Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

Vorig jaar mijn originele achter veren van de bol vervangen door een setje van Hagon.
Wegligging is echt een stuk verbeterd.
Een van de oude dempers bleef soms hangen en als je dan in een bocht zit en hij schiet los...... blijft dat een schrik moment.
Dus voor dat geld van een nieuw setje van Hagon is het altijd het proberen waard.
Groeten Ronald.
Zijn dat de standaard schokdemper van rond de 200€?
 
Hier goede ervaringen met de Ikons. Maar ik denk dat wat je er ook op zet een grote verbetering is ten opzichte van origineel (waarbij ik er vanuit dat je die nog erop hebt zitten). Een aantal jaar geleden heb ik overigens een vergelijkingstest gelezen van een aantal merken schokbrekers. Maar zou zo niet meer weten in welk motorblad😞
Er zitten nu geen standaard schokdemper op. Maar ik weet niet wat het merk is. Het is met zo’n apart reservoir. Niet al te dure volgens mij. Ze zijn erg stug. De achterkant is erg onrustig bij hogere snelheden.
 
Zijn dat de standaard schokdemper van rond de 200€?
Ja dat zijn ze.
ik wil geen reclame maken maar komen hier vandaan.


Merk en type motor en eigen gewicht doorgeven en binnen een paar dagen in huis.
 
Er zitten nu geen standaard schokdemper op. Maar ik weet niet wat het merk is. Het is met zo’n apart reservoir. Niet al te dure volgens mij. Ze zijn erg stug. De achterkant is erg onrustig bij hogere snelheden.
Is daar niks aan in te stellen?Als ik jou was zou ik langs een veringspecialist gaan,jou motor is niet meer standaard,dus voor een optimale afstelling zou je dat door een veringspecialist moeten laten doen,bedenk dat er een compleet andere voorvork in zit en deze
in balans moet zijn met de achtervering,zomaar een setje hagon schokbrekers kopen voor een standaard bol gaat in jou geval
niet meer werken,tenzij je geluk heb,zonde van de centen die kan je beter uitgeven aan het laten afstellen door een specialist.
Wij hadden diverse klanten die bij Hyperpro geweest waren,niet 1 was daar ontevreden over,eerder het tegenovergestelde.
Optimaal afgestelde vering is op je gewicht en rijstijl afgesteld,dat krijg je als leek nooit voor elkaar,omdat je niet weet wat
voor effect andere schokbrekers zullen hebben op het rijgedrag van je bol.
 
Laatst bewerkt:
Is daar niks aan in te stellen?Als ik jou was zou ik langs een veringspecialist gaan,jou motor is niet meer standaard,dus voor een optimale afstelling zou je dat door een veringspecialist moeten laten doen,bedenk dat er een compleet andere voorvork in zit en deze
in balans moet zijn met de achtervering,zomaar een setje hagon schokbrekers kopen voor een standaard bol gaat in jou geval
niet meer werken,tenzij je geluk heb,zonde van de centen die kan je beter uitgeven aan het laten afstellen door een specialist.
Wij hadden diverse klanten die bij Hyperpro geweest waren,niet 1 was daar ontevreden over,eerder het tegenovergestelde.
Optimaal afgestelde vering is op je gewicht en rijstijl afgesteld,dat krijg je als leek nooit voor elkaar,omdat je niet weet wat
voor effect andere schokbrekers zullen hebben op het rijgedrag van je bol.
van mijn dempers is de veervoorspanning wel te stellen. Deze staat alleen nu al helemaal bovenaan/ los en de vering is nog kneiter strak. Ik ga even kijken wat ik ga doen, naar een veringspecialist of gewoon even met originele vering beginnen en dan kijken wat dit doet aan de wegligging. Bedankt voor het meedenken. Als ik er uit ben laat ik het weten👍
 
Ik wel ,ooit gehad met een slangklem die zo gemonteerd zat op het luchtfilterhuis dat de choke kabel hevel niet ver genoeg meer terug kon,
gevolg was het zelfde effect wat jij nu heb,dus zou ff controleren of alles goed zit daar en de choke goed terug komt in zijn rust positie.
Het was geen slangenklem die in de weg zat, maar het was wel de choke die niet terug kwam in de rust positie (kabel zat te strak). Bedankt! Ik ben alweer 2 dagen lekker aan het rijden.....
 
van mijn dempers is de veervoorspanning wel te stellen. Deze staat alleen nu al helemaal bovenaan/ los en de vering is nog kneiter strak. Ik ga even kijken wat ik ga doen, naar een veringspecialist of gewoon even met originele vering beginnen en dan kijken wat dit doet aan de wegligging. Bedankt voor het meedenken. Als ik er uit ben laat ik het wet
 
"Vroeger" toen ik nog hard reed (op Zandvoort ) had ik koni schokbrekers gemonteerd, en hij stuurde niet meer.
Na van alles geprobeerd te hebben , was de beste combi ,Koni schokbrekers, met de standaard Honda veren, misschien iets om te proberen
 
Het probleem is dat wat voor de 1 wel werkt dat niet zo hoeft te zijn voor een ander,ook is het circuit heel
wat anders dan de openbare weg,daarnaast is er weinig standaard meer aan de Bol van Jonson,zijn voorvork
is bijvoorbeeld heel anders dan de standaard Honda slappe en iele voorvork,en hou er rekening mee dat voor ook doorwerkt naar achteren
en andersom,ook zitten er heel andere wielen onder dan standaard,dat zal ook een effect hebben op de vering.
 
Kheb m vandaag eens aangeslingerd.😊

Na een jaartje stilstand ff de carbs afgelaten, kraantje open, ff wachten..
choke erop en starten, sprong gauw aan op gelijk alle cilinders. 👌
Morge maar eens lekker stukje rijden..
 
Hulp vraag!! Is er een lid woonachtig in Arnhem met een motoraanhanger? Mijn Cb750KZ is dood en ik zou de motor graag bij mijn zus neer willen zetten.....
Ik stop bij een verkeerslicht en de motor slaat af en doet helemaal niets meer. Accu dood en is met startkabel niet op te starten. Geen idee wat het kan zijn
 
Hulp vraag!! Is er een lid woonachtig in Arnhem met een motoraanhanger? Mijn Cb750KZ is dood en ik zou de motor graag bij mijn zus neer willen zetten.....
Ik stop bij een verkeerslicht en de motor slaat af en doet helemaal niets meer. Accu dood en is met startkabel niet op te starten. Geen idee wat het kan zijn
Zekering kapot,of stekker los geschoten?iedergeval altijd eerst de zekeringen nalopen,ook die van het startrelais.
 
Zekering kapot,of stekker los geschoten?iedergeval altijd eerst de zekeringen nalopen,ook die van het startrelais.
Het was inderdaad de zekering. Wat stom dat ik daar zelf niet aan dacht |(
Die 30A zekering in dat zwarte kastje. Tijdelijke verstandsverbijstering doordat ik stil stond denk ik.....
Bedankt voor de reactie!
 
Kortsluiting dus,
Mss een doorgeschuurde kabel die tegen de massa komt, heb ik zelf eens gehad ter hoogte van het balhoofd.
Haal je aparte zekeringen eruit , vervolgens steek je een nieuwe hoofdzekering en begint weer aan te sluiten, flatst die er weer uit dan weet je iig in welke groep je het moet zoeken.
 
Kijk ook de stekkers van je dynamo en spanningsregelaar na of deze niet verbrand zijn of gesmolten,de
spanningsregelaar is 1 van de eerste verdachten als zoiets onder het rijden gebeurd.
 
IMG_20210514_133233375_HDR.jpg

Back in black.
😎
 
Bolletjes glimmen weer , en na een winter weer een accu die de geest heeft gegeven , al verschillende gehad druppellader er op en toch na 1 tot 2 jaar weer kapot, gell en gewone geprobeerd nu een varta (ze hadden niets anders ) . Benieuwd hoe lang deze mee gaat .
Nu wachten op een beetje motor weer .
Veilige km allemaal deze zomer
 

Bijlagen

  • E7ED5CEC-CAEE-4303-BE63-8056CD7C3A0D.jpeg
    E7ED5CEC-CAEE-4303-BE63-8056CD7C3A0D.jpeg
    223,6 KB · Weergaven: 21
  • AA707480-AC37-4F4B-8403-29B54AD9E327.jpeg
    AA707480-AC37-4F4B-8403-29B54AD9E327.jpeg
    224,5 KB · Weergaven: 19
Bolletjes glimmen weer , en na een winter weer een accu die de geest heeft gegeven , al verschillende gehad druppellader er op en toch na 1 tot 2 jaar weer kapot, gell en gewone geprobeerd nu een varta (ze hadden niets anders ) . Benieuwd hoe lang deze mee gaat .
Nu wachten op een beetje motor weer .
Veilige km allemaal deze zomer
Laat je ze constant aan de druppellader zitten?bij mij zit er een Yuasa accu in,een gewone lood/zuur accu en is 10jaar oud,druppeladers constant aan de accu hangen is niet goed,ik doe de accu eens in de 3 weken ff laden en dan er weer af.
 
Laatst bewerkt:
Laat je ze constant aan de druppellader zitten?bij mij zit er een Yuasa accu in,een gewone lood/zuur accu en is 10jaar oud,druppeladers constant aan de accu hangen is niet goed,ik doe de accu eens in de 3 weken ff laden en dan er weer af.
Nee niet constant .
 
Nee niet constant .
Dan zal het daar niet aan liggen dat ze zo kort meegaan,welke merken heb je hiervoor gehad?,er zijn een
aantal merken die niet geweldig zijn,waaronder ik helaas ook Varta reken,persoonlijk gebruik ik alleen Yuasa,
daar heb ik de beste ervaring mee,dat is ook het merk wat veel fabrikanten als eerste montage gebruiken.
 
Hier heb ik er ook een yuasa inzitten en een jaar aan de optimate gehangen, hij startte gelijk iig geval afgelopen week. Ik moet nog wel ff t accuzuur indien nodig op peil zetten..
Ik denk dat ik met rijden meer accuzuur verdamp, vooral als je slangetje wat ver naar onderen uitsteekt, krijg je caterpilaar werking..
 
Hier heb ik er ook een yuasa inzitten en een jaar aan de optimate gehangen, hij startte gelijk iig geval afgelopen week. Ik moet nog wel ff t accuzuur indien nodig op peil zetten..
Ik denk dat ik met rijden meer accuzuur verdamp, vooral als je slangetje wat ver naar onderen uitsteekt, krijg je caterpilaar werking..
Zoiets?:+
Caterpillar 2020: 16-Month Calendar - September 2020 through December 2020:  Editors of Motorbooks: 9780760365366: Amazon.com: Books
 
Even een vraagje voor de kenners hier...

Heb een cb900c staan, inruiler, maar kan er weinig over vinden. Wat zijn die dingen nog waard en weten jullie of er bijv een handelaar/restaurateur etc is die hier wellicht belang bij heeft?
 
Terug
Bovenaan Onderaan