Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Vanmiddag compressie gemeten "steenkoud"blok. 2cil 6.7 atm en 2cil 7.4 atm ik dacht wel aardig, _O-
Hoe heb je die compressie gemeten? :? De meest accurate manier is: eerst carburateurs verwijderen. :( De op één na beste manier is: gas wijdopen vastzetten, en met een lange dunne schroevendraaier de vacuüm gestuurde schuif helemaal omhoog tillen. :Y ( eerst het rubber naar het luchtfilter verwijderen natuurlijk, indien aanwezig) :Y De minst accurate manier is: alleen gas open houden. :N Wanneer een van de schuiven wat lastiger beweegt dan de ander, is dit van invloed op de compressie, en geeft dus een vertekend beeld. :(
 
Ik heb eigenlijk, gemeten met het idee van als er onderling maar geen te grote verschillen zijn vind ik het wel goed :+ . Ik hoef niet de fabrieks waarden te halen ,hij heeft er tenslotte al 130 duizend op zitten. En je weet Low Budget (gratis is het bij ons in Zuid Holland) :+.
 
Nou, hier nog een beeldje van beide.
Oud en retro.
;)
full
 
Ik heb eigenlijk, gemeten met het idee van als er onderling maar geen te grote verschillen zijn vind ik het wel goed :+ . Ik hoef niet de fabrieks waarden te halen ,hij heeft er tenslotte al 130 duizend op zitten. En je weet Low Budget (gratis is het bij ons in Zuid Holland) :+.
Ach, ja het is jouw feessie...!? ;) Ik ben daar tegenover weer zo'n zeikerd, ;( die graag precies wil weten in welke mate de veroudering voortschrijdt ten opzichte van de nieuwstaat. :( :W
 
Voldoor, ik denk opgelost met een knietje, met de grootste kan ik gewoon draaien, die kleine zou er dan even met fitters tape opgezet moeten worden, bedankt voor de tip
full
 
Voldoor, ik denk opgelost met een knietje, met de grootste kan ik gewoon draaien, die kleine zou er dan even met fitters tape opgezet moeten worden, bedankt voor de tip [afbeelding]

Knap loodgieterswerk Theo. :Y

Vandaag het revisiesetje voor mijn koppeling ontvangen van Wout. Nu nog de pakking voor de behuizing in huis halen en we kunnen weer aan de slag.
 
teab,


zonder kenteken..........(heb frame met kenteken, net geschorsd vandaag)

full


wil een frame houden, dus of ombouwen of zo mee....
 
+Perslucht er op 4 bar,hulpstukje iets aangepast. demonteren gaat als de brandweer, spietjes, oude klephoedje er uit ,nieuwe erin, veren, dekseltje de boel weer indrukken alles gaat ,MAARRRRRRRR, die spietjes weer op z'n plek krijgen :( :( :( :( :( :( :( :(
wie heeft de gouwe tip, of gewoon geduld (daar heb ik genoeg van, maar!!)
full
 
Laatst bewerkt:
Dacht dat de olie bij stilstand naar beneden zakt, "vroeger"moest je altijd een paar keer op de kickstarter,(wat)??? trappen om olie op te pompen je ziet, jaren lang voor ....... staan trappen :+
full
 
Pas de problem


tip;

Als de spietjes zitten, en je de veertang eraf hebt, ff met een kunststof (oid) hamer een ferme tik op het hoedje geven. Daarmee check je je eigen handelen ( of de spietjes goed zitten )
 
Laatst bewerkt:
Idd wat Bolletje zegt, met een niet magnetisch tooltje met vet eraan ze op de klep aanbrengen, en ff een ferme tik dat ze oed in de passing vallen.

Priegelwerk, ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan