Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

27 okt 2014
45
0
74
Aalsmeer
#52
Vanmiddag compressie gemeten "steenkoud"blok. 2cil 6.7 atm en 2cil 7.4 atm ik dacht wel aardig, _O-
Hoe heb je die compressie gemeten? :? De meest accurate manier is: eerst carburateurs verwijderen. :( De op één na beste manier is: gas wijdopen vastzetten, en met een lange dunne schroevendraaier de vacuüm gestuurde schuif helemaal omhoog tillen. :Y ( eerst het rubber naar het luchtfilter verwijderen natuurlijk, indien aanwezig) :Y De minst accurate manier is: alleen gas open houden. :N Wanneer een van de schuiven wat lastiger beweegt dan de ander, is dit van invloed op de compressie, en geeft dus een vertekend beeld. :(
 

Schavemaker

MF veteraan
26 jan 2012
1.319
4
66
Goedereede
#53
Ik heb eigenlijk, gemeten met het idee van als er onderling maar geen te grote verschillen zijn vind ik het wel goed :+ . Ik hoef niet de fabrieks waarden te halen ,hij heeft er tenslotte al 130 duizend op zitten. En je weet Low Budget (gratis is het bij ons in Zuid Holland) :+.
 
27 okt 2014
45
0
74
Aalsmeer
#55
Ik heb eigenlijk, gemeten met het idee van als er onderling maar geen te grote verschillen zijn vind ik het wel goed :+ . Ik hoef niet de fabrieks waarden te halen ,hij heeft er tenslotte al 130 duizend op zitten. En je weet Low Budget (gratis is het bij ons in Zuid Holland) :+.
Ach, ja het is jouw feessie...!? ;) Ik ben daar tegenover weer zo'n zeikerd, ;( die graag precies wil weten in welke mate de veroudering voortschrijdt ten opzichte van de nieuwstaat. :( :W
 

Schavemaker

MF veteraan
26 jan 2012
1.319
4
66
Goedereede
#58
Voldoor, ik denk opgelost met een knietje, met de grootste kan ik gewoon draaien, die kleine zou er dan even met fitters tape opgezet moeten worden, bedankt voor de tip
 

HOBBYMAN

Die hard MF'er
30 mrt 2011
507
2
52
Bocholt
#65
Voldoor, ik denk opgelost met een knietje, met de grootste kan ik gewoon draaien, die kleine zou er dan even met fitters tape opgezet moeten worden, bedankt voor de tip [afbeelding]
Knap loodgieterswerk Theo. :Y

Vandaag het revisiesetje voor mijn koppeling ontvangen van Wout. Nu nog de pakking voor de behuizing in huis halen en we kunnen weer aan de slag.
 

Schavemaker

MF veteraan
26 jan 2012
1.319
4
66
Goedereede
#67
+Perslucht er op 4 bar,hulpstukje iets aangepast. demonteren gaat als de brandweer, spietjes, oude klephoedje er uit ,nieuwe erin, veren, dekseltje de boel weer indrukken alles gaat ,MAARRRRRRRR, die spietjes weer op z'n plek krijgen :( :( :( :( :( :( :( :(
wie heeft de gouwe tip, of gewoon geduld (daar heb ik genoeg van, maar!!)
 
Laatst bewerkt:

Schavemaker

MF veteraan
26 jan 2012
1.319
4
66
Goedereede
#68
Dacht dat de olie bij stilstand naar beneden zakt, "vroeger"moest je altijd een paar keer op de kickstarter,(wat)??? trappen om olie op te pompen je ziet, jaren lang voor ....... staan trappen :+
 

BolletjeBas

MF veteraan
18 jun 2010
11.175
2
Bolletje
#71
Pas de problem


tip;

Als de spietjes zitten, en je de veertang eraf hebt, ff met een kunststof (oid) hamer een ferme tik op het hoedje geven. Daarmee check je je eigen handelen ( of de spietjes goed zitten )
 
Laatst bewerkt:

Voldoor

MF veteraan
31 okt 2005
1.604
1
Venlo
#72
Idd wat Bolletje zegt, met een niet magnetisch tooltje met vet eraan ze op de klep aanbrengen, en ff een ferme tik dat ze oed in de passing vallen.

Priegelwerk, ;)