Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Hoe zou het nog zijn met dit project?


Goed, heb een ander topic op dit forum: Brikken en klassiekers--> Boldor verbouwen, waar ik de updates bij houd.
Op het moment wacht ik tot de tandwielopnemer 9mm is afgedraaid, anders heb ik een onwijze offset van 14 mm. Dan kan ik verder met de rest. Maar ook erg weinig tijd om te klussen jammer genoeg.


Maar bedankt voor de belangstelling ;)

Zo staat ie er nu bij:
full
 
Goed, heb een ander topic op dit forum: Brikken en klassiekers--> Boldor verbouwen, waar ik de updates bij houd.
Op het moment wacht ik tot de tandwielopnemer 9mm is afgedraaid, anders heb ik een onwijze offset van 14 mm. Dan kan ik verder met de rest. Maar ook erg weinig tijd om te klussen jammer genoeg.


Maar bedankt voor de belangstelling ;)

Zo staat ie er nu bij:
[afbeelding]

Nice *O*

Zit ik al weken te wachten op de pakking van mijn koppelingsdeksel, is dat ding er eindelijk, is het de verkeerde :(
 
Nice *O*

Zit ik al weken te wachten op de pakking van mijn koppelingsdeksel, is dat ding er eindelijk, is het de verkeerde :(


dat is vervelend, balen B|

Ben toch bezig _O- m'n claxons heb ik ook al lang niet meer gehoord . Zekering ,goed drukknopje schoon gemaakt, in de koplamp alles o,k :?
Op links twee draden met spanning,en rechts twee zonder...ik zou zeggen niet goed, maar "vroeger deden ze het wel, Ik zal dat toch niet verwisseld hebben? Of hoort het zo ?
full
 
Ja, idd Theo, ziet er weer helemaal zonnetjes uit!

Net even zitten googlen op het onderdeelnummer van zo'n pakking voor het koppelingsdeksel, want zowel de mensen in de motorzaak, als ikzelf waren er bij de bestelling 100% zeker van dat die pakkingen allemaal dezelfde zijn, voor eender welk type (CB750KZ, FA, . . . CB900FZ, FA, FB, ...) Zaten we dan zo fout???

Niete dus :N Dat zijn gewoon allemaal dezelfde pakkingen. Snap er geen reet van waarom ik de verkeerde heb gekregen. Er staat op de verpakking voor Honda CB750KZ/FA 80- Maar dat past hij dus gewoon niet op. |( Alweer wachten . . .
 
Claxon kun je eens tegen tikken, of achterop met instelling ff wat doen.
hoor je helemaal niks dan ?
moeten wel beide voeding krijgen, dat weer dan wel ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag synchroontester geleverd. Het is uiteindelijk toch deze geworden, met 4 meters. De duurste optie, dat wel, maar je koopt zo'n ding uiteindelijk maar één keer.

Ziet er degelijk uit, alleen had ik ook wel een soort van handleiding verwacht. Zit er niet bij :N

Alleen een A4-tje, met een paar foto's op. Maar enkele van die foto's zijn van een Bol d'Or! Dat dan weer wél :Y
 
Nou ? dom? valt mee als ik spanning op een aansluiting zet komt het er bij de andere aansl weer uit (vandaar spanning op twee) en dit bij beide claxons, allebei kapot dat kan haast niet. :N Maar die twee uitgaande draden waar dan ook spanning op komt, die gaan richting bediening op het stuur .
Stelboutjes van de trilplaatjes los vast gehad voorkant er af wel wat lichte roest vorming maar daar zou alleen het geluid onder kunnen lijden _O- Maar totaal geen reactie.
Als ik bij het meten even een lichte sluiting maak met de claxon dan zit er wel wat leven in. dus niet dood. _O- Wat nu,waar zit m'n denkfout ?
 
GEVONDEN *O* *O* *O* *O* tweede inspectie ronde door de koplamp een draad breuk (groen), als ik volgende winter me verveel, ligt daar nog een aardig klusje
 
Eindelijk is mijn Bollie klaar.
Zo zag hij er eerst uit:

full


Nu:

full


full


full


full



Ben niet van plan om er echt mee te rijden.
Heb er ledverlichting ingebouwd.
Komt mooi in de woonkamer te staan.

full
 
Mooi stukkie werk heb je daar :} , jammer dat je er niet"echt" mee ga rijden.
Moeten we allemaal op visite komen als we hem willen zien _O-
 
Heeft behoorlijk wat weg van de Bol d'or van CRD. Deze is tevens de inspiratiebron voor de verbouwing van mijn eigen Bol.
Inderdaad, de zadel en de uitlaten zijn van de CRD bike.
De CRD jongens hebben de bike aangepast

arl6092_final_detalle.jpg


Ik heb het oude zadel en de uitlaten van hun gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Vind het echt een pracht zadeltje. Hadden ze dat spul op ebay staan o.i.d.?

Hoe loopt hij trouwens op die originele carburateurs i.c.m. de "open" filters?


Nee heb hun gemaild met de vraag of ze zulke zadels ook verkochten (ze hebben een webshopje)

Hun antwoord was nee maar ze vertelden dat ze in enkele maanden de bike gingen ombouwen en dat dan de zadel, uitlaat en enkele andere kleine dingen beschikbaar zouden zijn.
2 maanden later heb ik dan alles kunnen kopen en heb nog een T-shirt en enkele stickers van CRD gekregen.


De open filters.
Heb geen idee. Heb nooit op de motor gereden. Carburateurs zijn volledig uit elkaar geweest. Die zullen eerst eens afgesteld moeten worden. Hij start vlot maar draait een beetje ruw.
 
Vandaag door Goeree,zeker 50 motorrijders ,en wij mogen pas over 2 weken, van onze vrienden in DenHaag ![afbeelding]


Hier ook genoeg motorrijders gezien vandaag, maar vergeet niet dat er nog tonnen pekel op de weg ligt. Gisteren reed ik (met de auto) achter een vrachtwagen, kwam allemaal "wit stof" achter de banden omhoog. Dat witte stof hoopt het zich lekker op in rondom je motorblok en uitlaat etc, en gaat zijn verwoestende werk doen zodra er iets vocht bij komt.

Ik wacht nog wel even met motorrijden.....
 
In 't weekend nog es wat tijd gehad om koppelingskorf verder af te werken. Moet wel nog wachten tot volgend weekend eer ik eindelijk de pakking heb voor het deksel. Hopelijk de juiste deze keer.

Heeft iemand dit soms liggen voor een zacht prijsje? (Onderdeelnummer: 22710438000)
full


Het rubber rondom is bij mij kapot. Doet niks af aan de werking, maar nu ik het toch open heb liggen . . .

Voor alle zekerheid heb ik de bouten in de koppelingskorf toch maar geborgd:
full

full


De naaldlagers goed smeren, voor je de koppelingskorf terug monteert:
full


De moer met de zelf gemaakte dop en de momentsleutel vast zetten (45 - 55 Nm)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan