Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Mijn 1 na laatste motor was een 200+pk GSX-R1000,standaard vermogen vielwat tegen,dus maar de botte vijl
door laten halen,leuk maar dat ding ging zo hard dat je constant op moest letten dat je niet in rijbewijs weg
gebied zat,ook het overige verkeer kan dan niet anticiperen op je want die zijn zulke snelheden niet gewoon.
Ik heb die toch maar verkocht gezien het feit dat ze het nodig vonden m,n rijbewijs een tijdje in bewaring te houden,
was overigens niet met de motor maar met de auto,daarna nog even een 120pk Ducati gehad,was ook leuk
maar ik merkte dat ik steeds minder lol kreeg in het sportieve gebeuren,daarom maar een GL gekocht,voorlopig
bevalt dat prima,je kan er mee toeren,ik kan er boodschappen mee doen,wat te eten en te drinken meenemen
voor onderweg,en het stuurt ook nog eens heel goed,dus zelfs redelijk sportief rijden kan er mee,en er is
altijd trekkracht,je kan de hele dag in de hoogste versnelling blijven rijden als je zou willen,kortom ik vind
het prima zo.:)
 
Het is geen Bol, maar een CB750KZ, ik hoop dat het oké is?? Ik ben nieuw hier en wil eerst een foto laten zien van mijn motor voordat ik jullie ga spammen met vragen en adviezen voor mij en The Black Beast.....
Grtzz Pat
20200520_164935.jpg
 
Ik heb er vroeger ook 1 gehad,nieuw gekocht in 1982,zag er alleen niet zo zwart uit;)
Die van mij zag er zo uit,zelfde kleur ook,
Honda%20CB%20750%20KZ.jpg
 
Dank jullie wel voor de acceptatie van mijn KZ :} ;)

Ik zal later mijn probleempjes met mijn motor met jullie delen. Heb nu eerst een reparatie van mijn toilet op de agenda staan..... '(:(
 
Heren en dames,

Mijn KZ heeft 15 jaar stilgestaan en op een gegeven moment heb ik de knoop doorgehakt om er weer geld in te steken om hem rijdend te krijgen. Een bevriende monteur heeft na twee dagen de motor weer aan het lopen gekregen. Na het controleren en schoonmaken van de carburateurs (niet ultrasoon) en nieuwe olie en een accu deed de motor het weer nieuwe bandjes erop en gaan....

Na een weekje rijden liep er benzine uit 1 carb en dat was opgelost na een nieuwe vlotternaald. Toen kwam ik erachter dat als ik met licht aan reed, deze de accu leeg trok dus ook de dynamo vervangen (rotor en stator) en toch laadde de accu niet goed op. Ook begon de motor steeds meer op drie poten te lopen dus in eerste instantie ook nieuwe bougies erin (waren allemaal mooi van kleur op 1 na die was zwart en nat). De eerste dagen liep de KZ als een beest, maar na een weekje stilstand begon de ellende.
Horten, stoten, uitvallen bij het naderen van een kruispunt en ploffen vanuit de uitlaat. De bougies zijn nu ook allemaal zwart.

Mijn vragen:
Waarom laadt de accu niet? Kan het zijn dat ik met opstarten (met startkabels) de accu kapot heb gemaakt? Of ligt het probleem ergens in het elektrische circuit?
Waarom na een week stilstand de motor niet meer lekker loopt, terwijl er feitelijk niets veranderd is.
Zou ultrasoon reinigen, met nieuwe vlotternaalden het onregelmatig lopen kunnen oplossen?

Ik wacht jullie antwoorden af. Heb zo"n zin om weer lekker te rijden.....

Grtzz Pat
 
Heb je al gemeten hoe veel de dynamo bijlaad?,het kan ook de spanningsregelaar zijn die niet goed werkt,
Wat betreft het slecht lopen,al gekeken of de tank schoon is,als daar roest in zit blijf je problemen houden.
 
Heb je al gemeten hoe veel de dynamo bijlaad?,het kan ook de spanningsregelaar zijn die niet goed werkt,
Wat betreft het slecht lopen,al gekeken of de tank schoon is,als daar roest in zit blijf je problemen houden.

Hij loopt niet meer stationair kan het niet doormeten. Wat de tank betreft die was schoon, heb een andere erop gezet samen met een nieuwe kraan.
Spanningsregelaar en CDI's heb ik ook aan zitten denken. Las al dat de regelaars niet zo heel sterk zijn als de dynamo kapot is/ gaat....
 
Het kan best zijn dat het laadsysteem niet voldoende bijlaad en dat je daardoor ook ontsteking problemen krijgt.
Je kan de spanningsregelaar ook los doormeten.
 
Meet de ohmse waarde van de rotor over de sleepbanen. Deze moet rond de 5 ohm liggen.
 
Nee, heb met het vervangen van de rotor, stator ook de koolborstels meegepakt, had toch alles al los liggen. Het is ook geen Chinese rommel, want ik heb alles bij Roukama besteld.
 
Het kan best zijn dat het laadsysteem niet voldoende bijlaad en dat je daardoor ook ontsteking problemen krijgt.
Je kan de spanningsregelaar ook los doormeten.

Ik ben al aan het zoeken hier op het forum, maar kan niet vinden hoe ik de spanningsregelaar kan/ moet doormeten. Ik ben niet echt goed in electronica 🙈
 
Hoe gek kan het lopen.
Vanmiddag is toevallig mijn rotor overleden tijdens een ritje van 138km. Begon tegen het eind wat de ploffen en in te houden. Thuis even spanning gemeten , zat op 11,88VDC . Rotor uitgebouwd en nu wil ik er een XJ900 31A type in zetten. Die gaan , volgens de duitse Bollies, een stuk langer mee. We gaan het beleven.
 
Hoe gek kan het lopen.
Vanmiddag is toevallig mijn rotor overleden tijdens een ritje van 138km. Begon tegen het eind wat de ploffen en in te houden. Thuis even spanning gemeten , zat op 11,88VDC . Rotor uitgebouwd en nu wil ik er een XJ900 31A type in zetten. Die gaan , volgens de duitse Bollies, een stuk langer mee. We gaan het beleven.

Die gaan inderdaad niet kapot, ben nog nooit een kapotte tegengekomen. (heb er zat liggen)
 
Die gaan inderdaad niet kapot, ben nog nooit een kapotte tegengekomen. (heb er zat liggen)
Dan weet jij ook zeker dat deze op de bol passen? Verkoop je die rotors ook dan ?
Zou je anders van zoeen de hoogte en diameter kunnen meten zodat ik kan kijken of het past?
Veel vragen.....
 
Laatst bewerkt:
Dan weet jij ook zeker dat deze op de bol passen? Verkoop je die rotors ook dan ?
Zou je anders van zoeen de hoogte en diameter kunnen meten zodat ik kan kijken of het past?
Veel vragen.....

Zal er morgen wel 1 opmeten,

Ik heb het wel vaker gehoord, maar ik heb het nog niet met eigen ogen gezien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan