Waw, wat een service RG, dank u wel
Ik heb inderdaad een rustige rijstijl, maar de olie en oliefilter is tijdens afgelopen winter vervangen.
Nog een bedenking bij te hoge carterdruk: Wanneer dat zo zou zijn, dan zou er toch olie en of smurie in de afvoerdarm naar de luchtfilter moeten zitten, of niet? Om dit te controleren heb ik in die afvoerdarm een stijve draad gestoken, maar die kwam er geheel proper en droog weer uit. Alleen op het uiterste eindpunt voel ik wat olie. Het was niet eens te zien.
Het is buiten toch veel te heet, dus heb ik de endoscoop ook maar even in de bougiegaten gestoken. Alleen op cilinder 1 zie ik een natte vlek op de zuiger.
Cilinder 1:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Cilinder 2:
[afbeelding]
Cilinder 3:
[afbeelding]
[afbeelding]
Cilinder 4:
[afbeelding]
Heb je deze twee slangen al gecontroleerd? Kunnen totaal dicht zitten met een gelige drab. [afbeelding]
Er zit al flink wat kool op de zuigers en ook op het stukje klep wat je ziet,best wel veel
voor de km,s die gereden zijn na de revisie.Die natte plek is bij de cilinder
waar olie zat,best kans dat een klep niet helemaal goed meer afdicht en daardoor
verbrandingsgas terug geblazen word het inlaat kanaal in en dat daarom die olie
daar lekt,maar dat zou je met een compressietest kunnen zien.Zijn de kleppen ooit
gesteld sinds je de motor heb,dat moet officieel om de 6500km gebeuren.
Ik gebruikte in mijn 1993 GSX1100F de injectorcleaner van Petromark. heeft het zelfde effect als Forte is alleen stukken goedkoper (flesje goed voor 60 ltr benzine à € 8,00)
[afbeelding]
grtz,
Cees