RG-gamma
MF veteraan
- 29 nov 2009
- 36.491
- 29.242
Mooi,ik zal je zeggen dat juist extra gewicht achterop het zwabberen minder maakt,plant een duo passagier achterop en het zal nog minder worden.@RG-gamma, dank je voor je advies mbt de Metzeler roadtec 01. Het glijden aan de voorkant is weg. 3 Dagen wat langs de moezel getoerd en nergens het gevoel gehad van "oei". Motor lijkt ook veel minder te "zwabberen" in lange bochten op wat hogere snelheid , ondanks de bepakking achterop. En lijkt ook lichter te sturen op lage snelheid , was ook even wennen.
Voor mij is het een blijvertje. Thx
Bij mijn CBX die nog erger zwabberde dan een Bol had ik de voorvork die op lucht gezet kon worden flink stugger gemaakt en de achterveren juist op
hun slapst gezet en dat liet het zwabberen bijna verdwijnen,al die eerste modellen van Honda zoals de CBX,Bol 750/900en de KZ750
hebben er last van,komt gewoon omdat de voorkant te slap is en ontlast je die door meer gewicht naar achteren te verplaatsen sturen ze
een stuk beter op hogere snelheid,ook is de demontabele verbindingspijp aan de rechterkant va het frame een zwak punt,zou je die vast kunnen lassen
heb je een veel stijver geheel en zou je een strakker sturende Bol krijgen.Ook heeft Honda niet zo slim de achterbrug van kunststof lagerbussen voorzien,
vervang deze door bussen gemaakt van brons dan scheelt dat ook aardig wat.
Laatst bewerkt: