Dan is mijn motor zeker op tijd warm, geen witte sludge in de olie. Waar haalde jouw temperatuurmetersensor de temperatuur vandaan?Ik heb vroeger een oliedruk en olie temperatuur meter op mijn CB750KZ gehad.
Maar dat waren analoge meters die met een bevestiging set bij mijn km en toerenteller zaten gemonteerd,
olie kwam vrij snel op temperatuur 20km moet zeker al voldoende zijn.
Bol blokken hebben de neiging om bij koud weer witte sludge door vocht in de olie te produceren,die witte troep
kan je ook aan je oliepeilstok zien,dat word veroorzaakt door het niet goed op temperatuur komen,dus als
je daar last van heb dan weet je zeker dat de motor niet goed op temperatuur komt.
Geen idee,is al 36jaar geleden,ik had er toen ook een grote oliekoeler op gezet,als ik het mij nog goed herinnerDan is mijn motor zeker op tijd warm, geen witte sludge in de olie. Waar haalde jouw temperatuurmetersensor de temperatuur vandaan?
Meestal is de demping dan niet goed meer.Misschien een optie:Met de motor in de winterstalling heb ik mooi de tijd wat puntjes van ergernis aan de motor aan te pakken. Te beginnen bij de soms wild uitslaande toerenteller naald. Ik heb de behuizing opengemaakt met het idee iets aan te treffen dat kapot of versleten was..... niet dus. Iemand een idee hoe ik dan wel een wild uitslaande naald aanpak?Bekijk bijlage 1341165
Is de kabel nog in orde?Met de motor in de winterstalling heb ik mooi de tijd wat puntjes van ergernis aan de motor aan te pakken. Te beginnen bij de soms wild uitslaande toerenteller naald. Ik heb de behuizing opengemaakt met het idee iets aan te treffen dat kapot of versleten was..... niet dus. Iemand een idee hoe ik dan wel een wild uitslaande naald aanpak?Bekijk bijlage 1341165
kabel is ok en gesmeerd. Het uitslaan van de teller gebeurd ook als ik bijvoorbeeld over een drempel rijd.Is de kabel nog in orde?
De demping is de spiraalveer aan de naald denk ik? Ik probeer wel een goeie 2de hands te krijgen. bedankt voor het meedenkenMeestal is de demping dan niet goed meer.Misschien een optie:
http/www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwj90oHnzoHfAhUIUhoKHdO5A04QFjAAegQICRAB&url=http /tellerwerk.nl/&usg=AOvVaw3XD_PIQv9C8-dcNm7vmDI-
Ook als de kabel er nog goed uit ziet van binnen?Ik heb er genoeg uit elkaar gehaald, niets kunnen repareren ,ondanks goed gesmeerde kabels had ik het meeste resultaat met nieuwe kabels.
,ja ogenschijnlijk goede en gesmeerde kabel, wat jij zeg een bobbel in de weg inverende voorvork net of de "rek er uit is" doorslaande wijzer, bij zowel km en toeren werd het BETER het is niet helemaal weg maar een stuk rustigerOok als de kabel er nog goed uit ziet van binnen?
Laatste keer heb ik iets van loctite gebruikt, weet al niet meer precies welke.Nog nooit last van gehad. Gebruik je de goede vloeibare pakking?
Btw, ik heb slechts 1x een nieuwe pakking gezet en al 5+ keer kleppen gesteld per motor.
Ik dacht die rotor die hoeft er niet af, ik laat de krukas ook op zn plek leggen, of ik moet iets onverwachts tegen komen.Ik had toch eerst de rotor los gemaakt met de koppeling er nog in, of heb je een goed luchtsleutel?
Als je de krukas aan de andere kant (bij de vervroeger) tegenhoudt ,breekt in 99% van de gevallen, het pennetje van de vervoeger in de krukas als je mazzel hebt.
Of je breekt een stuk uit de krukas
Toch mooi van die blokjes dat het clinderblok er niet vanaf hoeft bij een bakoperatie.
Succes met de zoektocht.
Oke, bedankt voor de tip, komt goed☺Gassen heeft gelijk de rotor moet eraf.
En met deze kilometerstand zou ik ook alle lagerschalen willen controleren/vervangen.
De rubbers in de primaire aandrijving en koppeling korf zullen ook wel kneiter hard zijn.