Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Potverdorie Theo. Ben weer een tijdje niet op het forum geweest (ook tijdsgebrek, dochter huisje gekocht :) ) en wat lees ik hier allemaal. Gelukkig heb je een noodoplossing. Veel succes met beide renovaties.
Potverdorie Theo. Ben weer een tijdje niet op het forum geweest (ook tijdsgebrek, dochter huisje gekocht :) ) en wat lees ik hier allemaal. Gelukkig heb je een noodoplossing. Veel succes met beide renovaties.
Jij met een huisje verbouwen, opknappen ,lotgenoot 😀
 
Tijd om mij hier eens te melden.
Ik kijk al een tijdje mee omdat ik op zoek ben geweest naar een bol d’or. Ik heb mijn vorige straatfiets al weer een tijdje geleden verkocht omdat ik het straatrijden verruild heb voor het circuitrijden.
Voorheen altijd op straat gereden, eerst op een cb500 toen de 750, 900 en ook de cb1100 6-cilinder in bezit gehad. Die had ik natuurlijk nooit moeten verkopen... maar ja, achteraf...

Ik heb inmiddels een 900FC op de kop kunnen tikken, uit België vandaan. Hij loopt nog niet en moet nog ingevoerd worden maar ik ben er nu al blij mee.

Hopelijk kan ik hier terecht voor wat know-how van de echte kenners :)

Camiel
 
Tijd om mij hier eens te melden.
Ik kijk al een tijdje mee omdat ik op zoek ben geweest naar een bol d’or. Ik heb mijn vorige straatfiets al weer een tijdje geleden verkocht omdat ik het straatrijden verruild heb voor het circuitrijden.
Voorheen altijd op straat gereden, eerst op een cb500 toen de 750, 900 en ook de cb1100 6-cilinder in bezit gehad. Die had ik natuurlijk nooit moeten verkopen... maar ja, achteraf...

Ik heb inmiddels een 900FC op de kop kunnen tikken, uit België vandaan. Hij loopt nog niet en moet nog ingevoerd worden maar ik ben er nu al blij mee.

Hopelijk kan ik hier terecht voor wat know-how van de echte kenners :)

Camiel
Hoi Camiel,we kunnen elkaar een hand geven,ik heb precies het zelfde rijtje gehad,en van mijn CBX heb ik ook nog steeds
spijt dat ik die toen verkocht heb.Overigens zijn we dol op foto,s:9~,dussssss..... hou je vooral niet in;)
 
IMG_20191019_164427.jpg


Dit is hem, mijn nieuwe aanwinst.
 
Leuk!
Ziet er goed uit, lijkt erg op mijn Cb 900 F2B, alleen heb ik een rood met witte :)
Veel plezier ermee, wat moet er allemaal aan gebeuren?
 
IMG_20191020_171459.jpg
IMG_20191026_151938.jpg
IMG_20191027_171752.jpg
IMG_20191027_185134.jpg
IMG_20191027_180013.jpg

Eerst alles maar een beetje uit elkaar halen en schoonmaken.

Ik wil graag in plaats van de kuip de koplamp plaatsen.
Weet iemand waar ik het beste lage stuurhelften en een koplampsteun vandaan kan halen?
 
ah eeuwig zonde!
Die kleurstelling is alleen leverbaar geweest in combinatie met een kuip, iedereen die er iets vanaf weet ziet meteen dat daar een kuip op hoort!

Dat gezegd te hebben, ga vooral je gang!
Het is tenslotte jouw motor :)
De stuurhelften van het model met, en het model zonder kuip zijn toch hetzelfde?
Weet dat er tussen de 750 en 900 wel verschil zit.

Er zijn vast wel mensen hier op het forum die je daaraan kunnen helpen, of anders Marktplaats in de gaten houden.
Wil je wel de voltmeter en het klokje behouden?
Misschien wel leuk om daar een mooi steuntje voor te fabriceren.
 
Bekijk bijlage 1448148Bekijk bijlage 1448149Bekijk bijlage 1448150Bekijk bijlage 1448151Bekijk bijlage 1448152
Eerst alles maar een beetje uit elkaar halen en schoonmaken.

Ik wil graag in plaats van de kuip de koplamp plaatsen.
Weet iemand waar ik het beste lage stuurhelften en een koplampsteun vandaan kan halen?
Als je toch bezig ben vervang dan gelijk de gasnaaldbuizen en ook de gasnaalden als die slijtagesporen vertonen,gasnaaldbuizen
slijten vrij snel uit en met nieuwe zal de motor beter en zuiniger lopen.
 
Bekijk bijlage 1448148Bekijk bijlage 1448149Bekijk bijlage 1448150Bekijk bijlage 1448151Bekijk bijlage 1448152
Eerst alles maar een beetje uit elkaar halen en schoonmaken.

Ik wil graag in plaats van de kuip de koplamp plaatsen.
Weet iemand waar ik het beste lage stuurhelften en een koplampsteun vandaan kan halen?
Wat de stuurhelften en koplamp en houder betreft die hebben ze bij motorparts online wel,
 
Te koop eigenlijk van een kennis van mij mooie eerlijke CB 900 F2 bj 1981 89000 km recent tank gespoten ivm beschadiging (krasjes) info via 06 18011338
 

Bijlagen

  • 20180521_114353.jpg
    20180521_114353.jpg
    254 KB · Weergaven: 37
  • 20180521_114425.jpg
    20180521_114425.jpg
    231,1 KB · Weergaven: 34
Bekijk bijlage 1448148Bekijk bijlage 1448149Bekijk bijlage 1448150Bekijk bijlage 1448151Bekijk bijlage 1448152
Eerst alles maar een beetje uit elkaar halen en schoonmaken.

Ik wil graag in plaats van de kuip de koplamp plaatsen.
Weet iemand waar ik het beste lage stuurhelften en een koplampsteun vandaan kan halen?

Vraag vanlunteren hier op het forum even naar onderdelen. Die had, (of heeft misschien wel) altijd veel onderdelen liggen. Stuurhelften heeft ie ook vast wel.
 
Ik heb een vraagje voor de honda bol d'or 900 kenners.
Ik kan een Duitse bol d'or 900 kopen in het rood en wit. Dit is met een groot topkuip erop.
Maar heel de voorkant zit in kartonnen dozen

Is het eenvoudig om een gekuipte versie om te bouwen naar een originele naked versie met ronde koplamp?
Ik vind die gekuipte modellen namelijk niet zo mooi.
 
Hallo.

Dat is vrij gemakkelijk, het is niet veel meer als een ander koplamp frame een andere koplamp monteren en nog wat andere dingetjes.
Mogelijk moet je wat met de bedrading knutselen, het model met kuip heeft iets meer bedrading.
Ik begrijp dat je niet helemaal voor originaliteit gaat, het frame en motorblok hebben namelijk een speciale type/frame nummer voor de modellen met kuip.
Ik vond dat destijds voor mijn Bol D'or wel belangrijk.
Ook een rood met witte 900.

Het rood met witte model met kuip is alleen geproduceerd in 1981.

Groeten.
 
Dank voor het antwoord en jawel ik vind dat ook belangrijk, maar kan heel de topkuip bijhouden voor de persoon die later er weer de gekuipte versie van wil maken.... (reactie op Tvdh)
 
Terug
Bovenaan Onderaan