Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Nog even een poging via MF , tijdens de laatste rit zijkapje verloren van de 1100 , balen maar is niet anders inmiddels al een andere en ook de stikkers al maar dan is het toch net niet origineel.
Dus heeft er iemand nog een linker ( als je er op zit) zijkapje ??? , prijs komen we wel uit

Gr Raymond
 
Nog even een poging via MF , tijdens de laatste rit zijkapje verloren van de 1100 , balen maar is niet anders inmiddels al een andere en ook de stikkers al maar dan is het toch net niet origineel.
Dus heeft er iemand nog een linker ( als je er op zit) zijkapje ??? , prijs komen we wel uit

Gr Raymond
49BC72C9-4871-4790-A563-6F1A0F3A4C0A.jpeg
 
ik heb nog een bol staan thuis zonder papieren. Heb er een paar endurance races mee gereden in 2012 of 13 en dan een demo'tje? dan niets meer mee gedaan. was standaard al te zwak om mee te doen. Deels kawasaki gpz 750 spul en de rest bol d'or 900. Was een low budget instap motorfiets.
We zijn overgestapt naar de suzuki gsx1100. Sterker maar zeer breed blok (probleem grondspeling.)
heeft ons nooit laten staan. Altijd de finishvlag gehaald.
Wat zou deze nog waard zijn? Heb dit jaar nog nieuwe olie in gedaan en starte met remmenreiniger vrij snel.
2013-07-27%200496%20Chimay%20(End%20Classic%201)[1].jpg


DSC_1040.JPG
2018-08-25 1141 Gedinne (Parade).jpg
 
Welke maat band hebben jullie in t voorwiel 18 inch? Of n overmaat? naar 110/90/18.

Achter ligt 140/70/18.sport demon.
 
Een 130 band achteraan. Het is een gpz750 velg voor en achter. Evenals swingarm, voorvork en remmen.
 
ik heb nog een bol staan thuis zonder papieren. Heb er een paar endurance races mee gereden in 2012 of 13 en dan een demo'tje? dan niets meer mee gedaan. was standaard al te zwak om mee te doen. Deels kawasaki gpz 750 spul en de rest bol d'or 900. Was een low budget instap motorfiets.
We zijn overgestapt naar de suzuki gsx1100. Sterker maar zeer breed blok (probleem grondspeling.)
heeft ons nooit laten staan. Altijd de finishvlag gehaald.
Wat zou deze nog waard zijn? Heb dit jaar nog nieuwe olie in gedaan en starte met remmenreiniger vrij snel.Bekijk bijlage 1509308

Bekijk bijlage 1509303Bekijk bijlage 1509304
Hij is waard wat de gek er voor geeft,goede blokken krijg je wel verkocht,de rest misschien voor iemand die onderdelen
voor een projectfiets zoekt.
 
ik heb nog een bol staan thuis zonder papieren. Heb er een paar endurance races mee gereden in 2012 of 13 en dan een demo'tje? dan niets meer mee gedaan. was standaard al te zwak om mee te doen. Deels kawasaki gpz 750 spul en de rest bol d'or 900. Was een low budget instap motorfiets.
We zijn overgestapt naar de suzuki gsx1100. Sterker maar zeer breed blok (probleem grondspeling.)
heeft ons nooit laten staan. Altijd de finishvlag gehaald.
Wat zou deze nog waard zijn? Heb dit jaar nog nieuwe olie in gedaan en starte met remmenreiniger vrij snel.Bekijk bijlage 1509308

Bekijk bijlage 1509303Bekijk bijlage 1509304
 
Hallo Le Mans, ik vraag wat zoiets waard is in het vorig bericht. Ik zet ze niet te koop.
De 22 juni ga ik er nog op Mettet mee vrij rijden.
 
VERKOCHT
instruktie boekje honda 900 Bol d'Or
onbeschadigd
engels, spaans, frans en duits
doe maar eens een bod :)
IMG_2754.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_2755.JPG
    IMG_2755.JPG
    239,9 KB · Weergaven: 10
  • IMG_2753.JPG
    IMG_2753.JPG
    289,7 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Ok,

Vreemd.
Was staandaard al te zwak en je bent overgestapt naar een gsx1100


Zal wel aan mij legge..hahahaaha

Is een gsx1100 dan zwakker dan een bol d'or 900.? Ik dacht het niet of is er niet begrepen ironie in het spel.... ;)
Lomper en breder is ie (gsx1100) wel.
 
Is een gsx1100 dan zwakker dan een bol d'or 900.? Ik dacht het niet of is er niet begrepen ironie in het spel.... ;)
Lomper en breder is ie (gsx1100) wel.
Moet je dat vragen,dat weet je zelf beter denk ik zo,gsx is gewoon veel sterker en stuurt ook beter :Y
Tenzij je zo,n Bol RS1000 zou hebben als ik heb gehad ,dan word het een ander verhaal }) ;)
 
Kleine correctie. Een bol d'or stuurt een beetje beter en je kunt er iets platter mee.
door het smallere blok ga je een beetje dieper en de 10-15kg minder voel je ook na uren ronddraaien.
Het zijn maar beperkte verschillen.
 
Kleine correctie. Een bol d'or stuurt een beetje beter en je kunt er iets platter mee.
door het smallere blok ga je een beetje dieper en de 10-15kg minder voel je ook na uren ronddraaien.
Het zijn maar beperkte verschillen.
Ja als je de nodige veranderingen aan een Bol doet wel,maar in standaard vorm stuurt een Bol niet beter dan een standaard Suzuki.
Al ligt het ook aan het bouwjaar,de laatste Bolletjes waren een stuk beter dan de eerste zwabberbakken.
Maar ook de GSX is in de loop der jaren verbeterd,ik heb zelf een Katana gehad en dat was toch een goed sturende motor voor die tijd.
 
Nou, zwabberbak ? Ik heb er een helaas verkocht waar ik 150000 km mee gereden heb , reed ik op Zandvoort in standaard uitvoering (oude circuit ) 1.56,4 niet slecht , en er staat er nu een in de schuur waar ik 80.000 km mee gereden heb en ik moet het eerste slingertje nog meemaken.
Wel belangrijk dat je zelf de met juiste houding op de motor zit, en dat je voor het insturen, platleggen klaar ben met verzitten ,schakelen e.d. maar dat is mijn ervaring.
 
Nou, zwabberbak ? Ik heb er een helaas verkocht waar ik 150000 km mee gereden heb , reed ik op Zandvoort in standaard uitvoering (oude circuit ) 1.56,4 niet slecht , en er staat er nu een in de schuur waar ik 80.000 km mee gereden heb en ik moet het eerste slingertje nog meemaken.
Wel belangrijk dat je zelf de met juiste houding op de motor zit, en dat je voor het insturen, platleggen klaar ben met verzitten ,schakelen e.d. maar dat is mijn ervaring.
Dan ga je niet hard genoeg,die van mij was een echte zwabber,ik heb het er wel grotendeels uit gekregen door
originele banden te monteren en de demontabele framebuis vaster te zetten en bronzenlagers in de achterbrug,maar helemaal weg was het niet.
ik heb ook een 750 gehad en die deed het nog erger,ook op diverse andere gereden die er ook last van hadden.
Het grootste probleem was de demontabele framebuis,die veroorzaakte de meeste problemen,gevolgd door de achterbrug lagering van kunststof
en de vreselijk slechte achterschokbrekers,op de voet gevolgd door de te dunne vorkpoten en comstarwielen,Honda heeft dat zelf ook
gedacht want bij de latere modellen zijn die punten verbeterd.Wat ook niet in mijn voordeel was is dat ik toen 115 kg woog. 🥴
 
Laatst bewerkt:
Bos uit, zo hete dat toen op Zandvoort met het carterdeksel aan de grond als "marchal " met Middelburg voor je en Hartog achter je denk ik dat ik wel gas gaf , ik had alleen koni schokbrekers , standaard veren en 20 mm dikke aluminium proppen op de veren in de voorvork.
 
Bos uit, zo hete dat toen op Zandvoort met het carterdeksel aan de grond als "marchal " met Middelburg voor je en Hartog achter je denk ik dat ik wel gas gaf , ik had alleen koni schokbrekers , standaard veren en 20 mm dikke aluminium proppen op de veren in de voorvork.
Plaagde je maar wat ;)
 
Hoe dan ook het was stukken beter dan het eerste model CBX,die slingerde zelfs rechtuit alsof het een lieve lust was.
Ik heb daar van alles mee geprobeerd tot WP vering aan toe,alleen als je de achterschokbrekers in hun slapste stand zette en de luchtvering
van de voorvork wat hoger was er acceptabel mee te rijden.Maar toch mis ik dat gekke ding wel,heb er nog steeds spijt van dat ik
die verkocht heb,je had er ook veel bekijks mee,bij het strand altijd veel mensen die kwamen kijken,ik kreeg zelfs gratis
koffie van een strandtent eigenaar omdat hij het zo,n gave motor vond.
 
Laatst bewerkt:
Nog ff over een stuurfiets, ik rijd nu op die VFR 750 op papier de betere stuurfiets, maar ik kan er geen vriend mee worden, zit in mij.
Ik verlang gewoon naar mn Bol, na de zomer moet het blok gereviseert worden een ingrijpende klus (voor de portemonnee )en dan volgend jaar weer lekker Bollen
 
Nog ff over een stuurfiets, ik rijd nu op die VFR 750 op papier de betere stuurfiets, maar ik kan er geen vriend mee worden, zit in mij.
Ik verlang gewoon naar mn Bol, na de zomer moet het blok gereviseert worden een ingrijpende klus (voor de portemonnee )en dan volgend jaar weer lekker Bollen
Ik heb zo,n zelfde VFR gehad ,na 2 weken gauw weer verkocht,ik vond het niks,net een opgevoerde koffiemolen,de latere vfr en zijn veel fijnere fietsen,
op de Vtec na ,dat is helemaal niks met z,n aan/uit rijgedrag.Maar wat zitpositie en comfort betreft zijn de oudjes zo slecht nog niet,zeker
vergeleken met de huidige opvouw sportmotoren waar na een kwartier alles zeer gaat doen in je lijf.
Het kan ook zijn dat ik te oud word 🥴 🤫
 
Laatst bewerkt:
Het kan ook zijn dat ik te oud word 🥴 🤫

Dat zal het wel zijn, ik ervaar dat net zo. Ik heb een VFR800fi van 2001 gehad, maar werd daar ook geen vrienden mee. Zithouding prima maar wel boven de 3000 toeren houden dat ding. Daar ben ik inmiddels dus ook te oud voor.
Heb m ingeruild voor een RF900R, zithouding hetzelfde, maar bij 1500 toeren in zijn 5 kun je gewoon gas geven. En 135pk ipv 110, daar ben ik dan nog niet te oud voor _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan