Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Leuk zo'n eigen forum ,vooral al het enthousiasme! 😢
Maar ik hou vol,foto's blijven komen maar het forum was een hele tijd geleden wel wat levendiger 😊


Wintertijd hè, dan heb je dat wel vaker... Als je niet aan motoren denkt, hoef je je ook niet aan de winter te irriteren....
Mijn motoren komen ook de schuur niet uit, groot onderhoud zoals waar jij mee bezig bent heb ik in november al gedaan, dus ik doe op motorgebied momenteel helemaal niets. Alleen een beetje bedenken of ik nog een motor zal verkopen of niet...

(nog 31 dagen dan is de ophokplicht weer voorbij en nog 56 dagen, dan is het weer zomertijd ;) )
 
Leuk zo'n eigen forum ,vooral al het enthousiasme! 😢
Maar ik hou vol,foto's blijven komen maar het forum was een hele tijd geleden wel wat levendiger 😊

Ik lees nog enthousiast mee, blijf vooral posten!
Aan de bol van m'n vader gebeurt op dit moment ook weinig ivm gebrek aan tijd, en een enkelsteens garage :+
 
Leuk zo'n eigen forum ,vooral al het enthousiasme! 😢
Maar ik hou vol,foto's blijven komen maar het forum was een hele tijd geleden wel wat levendiger 😊

Ook ik lees met belangstelling mee Theo. Vooral blijven doen. Bij mij start binnenkort ook weer de periode om de Honda's uit hun winterslaap te halen. Toffe brug trouwens die je hebt aangeschaft. Als ik er plaats voor had, stond dat ook nog op mijn verlanglijstje.
 
Remvloeistof en ik worden nooit vrienden, maar het zit er weer in.
full
 
Goedemorgen iedereen

Had de vraag al in het techniek gedeelte geplaatst (Advies uitlaat CB750kz ´79)

Ik kan mijn uitlaat ruilen tegen een Mac sport uitlaat. De heren daar vermoeden dat het niet past maar twjjfelen. Hebben jullie enig idee? Of misschien zelf nog een 4in2 met afneembare dempers of een 4in1 liggen?

Groet Klaas
 
Hallo BolDor liefhebbers,
heeft er iemand ervaring met Keihin CR33 carburateurs op een CB900. Het is een standaard blok. Het gaat mij sproeierbezetting.
 
De Bol is weer "los",eerste ritje (80km)zit er op,stuurt een stuk lichter, remt lekker.
Vandeweek even alles nalopen, het seizoen mag beginnen.
full
 
Een prachtige motor, ik zou er nog wel zo'n spatbord met een "wing" opzetten, bedoel maar.😶
 
Beste allen,

in het algemene technische vragen topic de suggestie gekregen om het ook hier eens te proberen, het gaat om het volgende:

Ik probeer de motor van mijn broer aan de praat te krijgen. het gaat om een CB750 met een blok van een CB900, bouwjaar 1979. hij heeft gelopen, kort, daarvoor lang stilgestaan.

Het volgende is reeds gedaan:

- carbs schoongemaakt
- olie ververst
- Nieuwe bougies geplaatst
- startmotor vervangen (oude deed helemaal niets meer, achteraf blijkt deze ook heel langzaam gedraaid te hebben)

motor krijgt wel benzine, ruikt ook naar benzine uit de uitlaat.

het probleem is nu alsvolgt:


zoals te zien op het filmpje gaat de startmotor op fatsoenlijk toerental (naar mijn inzien) rond. hij slaat echter vast o.i.d. ik kan niet helemaal plaatsen wat het is, maar goed rondgaan is het in ieder geval niet! ;)

Iemand die enig idee heeft waar het aan kan liggen of wat ik proberen kan?
 
Gebruik ff de zoekterm, dan kom je gelijk bij alle info uit.
Om hier weer elke keer hetzelfde antwoord te gaan geven is overdadig omdat er al heel veel tips en trucs staan.
Lees dat eerst zou ik adviseren.

Check ff je bougiekabels of ze er ook goed opzitten, de juiste.
🤔
 
Vandaag de bobines van de witte maar eens vervangen. De motor begon de afgelopen jaren nogal tegen te sputteren na 6000RPM. Nu was ik dit al een tijdje van plan, maar vandaag was het mooi lenteweer. Paar van een CBR1000 erop geknutseld en yuh, zo weer in 1 ruk het rood in.
Starten was ook weer 1 druk op de knop met de volle accu, na +/- 5mnd stilstand.
Me is weer happy. Moet alleen nog een diafragma van de voorrem vervangen, scheurde letterlijk uiteen, en wat remblokkies voor de voorkant.
Btw, mijn vrouw begon ook meteen vragen te stellen waarom deze motor zo makkelijk in het rood schoot, die zwarte van haar sputtert ook wat tegen zei ze. Meteen maar een 2de set bobines gescoord. Volgende week deel II ,waarschijnlijk.
 
Hey “gassen”,

Van welk bouwjaar CBR 1000 heb je de bobines gebruikt? Ik begrijp dan je ze ook van een 600 kunt gebruiken. Zit daar nog verschil in met die van een 1000?

Bedankt Jasper
 
Die ik nu heb zijn van een SC24, grofweg alle CBR modellen van 1988 tot vooraan in de 2000 zijn bruikbaar.
Zijn korter dan de originele dus moet je 2 plaatjes van plm 40mm lang maken om alles passen te maken. Stekkers kun je zo opsteken.
 
Top :t

Dus die van een 1000 zijn niet automatisch beter. Ik ga eens rondkijken voor een paar bobines. Misschien dat ie van mij dan ook beter start!
 
Hierbij het resultaat van een winter lang lekker restaureren.

De rode 1100 is een eerste eigenaar motor met slechts 24.000 kilometer.
De motor had ongeveer 12 jaar niet meer gelopen en buiten onder een hoes gestaan.
Na ongeveer 300 uur werk is dit het resultaat.
Binnenkort de eerste proefrit maken denk ik.

De blauwe had ook heel lang stil gestaan en is na een deel restauratie ook weer klaar voor de weg.
Altijd mooi werk om ze weer in originele staat en op de weg terug te brengen.
full
 
:} :} :}
Dat ziet er weer strak uit wout
Maar jij heb je niet verveeld deze winter.
Wordt het toch tijd voor een mooie foto met onze 1100 F op een rijtje.
:9~

Gr Ronald
 
Terug
Bovenaan Onderaan