Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

1 jul 2005
235
0
Cothen
#85
Je bent echt goed bezig Theo :}
Moet ook maar weer eens beginnen maar mij te koud in de schuur *D
Komt wel goed voor dat hij weer de weg op mag denk ik.

Ga zo door Theo

Groeten Ronald
 

HOBBYMAN

Die hard MF'er
30 mrt 2011
507
2
52
Bocholt
#86
Idd Theo, goed bezig.

Ik wil zelf ook a/d slag, maar ook bij mij "weegt" de koude schuur wat op de motivatie, maar vooral onze nieuwe aanwinst (de kleinste vooraan, op de foto) dwarsboomt mijn plannen.

 

Schavemaker

MF veteraan
26 jan 2012
1.315
2
66
Goedereede
#87
Idd Theo, goed bezig.

Ik wil zelf ook a/d slag, maar ook bij mij "weegt" de koude schuur wat op de motivatie, maar vooral onze nieuwe aanwinst (de kleinste vooraan, op de foto) dwarsboomt mijn plannen.

[afbeelding]
Je noemt hem gewoon de" Bol". , ik ga even wat met de" Bol "doen of de" Bol" uitlaten zit jij goed. Iedereen blij (misschien het hondje niet) :+
 
27 mrt 2003
75
0
Rheden
#91
Hallo Bol d'or rijders,

ik heb ook een cb900 sinds begin dit jaar. Ik heb hem eigenlijk gekocht om hem te gaan verbouwen met FZR onderdelen. Ik ben hier een topic (brikken en klassiekers --> boldor verbouwen) over gestart met een aantal vragen. Later kwam ik erachter dat ik deze beter hier had kunnen stellen met de kennis die hier rondzwerft ;)
Mijn belangrijkste vragen op dit moment zijn eigenlijk:

Als ik de stuurpen van mijn boldor in die van het T-stuk van de FZR wil lassen loop ik dan de kans dat het T-stuk gaat vervormen? En is lassen met het lager erop verstandig? Heb hem er nl net op geperst om te kijken of alles past voordat ik hem vastlas.
Omdat het T-stuk van de FZR dikker is dan dat van de Boldor steekt mijn stuurpen iets verder uit het balhoofd, met als gevolg dat ik niet genoeg schroefdraad heb om hem goed vast te zetten. Kan ik dat verschil oplossen met een ring op het bovenste lager?

Hoor graag jullie reactie *D
 

vanlunteren

Die hard MF'er
15 feb 2006
433
0
lunteren
#94
Pas maar op met je gepoets Theo, straks poets je er dwars doorheen!! ;)
Die deksels zijn al stokoud en jij presteer het om ze ieder jaar lichter en dunner te maken.
Of ben je het aan het compenseren met het gewicht van de bestuurder? :W
 

HOBBYMAN

Die hard MF'er
30 mrt 2011
507
2
52
Bocholt
#98
Hallo Bol d'or rijders,

ik heb ook een cb900 sinds begin dit jaar. Ik heb hem eigenlijk gekocht om hem te gaan verbouwen met FZR onderdelen. Ik ben hier een topic (brikken en klassiekers --> boldor verbouwen) over gestart met een aantal vragen. Later kwam ik erachter dat ik deze beter hier had kunnen stellen met de kennis die hier rondzwerft ;)
Mijn belangrijkste vragen op dit moment zijn eigenlijk:

Als ik de stuurpen van mijn boldor in die van het T-stuk van de FZR wil lassen loop ik dan de kans dat het T-stuk gaat vervormen? En is lassen met het lager erop verstandig? Heb hem er nl net op geperst om te kijken of alles past voordat ik hem vastlas.
Omdat het T-stuk van de FZR dikker is dan dat van de Boldor steekt mijn stuurpen iets verder uit het balhoofd, met als gevolg dat ik niet genoeg schroefdraad heb om hem goed vast te zetten. Kan ik dat verschil oplossen met een ring op het bovenste lager?

Hoor graag jullie reactie *D
Ik zou het niet weten, want ik ben persoonlijk niet zo'n verbouwer. Maar er is hier vast wel iemand die nuttige info voor jou heeft. Succes met de verbouwing.

Enne . . . we volgen hier graag je project, met vééél foto's!
 

Schavemaker

MF veteraan
26 jan 2012
1.315
2
66
Goedereede
#99
Ik heb alle gemakken ingebouwd in m'n schuur ,mocht m'n vrouw me zat zijn kan ik daar zo verder. CV, warm ,koud water, muziek een zoldertje waar m'n bed staan kan , maar ik mag nog steeds blijven *O* Wat betreft verbouwen van een Bol , ik zou m'n info proberen te halen op het forum youngtimer / classic superbike topic. :Y
Allemaal een prettige jaarwisseling en een mooi motor jaar toegewenst. :] :] :] :] :] :] :]

Theo
 
27 mrt 2003
75
0
Rheden
hier wat foto's van het project:

zo was ie, erg origineel:


de voorvork, achterbrug en wielen komen van deze fiets:


zo staat ie er nu bij:


de achterbrug is pas. De steunen voor de achterveren zijn bijna klaar zodat die vast gelast kunnen worden.
De voorvork aanpassen ben ik nu mee bezig.

Goed uiteinde!!