- Onderwerp starter
- #1.626
Is olieverbruik altijd te zoeken bij versleten klepseals en vanaf hoeveel kilometer, is olieverbruik normaal bij Bol d’Ors?
Ik heb hier al vaak gelezen dat Bol d’Ors gekend zijn voor olieverbruik. Is het normaal dat dit optreedt na 12.000km gelopen te hebben na revisie? Bij het afgelopen winteronderhoud heb ik geen zwarte bougies gezien. Betekent dat dan dat het de klepseals niet zijn en ik elders moet zoeken?
De vorige eigenaar heeft het blok van mijn Bol d'or in 2010 laten reviseren (nieuwe zuigers en boren, nieuwe distributieketting en andere cilinderkop…) De factuur van die revisie heb ik meegekregen en daarop staat dat die kop gevlakt is en de kleppen geslepen en gerodeerd. Dan neem ik aan dat ook de klepseals vervangen zijn.
De revisie is gebeurd op 57.000km en ik heb hem in 2012 overgenomen met 58.000km. Inmiddels staat er 70.000km op de teller. Tot eind vorig seizoen had ik totaal geen olieverbruik, maar nu dus wel. Na een rit van 150 à 200km raakt de olie nog net het minimum van de peilstok.
Ik heb hier al vaak gelezen dat Bol d’Ors gekend zijn voor olieverbruik. Is het normaal dat dit optreedt na 12.000km gelopen te hebben na revisie? Bij het afgelopen winteronderhoud heb ik geen zwarte bougies gezien. Betekent dat dan dat het de klepseals niet zijn en ik elders moet zoeken?
De vorige eigenaar heeft het blok van mijn Bol d'or in 2010 laten reviseren (nieuwe zuigers en boren, nieuwe distributieketting en andere cilinderkop…) De factuur van die revisie heb ik meegekregen en daarop staat dat die kop gevlakt is en de kleppen geslepen en gerodeerd. Dan neem ik aan dat ook de klepseals vervangen zijn.
De revisie is gebeurd op 57.000km en ik heb hem in 2012 overgenomen met 58.000km. Inmiddels staat er 70.000km op de teller. Tot eind vorig seizoen had ik totaal geen olieverbruik, maar nu dus wel. Na een rit van 150 à 200km raakt de olie nog net het minimum van de peilstok.