- Onderwerp starter
- #1.751
Afgelopen zomer heb ik wat problemen gehad met olieverlies. De grootste oorzaak aan het kleppendeksel is opgelost, maar nu wil ik toch ook de kleinere kwaaltjes gaan aanpakken.
Kwaaltje 1: Borgbout van nokkenaskettingspanner en de plug
Onder de contramoer van de bout zit een o-ring, dat is simpel. Is de plug gemakkelijk te vervangen? (Onderdeel 7 op de tekening)
Kwaaltje 2: oliedruksensor. Daar zweet het een beetje olie. Best vervangen of is er een andere oplossing?
Kwaaltje 3: olieaflaatplug
Volgens mij is er ooit nieuwe draad in het carter getapt, maar net een beetje scheef. Het is iedere keer na het aflaten van de olie een oefening om het helemaal lekvrij te krijgen.
Ik gebruik er dichtingen voor die hol zijn, daarmee lukt het meestal. Zou het een goed idee zijn om wat van het carter af te vijlen zodat de aftapplug de dichting rondom evenveel plet?
Kwaaltje 1: Borgbout van nokkenaskettingspanner en de plug
Onder de contramoer van de bout zit een o-ring, dat is simpel. Is de plug gemakkelijk te vervangen? (Onderdeel 7 op de tekening)
Kwaaltje 2: oliedruksensor. Daar zweet het een beetje olie. Best vervangen of is er een andere oplossing?
Kwaaltje 3: olieaflaatplug
Volgens mij is er ooit nieuwe draad in het carter getapt, maar net een beetje scheef. Het is iedere keer na het aflaten van de olie een oefening om het helemaal lekvrij te krijgen.
Ik gebruik er dichtingen voor die hol zijn, daarmee lukt het meestal. Zou het een goed idee zijn om wat van het carter af te vijlen zodat de aftapplug de dichting rondom evenveel plet?