Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! Deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hij is mooi :9~

Even rekeken , het bier is in de aanbieding bij de C1000 3 halen 2 betalen

is € 8,99 gemiddeld (drink zelf geen bier) x 400 = 3596 - 1/3 = 2397 + 400 x 8,60 statiegeld =€ 5837 ,- :? volgens mij

:( niet binnen het budget , statiegeld krijg je toch altijd terug dan zou het passen _O- _O-


heb begrepen via informele controver-officiele bron dat het mesjien ca 38 kratjes minder op moet brengen :Y
 
@ Hobbyman
Accu laad niet bij? Koolborstels en Rotor eerst controleren. Rotor moet een ohm of 5 over de banen hebben, koolborstels hebben een markeringsstreepje tot hoever deze afgesleten mogen zijn.

Succes met de fiets.

Heb vandaag de rotor gemeten over de banen en ik meet maar 1 à 1.1 ohm. Eén v/d twee koolborstels is nog vrij lang, de andere slechts de helft daarvan. Rotor en koolborstels vervangen dus? Heeft iemand van hier dat soms liggen of weten jullie een goed adres?

Ik zie ook dat de stekker v/d draadbundel, die de stator verbindt met de gelijkrichter, bij mij vervangen is door 5 aparte fiches. Goed gemonteerd, dat wel. Maar het maakt dat de drie gele draden per ongeluk van plaats kunnen worden verwisseld. Is dat een probleem als dit zou gebeuren of maakt dat niet uit? Kan ik eventueel meten welke gele draden bij elkaar horen?
 
Ligt zeker niet aan de prijs :N

Van de (op) nieuw aangeboden bolletje schiet de prijs omhoog :o

http://link.marktplaats.nl/562695983

xx uit Noordwijk - Advertenties op Marktplaats.nl

http://link.marktplaats.nl/562448765


*O* Heren oprichters we zitter op pagina 99 deel 6 mag aangemaakt worden hoor *O*


De warmte slaat nu toch bij een aantal echt naar het hoofd :X ga er bijna aan denken mijn Bolletjes ook te koop te zetten

http://link.marktplaats.nl/563164563

http://link.marktplaats.nl/563015098

http://link.marktplaats.nl/562741854
 
Heb vandaag de rotor gemeten over de banen en ik meet maar 1 à 1.1 ohm. Eén v/d twee koolborstels is nog vrij lang, de andere slechts de helft daarvan. Rotor en koolborstels vervangen dus? Heeft iemand van hier dat soms liggen of weten jullie een goed adres?

Ik zie ook dat de stekker v/d draadbundel, die de stator verbindt met de gelijkrichter, bij mij vervangen is door 5 aparte fiches. Goed gemonteerd, dat wel. Maar het maakt dat de drie gele draden per ongeluk van plaats kunnen worden verwisseld. Is dat een probleem als dit zou gebeuren of maakt dat niet uit? Kan ik eventueel meten welke gele draden bij elkaar horen?
Hobbyman,bel eens met Hans Belt 0621857967.die verkoopt opnieuw gewikkelde rotoren voor ca 130,= euro denk ik.Als je goedkoper uit wilt zijn heb ik ook een rotor 4,4 ohm voor 65,=euro.
Verder kan ik je een kopie sturen van een schema elektrisch.Mail me dan je adres.Kost niets overigens.
Wim
 
De warmte slaat nu toch bij een aantal echt naar het hoofd :X ga er bijna aan denken mijn Bolletjes ook te koop te zetten

http://link.marktplaats.nl/563015098

Haha.. met "Gastrol look"

Dat gare hok zou niet eens een gastrol mogen hebben...
 
Laatst bewerkt:
De warmte slaat nu toch bij een aantal echt naar het hoofd :X ga er bijna aan denken mijn Bolletjes ook te koop te zetten

http://link.marktplaats.nl/563164563

http://link.marktplaats.nl/563015098

http://link.marktplaats.nl/562741854
Zie wel vaker van die advertenties met absurde vraagprijzen.
Soms al na één dag met een (te) hoog openingsbod van waarschijnlijk een goede bekende :) Beetje doorzichtig allemaal. Zeker als de motor te koop blijft staan. Een bod van € 1.250,- voor een 750 met 62 K op de teller en een niet originele lakset zou ik met beide handen aangrijpen.

Vragen staat vrij natuurlijk, maar de waarde(ring) van een 750 ligt volgens mij toch wel een stukje lager.
 
Heb vandaag de rotor gemeten over de banen en ik meet maar 1 à 1.1 ohm. Eén v/d twee koolborstels is nog vrij lang, de andere slechts de helft daarvan. Rotor en koolborstels vervangen dus? Heeft iemand van hier dat soms liggen of weten jullie een goed adres?

Ik zie ook dat de stekker v/d draadbundel, die de stator verbindt met de gelijkrichter, bij mij vervangen is door 5 aparte fiches. Goed gemonteerd, dat wel. Maar het maakt dat de drie gele draden per ongeluk van plaats kunnen worden verwisseld. Is dat een probleem als dit zou gebeuren of maakt dat niet uit? Kan ik eventueel meten welke gele draden bij elkaar horen?
De drie gele mag je onderling verwisselen.
 
Hobbyman,bel eens met Hans Belt 0621857967.die verkoopt opnieuw gewikkelde rotoren voor ca 130,= euro denk ik.Als je goedkoper uit wilt zijn heb ik ook een rotor 4,4 ohm voor 65,=euro.
Verder kan ik je een kopie sturen van een schema elektrisch.Mail me dan je adres.Kost niets overigens.
Wim
Bedankt voor de info Wim. Ik heb al een elektrisch schema. Ik heb ook een rotor te koop gevonden voor 30 euro en een nieuwe voor 75 euro. Ik wacht nog op antwoord v/d verkoper. Maar, een opnieuw gewikkelde rotor heeft die dan meer dan 4,4 ohm of begrijp ik dat verkeerd?
 
Bedankt voor de info Wim. Ik heb al een elektrisch schema. Ik heb ook een rotor te koop gevonden voor 30 euro en een nieuwe voor 75 euro. Ik wacht nog op antwoord v/d verkoper. Maar, een opnieuw gewikkelde rotor heeft die dan meer dan 4,4 ohm of begrijp ik dat verkeerd?
Nee,een nieuwe of nieuw gewikkelde rotor zit denk ik op ca 4,5 ohm,die van hans belt zijn eigenlijk nieuw en met garantie.
Wim
 
Zet de vraaprijs van de 1100R maar gewoon neer, dan weten de echte serieus gegadigde waar ze aan toe zijn.
Gewoon de verkoper een mailtje sturen en vragen wat de prijs is. Heb ik gisteren ook gedaan. Ga de prijs hier niet neerzetten, moet hij zelf maar doen.

Zet nu mijn zuurstofmasker weer op, moet nog steeds bijkomen :+
 
Gewoon de verkoper een mailtje sturen en vragen wat de prijs is. Heb ik gisteren ook gedaan. Ga de prijs hier niet neerzetten, moet hij zelf maar doen.

Zet nu mijn zuurstofmasker weer op, moet nog steeds bijkomen :+


Ik kon het ook niet laten en heb hem een PB gestuurd over de prijs.
Laten we het er op houden dat ik hem niet koop.
 
mensen, vraagje voor de Carburateurs Techneuten.

Ik heb na 2(!!) jaar. mn Bol weer inelkaar staan..Carb,s zijn helemaal uitelkaar geweest. Grondig gereinigd. niet alleen ultrassoon, maar ook echt alle kanaaltjes met koudontvetter.

setup,is een 4-1 Laser,met ingekorte einddemper. en Carb,s met K&N,s gaat overgens om een Bol 900 uit ,84 :)

Voor Carb-reiniging, gaf deze harde knallen bij gasdicht. ik heb mn cutoffmembramen gecheckt en gereingd,deze waren ok. Verder mn gasnaalden dmv een ringetje opgehoogd voor iets meer benzine. sproeiers van 95 naar 133

Nu het probleem, starten..na 1 druk..lopen..helemaal geweldig..na 2 jaar direckt lopen!!


ook het "knallen" lijkt weg, maar hij loop erg hoog stationair 3000 RPM.

en ja mn gasstelbout is helemaal terug gedraaid,en mn kabels hebben genoeg vrije slag.

"Valse" lucht lijkt me niet, zou het miss op te lossen zijn met de luchtstelschroeven helemaal vooraan de Carb,s? deze heb ik 1,5 slag los zitten.

Of is er een andere oplossing?? Ik hoor het graag.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo prijzen te hoog?
Mijn 900 van 1982 met 72 K is binnen 2 dagen verkocht had een vraagprijs van €1500,-
Zonder tegenbod verkocht voor €1500,-
 
update;

het lijkt erop dat er 3 cylinders veel te arm lopen. het Bougie beeld van Cyl. 1 is goed, de andere zijn wit !!

Mijn bochten-set heb ik Keramisch laten PowderCoaten, ,1 bocht is netjes gebleven... de 3 andere veeel te heet.. in 10 Min.. :( Hoe los ik dit op?? ik heb alle 4 de Carb. exact hetzelfde afgesteld.
full
 
mensen, vraagje voor de Carburateurs Techneuten.

Ik heb na 2(!!) jaar. mn Bol weer inelkaar staan..Carb,s zijn helemaal uitelkaar geweest. Grondig gereinigd. niet alleen ultrassoon, maar ook echt alle kanaaltjes met koudontvetter.

setup,is een 4-1 Laser,met ingekorte einddemper. en Carb,s met K&N,s gaat overgens om een Bol 900 uit ,84 :)

Voor Carb-reiniging, gaf deze harde knallen bij gasdicht. ik heb mn cutoffmembramen gecheckt en gereingd,deze waren ok. Verder mn gasnaalden dmv een ringetje opgehoogd voor iets meer benzine. sproeiers van 95 naar 133

Nu het probleem, starten..na 1 druk..lopen..helemaal geweldig..na 2 jaar direckt lopen!!


ook het "knallen" lijkt weg, maar hij loop erg hoog stationair 3000 RPM.

en ja mn gasstelbout is helemaal terug gedraaid,en mn kabels hebben genoeg vrije slag.

"Valse" lucht lijkt me niet, zou het miss op te lossen zijn met de luchtstelschroeven helemaal vooraan de Carb,s? deze heb ik 1,5 slag los zitten.

Of is er een andere oplossing?? Ik hoor het graag.

Te witte bougie's is te arm. Weet je zeker dat de benzine-toevoer voldoende is (voldoende benzine in de tank bijv.)? En heb je de carburateurs ook gesynchroniseerd? Als je zeker weet dat de benzine toevoer voldoende is zou ik de motor rijker afstellen en kijken of de kleur van de bougie's mee kleurt.....

Mooie motor! *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan