kan dus moeilijk aan lege accu liggen?
Vreemde is, dat als ik nu de batterij meet, ze 13,04 volt geeft. Voor het laden was dat 13,42 volt :?

Je accu was niet leeg.... want dan had ie na een poosje duwen ook niet gewoon gestart. Die spanning, weet je wel zeker dat je meter goed contact maakt met je accupolen? Die loden polen willen nog wel eens slecht contact geven aan je meetpennen van je multimeter.

Om je startmotor uit te sluiten kun je de grote polen van je startrelais even doorverbinden met schroevendraaier oid. : contact uit, schroevendraaier erop, (pas op, vonkt wel wat), je startmotor moet rond gaan. Doe dit een paar keer. Bij alle keren moet ie netjes rondgaan. Tref je een poging waarop hij niet rondgaat, zijn waarschijnlijk je koolborstels van je startmotor nagenoeg versleten.
 
...toch wel een rare dag zo..., als je iemand anders op je Bol d'Or ziet wegrijden... :/

...heb er vanochtend toch nog even een doekje overheen gehaald, even het oliepeil gecheckt, bandenspanning in orde bevonden, en gekeken of de ketting lekker stond...

...aflevercheckje dus...




...en dan in de loop van de ochtend is het zover..., na een bakkie en een stroopwafel, toch maar naar dat Postkantoor, waar dan plotseling tig mensen voor je zijn, dus mag je nog iets langer de eigendomspapieren vasthouden...

...maar dan komt het onvermijdelijke toch ; het karretje gaat over op naam, en de sleutels verdwijnen in de zak van de koper...


...tja...

...tis niet anders..., was de schuur maar groter geweest, dan was er van het bovenstaande nooit sprake geweest...


...maar desalnietteweinig wens ik nieuwe eigenaar Sjors veel rij- en (nog veel meer) poetsplezier !...


... :W ...





...ben trouwens wel blij dat ik net op tijd die groene verf tussen de koelribben vandaan heb kunnen krijgen... ;)
...van dat potje dat omgevallen was...



(plaatjes klik = plaatjes groot)

(...gelukkig : de buurjongen (GSXR750) kan ook geen groene verf meer ontdekken...)





(...tja..., en daar gaat de Bol..., Sjors heeft trouwens ook iets groens in zijn helm..., dus zo heel verkeerd had het toch niet gestaan... :+ )








...'t blijft mooi spul !...




...Dutchy, Voldoor, Midnight, en Van Lunteren ; dank U voor de handenarbeid, en/of onderdeeltjes om het bolletje zo te krijgen zoals het fietsje er bij staat, thanx !...

...en wellicht tot een volgende keer !...

... :W ...
 
Laatst bewerkt:
Wie kan mij vertellen hoe je een bol synchroniseerd met een carbtune pro.

Mag je de carbtune op z'n kop hangen, bij 1000 rpm heb ik anders bijna geen uitslag.
En met welke carb ga je beginnen of maakt dat niets uit
 
Je moet in ieder geval het stationair toerental omhoog schroeven met de schroef naar 3000 a 3500 toeren volgens mij.
Dan zal het wel moeten lukken.
 
Ik wou voor de grap een plaatje posten van een gechraste bol, en dan zeggen dat ik veilig aan gekomen was, allen de motor wat minder.. maar dat is geen leuke grap! haha

Huize Roloo, Super bedankt voor de service, de koffie.. de motor en vooral mijn hart die weer op hoog tempo klopt!
Tering wat een fijne motor! Een naaimachine, zo soepel!

Ik ga morgen nog even toeren en dan post ik morgen avond even een paar foto's!

Ik ben als een kind zo gelukkig met de nieuwe aanwinst, ik heb haar vanmiddag na een leuke toerrit vanaf steenwijk via appelscha terug naar damwoude in de schuur gezet.. en heb er werkelijk een uur naar staan kijken! en dat ga ik nu weer doen!


haha!


Slaap lekker!

Sjors
 
kon SjorsXRCB900FASC01Bold'Or wel slapen vannacht...?:

Tering wat een fijne motor!
Een naaimachine, zo soepel!



Ik ga morgen nog even toeren en dan post ik morgen avond even een paar foto's!


...enne..., na elke rit de dooie vliegjes van de voorvorkpoten halen, anders worden ze lelijk natuurlijk... (de poten ; niet die vliegjes...)

...en voor elke rit altijd natuurlijk bandenspanning, kettingspanning en oliepeil checken... ;)


...old skool motorrijden dus...




...take care Sjors ! :W
 
Laatst bewerkt:
...enne..., na elke rit de dooie vliegjes van de voorvorkpoten halen, anders worden ze lelijk natuurlijk... (de poten ; niet die vliegjes...)

...en voor elke rit altijd natuurlijk bandenspanning, kettingspanning en oliepeil checken... ;)


...old skool motorrijden dus...




...take care Sjors ! :W

Gaat helemaal goed komen Roloo!

Vanmorgen de motor gestart, en vond het al een beetje moeizaam gaan.. ( maarja, wat wil je, de motor heeft ook opeens een nieuwe eigenaar.. )
Toen na enig stukje rijden even een tussen stopje gemaakt, maar toen ik weer verder wou, :N geen Slag!

Toen nog even wachten en hij pakte hem net..
Waarschijnlijk laad de motor de accu niet bij, dus nu even aan de lader en straks met de boot!

En thuis komt hij lekker aan de druppel lader! :)

Roloo nogmaals bedankt, ik ben echt zo trots! wat een machine!
:}

Vanavond post ik even een paar foto's!

Enne, even over dat verhaaltje voor de garage deur dicht gaat..
Ik was vanacht bij mijn vriendin, dus ik heb de motor een verhaaltje gedaan voordat de kamer deur dicht ging! *O*
Wat een luxe! haha

See You!

Sjors
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan