Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Is er iemand die ik een plezier kan doen met een topkuip ? ik kreeg deze bij de Bol D'or die ik vorige week heb gekocht :) Is er ooit opgezet en weer verwijderd, lijkt me niet origineel maar kwam met de ¨reserve onderdelen¨
IMG_4836.jpeg
 
Me happy 😁

Zojuist m'n Bol eens uit de winterslaap gehaald, beestje heeft goed 1 1/2 jaar stilgestaan. Eventjes de carbs afgetapt en laten doorlopen met de benzine wat nog in de tank zat, starten en gelijk aanspringen en goed lopen, wat die ethanol is rotzooi !!
🤡

Nu nog wachten op de onderdelen van LSL, er komt een conversie kitje op voor SB stuur wat ik al jáááren en t doen ben.😇
 
Was een ouwe kroonplaat van een 750 niet goedkoper geweest,of heeft die een andere diameter voorvork.
 
Van de 750 past niks meer op deze, 39mm poten zitten hierin.
En die doppen voor die luchtondersteuning gaan er nog af, komen er vlakke op.
 
Gisteren een mooie Honda CB750C (geen boldor oke) gekocht, staat als 84 op kenteken, ben de 3e eigenaar, de 2e eigenaar heeft hem gekocht maar nooit op gereden, hij staat inmiddels een poos stil, dus de carburateurs heb ik er inmiddels verwijderd,
kwam er ook achter dat de benzine kraan niet goed afsluit, dus daar moet maar een revisie setje in of een andere kraan, nieuwe accu is ook besteld, kortom het begin is er
 

Bijlagen

  • cb1.jpg
    cb1.jpg
    78,6 KB · Weergaven: 14
  • cb2.jpg
    cb2.jpg
    77,5 KB · Weergaven: 15
  • cb3.jpg
    cb3.jpg
    53,2 KB · Weergaven: 14
Die heeft een oud collega van me ook gehad, maar dat is ook alweer een jaar of 18 geleden, die hoge lage gearing vond ik zeer interessant had dat nog nooit eerder gezien, behalve op een mitsubishi colt van de jaren 80 die had een zogenoemde powerpook, dat was ook een hoge en lage gearing, dus je had eigenlijk 8 versnellingen, dat was wat in die tijd
 
Ook een Boldor blok, hier op Isle of Man, de manx GP, Seeley Honda voorzien van 900 blok.
 

Bijlagen

  • Isle of Man.jpg
    Isle of Man.jpg
    320,7 KB · Weergaven: 19
Terug
Bovenaan Onderaan