Bol d'Or liefhebbers show your bike!!! Deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, vandaag bij Henk de 900

full


en de 750 opgehaald.

full



Mijn eigen Bol staat klaar voor een ingrijpende orgaandonatie.

full



De standaard voorpartij (voorvork, wiel, remmen etc.) en achterkant (brug, wielen etc.) gaan naar de CB 900 van Henk.
De (nieuwgespoten) lakset en buddy gaan in de verkoop.

De witrode lakset en de buddy van de 900 van Henk gaan één op één over naar mijn 900.

Aangezien ik een groot Astralite fan ben zijn de FZR wielen een tijdelijke oplossing.
Heb gisteren een Astralite voorvelg gekocht op Ebay.

Edit:
Denk dat ik maar alleen de achterkant van de 900 van Henk transplanteer.
De FZR voorkant blijft in deze 900

Naast Astralites vind ik de FJR 1300 een schitterende vork om te gebruiken voor de ombouw, 80 cm lang en 48 mm dikke binnenpoten.
Ga op zoek naar FJR vorkpoten.

De CB 750 gaat in de verkoop. Aangezien ik bij Henk ook niet te veel heb betaald gaat de 750 weg voor een een heel vriendelijk prijsje.

Staat hier op MF te koop.
 
Ik had er nog nooit van gehoord (helicoil), ik heb nog wat filmpjes bekeken op you-tube, lijkt mij een van de beste oplossingen. Bedankt voor de tip.
 
Hallo, weet iemand hoe ik de rotor van het blok eraf krijg, ik heb gelezen met een poelie-trekker(2 tands) maar verder??????????????????????????????????????????
BVD Jack
 
Ik heb het blok uit het frame, en krijg de bout niet los van de rotor, alles draaid mee.
Hoe zet ik de rotor vast en hoe draai ik de bout los, linksom?
BVD Jack
 
Ik heb het blok uit het frame, en krijg de bout niet los van de rotor, alles draaid mee.
Hoe zet ik de rotor vast en hoe draai ik de bout los, linksom?
BVD Jack

Aan de andere kant van de krukas een sleutel erop zetten die ervoor zorgt dat de krukas niet meedraait. Dan kun je die bout eraf draaien.

Dan kun je je achter op de plaats van de bout erin draaien, heel vast. Dan met een zware hamer op die as meppen, weer aandraaien, weer meppen, etc. tot die rotr los komt.
 
Ik heb altijd begrepen dat je op de andere kant van de krukas geen steeksleutel moet zetten om de krukas tegen te houden. Dan zou een of ander pinnetje bij de ontsteking af kunnen breken. (sorry dat ik het niet duidelijker kan zeggen) Als iemand anders die dit topic volgt duidelijker kan vertellen wat ik bedoel, dan graag.

Verder heb ik geen andere oplossing, ik heb het altijd gedaan met het blok nog in het frame en dan kun je de motor in de versnelling zetten en het achterwiel blokkeren en daarmee de krukas en kun je kracht zetten op de rotorbout. Maar dat is nu lastig.
 
En gratis op te halen, een niet helemaal originele kuip met zwarte beenkappen en helemaal niet originele knipperlichten. Spiegels zitten er ook bij maar geen originele.
Wel zelf ophalen graag.

full


De binnenkant met de opbergvakken ontbreekt overigens.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd begrepen dat je op de andere kant van de krukas geen steeksleutel moet zetten om de krukas tegen te houden. Dan zou een of ander pinnetje bij de ontsteking af kunnen breken. (sorry dat ik het niet duidelijker kan zeggen) Als iemand anders die dit topic volgt duidelijker kan vertellen wat ik bedoel, dan graag.

Verder heb ik geen andere oplossing, ik heb het altijd gedaan met het blok nog in het frame en dan kun je de motor in de versnelling zetten en het achterwiel blokkeren en daarmee de krukas en kun je kracht zetten op de rotorbout. Maar dat is nu lastig.

1) Helemaal waar.

En linksom is los

2) Misschien met een oliefiltersleutel (band) om de rotor ?
full


of Koppelingsdeksel eraf en koppeling blokkeren (niet echt fan van)
Bout kan behoorlijk vast zitten en dan moet de rotor er ook nog vanaf.
In het frame is het een eitje makkelijker
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het blok uit het frame, en krijg de bout niet los van de rotor, alles draaid mee.
Hoe zet ik de rotor vast en hoe draai ik de bout los, linksom?
BVD Jack
Dat wordt knutselen... De bout los moet wel lukken, daar krijg je wel grip op. Maar de rotor is een ander verhaal. Ik denk dat je dit zonder pullytrekker niet meer gaat lukken want je hebt je blok al helemaal los.

Maar hij moet dus echt los? Slijptol kan altijd nog, hé O-)
 
Om de rotor te verwijderen kun je de achteras gebruiken. Goed vast er in draaien , ferme klap recht op de boutkop (met en blok aluminium ertussen blijft de kop heel) en de rotor springt los.
Geen pulleytrekker ,2 of 3poot, gebruiken).
 
Om de rotor te verwijderen kun je de achteras gebruiken. Goed vast er in draaien , ferme klap recht op de boutkop (met en blok aluminium ertussen blijft de kop heel) en de rotor springt los.
Geen pulleytrekker ,2 of 3poot, gebruiken).

....en soms heel veel ferme klappen.
Ik ben ooit begonnen met een flinke rubber hamer en beheerste klappen, gevolgd door een stalen hamer, gevolgd door flink rammen met de grootste hamer die ik had. En toen kwam ie pas los.

Pullytrekker is alleen nodig als je de start-koppeling eraf wilt halen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb altijd begrepen dat je op de andere kant van de krukas geen steeksleutel moet zetten om de krukas tegen te houden. Dan zou een of ander pinnetje bij de ontsteking af kunnen breken. (sorry dat ik het niet duidelijker kan zeggen) Als iemand anders die dit topic volgt duidelijker kan vertellen wat ik bedoel, dan graag.

Verder heb ik geen andere oplossing, ik heb het altijd gedaan met het blok nog in het frame en dan kun je de motor in de versnelling zetten en het achterwiel blokkeren en daarmee de krukas en kun je kracht zetten op de rotorbout. Maar dat is nu lastig.

Dan haal je die ontsteking er eerst ff af.
 
En gratis op te halen, een niet helemaal originele kuip met zwarte beenkappen en helemaal niet originele knipperlichten. Spiegels zitten er ook bij maar geen originele.
Wel zelf ophalen graag.

[afbeelding]

De binnenkant met de opbergvakken ontbreekt overigens.


Ik heb wel interesse
Greetz Indy 500
 
Ik heb altijd begrepen dat je op de andere kant van de krukas geen steeksleutel moet zetten om de krukas tegen te houden. Dan zou een of ander pinnetje bij de ontsteking af kunnen breken. (sorry dat ik het niet duidelijker kan zeggen) Als iemand anders die dit topic volgt duidelijker kan vertellen wat ik bedoel, dan graag.

Verder heb ik geen andere oplossing, ik heb het altijd gedaan met het blok nog in het frame en dan kun je de motor in de versnelling zetten en het achterwiel blokkeren en daarmee de krukas en kun je kracht zetten op de rotorbout. Maar dat is nu lastig.
Idd NIET doen, er breekt een pinnetje af op de vervroeger! ik ben ervaringsdeskundige in deze.. Normaal zet je hem in de 5e versnelling + achterrem. In jouw geval kun je mischien het tandwiel tegenhouden ??
 
Zo , net remblokken en remleidingen vernieuwd , dat remt wel weer even anders :Y

Daarna Bolletje verwend met een schoonmaak beurtje hij ziet er weer *D uit om morgen op de Landelijke Bol Dag te stralen.


van de site van Bol d'Or Club Nederland


*O* De Landelijke Bol d’Or dag is op zondag 18 juli vanaf 11.00 tot 15.00 uur wederom in de Boomhoek
( Nw Loosdrecht ) op de Nw Loosdrechtsedijk 217, 1231KV, op het terrein van camping
de Stille plas.
We hebben vanaf 11.00 uur weer het restaurant en de parkeerplaats ervoor tot onze
beschikking en IEDERE Bol d'Or rijder is weer welkom. *O*


Het weer ziet er goed uit ,wie gaan er allemaal naar toe ?
 
*O* De Landelijke Bol d’Or dag is op zondag 18 juli vanaf 11.00 tot 15.00 uur wederom in de Boomhoek
( Nw Loosdrecht ) op de Nw Loosdrechtsedijk 217, 1231KV, op het terrein van camping
de Stille plas.
We hebben vanaf 11.00 uur weer het restaurant en de parkeerplaats ervoor tot onze
beschikking en IEDERE Bol d'Or rijder is weer welkom. *O*



Voor wie er nog gaat :Y
Goede reis :] :W

gr Ronald
 
Laatst bewerkt:
Sta ik helemaal klaar voor de bol dag staat mijn benzinekraan te zeiken #@!&^%)(?"{
ik had graag mijn 1100 willen laten zien moet nu wachten tot een volgende gelegenheid,balen maar tis niet anders
 
was weer gezellig vandaag op de boldag.

leuke opkomst,en lekkere koffie met appeltaart.

En mooi weer dus ook lekker gereden.

Nog lekker gegeten onderweg Wout?????


Tot volgend jaar

Gr Ronald
 
was weer gezellig vandaag op de boldag.

leuke opkomst,en lekkere koffie met appeltaart.

En mooi weer dus ook lekker gereden.

Nog lekker gegeten onderweg Wout?????


Tot volgend jaar

Gr Ronald



Het was zeker weer een gezellig onderonsje en perfect :] weer , Bol d'or club bedankt voor de gezelligheid

DSC06112.jpg


DSC06116.jpg


Gr Raymond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan