Bol d'Or liefhebbers show your bike VII

*O* En ze lopen beide weer. Accu (uit 2015 ;)) niet aan de druppellader gehad , benzinekraan open, choke uit even wat langer (meer overtuiging) op de startknop gedrukt en Broooeemmm, daar was tie weer (geldt voor beide). Hoezo moeilijk starten? Deze 2 hebben sinds begin november vorig jaar onaangeroerd buiten gestaan. Nog even de bandjes van verse lentelucht voorzien en waarschijnlijk dit weekend maar weer eens uitlaten.
Wat kan het leven toch simpel en mooi zijn.
 
Daar denkt de gemeente hier heel anders over. De weg ziet weer wit van de pekel.

Ik laat mijn fiets nog wel even binnen staan.

Met een weersvoorspelling 18°C en stralende zon, ga ik mezelf toch niet kunnen bedwingen. Het gaat wel niet met de bol d'or zijn, want daar moet nog wat prullerij aan gebeuren, maar zijn kleine broer, die moet eraan geloven! Zeker weten.
 
*O* En ze lopen beide weer. Accu (uit 2015 ;)) niet aan de druppellader gehad , benzinekraan open, choke uit even wat langer (meer overtuiging) op de startknop gedrukt en Broooeemmm, daar was tie weer (geldt voor beide). Hoezo moeilijk starten? Deze 2 hebben sinds begin november vorig jaar onaangeroerd buiten gestaan. Nog even de bandjes van verse lentelucht voorzien en waarschijnlijk dit weekend maar weer eens uitlaten.
Wat kan het leven toch simpel en mooi zijn.

Uit elkaar geweest,wat gegorgel, 2-4-2-4 poten lopen en daarna gewoon goed met een voor mij verdacht stille motor. *O* morgen middag toch maar een rondje proberen. :]
 
Zo eerste "testvlucht"er op zitten 70 km, alles lijkt goed ,remmen ,blok alleen wat lekkage bij ontsteking deksel . Toch die pakking vervangen :] Maar het was heerlijk op de motor, haast warm (winterpak aan ) _O-
full
 
Gisteren de ganse dag in de weer geweest om beide Honda's rijklaar te krijgen. Bij de kleine broer is dat gelukt en daar heb ik vandaag een heerlijk ritje mee gemaakt.

Bij de Bol d'Or heb ik o.a. mijn kleppendeksel terug gemonteerd, nadat ik een Helicoil heb laten zetten in de nokkenaslagerschaal. Ik mocht de bout maar met 0,8kg kracht vast zetten, hadden ze mij gezegd in de motorzaak waar ik dat had laten doen. Ik draaide de bout nog maar "handvast" en ik voelde al dat het opnieuw "om zeep" was. 's Avonds was ik dat aan het vertellen in een gezelschap "sleutelaars" en die beweerden dat het dan geen Helicoil kon zijn die de motorzaak gemonteerd had. Ze dachten eerder een draadbus. Die mannen beweerden dat een Helicoil het probleem gegarandeerd oplost.

Volgend weekend verder afwerken en dan kan ik eens proberen of het kleppendeksel toch dicht is. Dat is vorige keer ook gelukt. Anders zal ik er de lagerschaal opnieuw moeten uithalen en het eens laten proberen te herstellen door de "sleutelaars". Als dat nu echt niet lukt, zou ik dan de lagerschaal kunnen vervangen of is dat sowieso uitgesloten?
 
Troost je, ook niet met de Bol's gereden. Vrouw had een houten kop van de "gisteravondactiviteiten".

*O* Dus ben ik maar op de RD350 gestapt, het was weer als vanouds, echter teveel fietsers her en der.
 
Vandaag nog 120 km er bij gereden ,was minder "warm"als gisteren _O-
Na al m'n winterse werkzaamheden lijkt het er op dat de Bol nog even veel olie lust als voor die tijd :( :( :( Maaaar, hij loopt verdacht goed :]
 
Vandaag nog 120 km er bij gereden ,was minder "warm"als gisteren _O-
Na al m'n winterse werkzaamheden lijkt het er op dat de Bol nog even veel olie lust als voor die tijd :( :( :( Maaaar, hij loopt verdacht goed :]

Dat is vreemd??! Die rubberen "hoedjes" waren toch keihard niet? Ik hoop dat ik een beter resultaat heb met de rubbers van de koppelingskorf.
 
Ja echt keihard die rubbers , en je begrijp wel dat toen ik ging peilen, stom verbaast, en zeker niet blij was. :(
Ik heb gegokt (en verloren) blok, dicht laten, en alleen die saels vervangen, die waren er aan, mis ,pech. jammer ;(
Als het niet te gek is ,dit jaar maar voor iedere rit bijvullen en dan later toch de boel open.
 
Experiment met de benzinekraan:

Vorig seizoen, ben ik eens zonder benzine gevallen omdat de reservestand van de benzinekraan niet werkte. Ik heb het er toen ook over gehad op dit forum en het idee was toen dat het koperen pijpje niet meer op zijn plek zou zitten.

Ik heb de kraan nu eens uit de tank genomen, maar ik vind daar niks verkeerd aan. Het koperen pijpje zit nog op zijn plaats. Ik kan er een klein beetje mee draaien, maar dat is het dan ook. Ik krijg het geen volledige slag rond gedraaid. Weet iemand of dit geschroefd zit?

Als ik in het uit-pijpje blaas in de stand "ON", dan komt de lucht uit het koperen in-pijpje en doe ik dat in de stand "RES", dan komt de lucht beneden uit de kraan. Zoals het hoort dus.

De tank was nu helemaal leeg en ik heb er nu liter per liter benzine in gegoten. Er zat 1 en 3/4 liter in de tank eer er benzine uit de kraan liep in de stand "RES". Ik heb nog eens 1 en 1/4 liter moeten toevoegen eer er benzine kwam in de stand "ON". Dat is dus een pak minder reserve dan de 4 liter die het hoort te zijn. Dat je de tank niet helemaal leeg kan rijden, lijkt me nog wel normaal. Maar dat er 1 en 3/4 liter onbruikbaar blijft, vind ik veel.

Kan dit misschien aan het zeefje liggen dat rond het koperen pijpje zit? Dat zit nu volledig in de tank en misschien is dat te diep.

Iemand een idee?
 
Haal het zeefje er eens uit en kijk hoeveel troep er mee komt en er omheen zit. Schoonmaken en weer proberen.
 
Niemand?? :? ik rijd vaak op de reserve, zonder problemen 40 km, dus ik weet niet hoe zo een kraantje er uit ziet, maare niemand :?
Hier een kleine 30km voor de zwarte met std vertanding en kleine 50 voor de witte met langere overbrenging.
 
Na zo'n drie jaar niet gebruikt te hebben, dacht ik vandaag (zat me een beetje te vervelen), oja achterrem waar zit die , gevonden, en dan net als de GP mannen op de achterrem uit de bocht knallen( 80 km). Nou dat was leuk remmen, alles vast en steeds vaster, pijl uit en naar de kant "sturen". ging allemaal goed ,rem even los drukken en weg vervolgen.

Dit was een mooie ongebruikte schijf.
 
Laatst bewerkt:
Haal het zeefje er eens uit en kijk hoeveel troep er mee komt en er omheen zit. Schoonmaken en weer proberen.

Zeefje is er al een paar keer uit geweest en is helemaal proper. Vorige winter ook. Ik vind het een raar fenomeen dit. Ik zou eens in de tank moeten kunnen kijken met een camera of zo.

Gisteren heb ik hem voor het eerst weer gestart. Het was een moeizame bedoening . . . Vers geladen accu helemaal leeg gestart, startkabels eraan en nog lang moeten starten eer er "muziek" in zat. Ik rook tijdens die poging ook geen benzine en toen ik een aftapplug v/d vlotterkamer los draaide kwam er (nog) geen benzine. Uiteindelijk na lang starten dus wel. Eens hij gelopen had, sloeg hij telkens onmiddellijk aan. Ik heb het gevoel dat er iets niet goed zit met de benzinetoevoer of hebben jullie dat ook na winter-stilstand? Ik tap wel de vlotterkamers leeg tijdens de winter.

Ik vind trouwens nog steeds dat de koppelingskorf flink rammelt. Ik moet wel nog synchroniseren, maar ik had eerlijk gezegd toch beter resultaat verwacht van de nieuwe rubbers.
 
Na zo'n drie jaar niet gebruikt te hebben, dacht ik vandaag (zat me een beetje te vervelen), oja achterrem waar zit die , gevonden, en dan net als de GP mannen op de achterrem uit de bocht knallen( 80 km). Nou dat was leuk remmen, alles vast en steeds vaster, pijl uit en naar de kant "sturen". ging allemaal goed ,rem even los drukken en weg vervolgen.

Dit was een mooie ongebruikte schijf.
Klinkt me bekend in de oren :(
gassen in "Bol D'Or liefhebbers show your bike VI"
 
Zeefje is er al een paar keer uit geweest en is helemaal proper. Vorige winter ook. Ik vind het een raar fenomeen dit. Ik zou eens in de tank moeten kunnen kijken met een camera of zo.

Gisteren heb ik hem voor het eerst weer gestart. Het was een moeizame bedoening . . . Vers geladen accu helemaal leeg gestart, startkabels eraan en nog lang moeten starten eer er "muziek" in zat. Ik rook tijdens die poging ook geen benzine en toen ik een aftapplug v/d vlotterkamer los draaide kwam er (nog) geen benzine. Uiteindelijk na lang starten dus wel. Eens hij gelopen had, sloeg hij telkens onmiddellijk aan. Ik heb het gevoel dat er iets niet goed zit met de benzinetoevoer of hebben jullie dat ook na winter-stilstand? Ik tap wel de vlotterkamers leeg tijdens de winter.

Ik vind trouwens nog steeds dat de koppelingskorf flink rammelt. Ik moet wel nog synchroniseren, maar ik had eerlijk gezegd toch beter resultaat verwacht van de nieuwe rubbers.


Is je toevoer slang van tank niet te lang met een bocht omhoog, daar blijft een luchtbel in zitten en de benzine stroomt onder die luchtbel door, dus te weinig. Dit zelfde geld voor een eventuele benzine filter( als die er tussen zit), ook niet te hoog met dat ding . zou een verklaring kunnen zijn voor het weinige reserve , als het slangetje hoger komt dan het brandstof niveau. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan