Bol d'Or liefhebbers show your bike!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo, weer terug uit Frankrijk. Lekker gereden met de F2. Heeft zich erg goed gehouden, enkel wat olieverbruik.
(Afbeelding)
:} :}

Betrouwbaar zijn ze over het algemeen ook wel :)
Eergisteren heb ik alleen een uur staan te kijken waarom ik geen stroom had. Was onder het rijden ineens alles uitgevallen. Hoofdzekering meten (jups ik heb altijd een multimeter bij me op de motor), weerstand bijna 0 dus goed, andere zekeringen ook in orde. Toen had ik weer spanning, alles in pakken en helaas weer geen spanning. contactslot nog verdacht maar kreeg ik onderweg niet los. Toen nog eens goed kijken naar de hoofdzekering.... Deze was dus gebroken, niet gesmolten maar gewoon doorgerot :z Dan maar de originele reserve erin zetten, die brak al bij het monteren van rottigheid. Gelukkig kwam een anwb busje langs, ff gezwaaid hij stopte. Een stukje ijzerdraad gevraagd en gekregen, gemonteerd en ik kon weer rijden. Direct 2 nieuwe hoofdzekeringen gehaald voor iets meer dan € 1,50 ;) Eerste keer in 8000km dat hij me liet staan.
 
Die glaszekeringen zijn wat dat betreft vrij onbetrouwbaar. Vaak is er niks aan de hand met de motor, maar is de zekering niet goed, en dus brandt ie door... Dus de oorzaak is de zekering zelf...
Zelf zit ik te denken om een ander zekeringskastje te maken, waar je steekzekeringen in kan doen.
 
Midnight, ik heb nog wel een km-teller huis, maar er zitten wel een drietal gaten in geboord, een der vorige eigenaren was nogal vreemd bezig geweest... Zit er een mooie chrome tellerhouder bij, maar daar zitten ook al aftandse gaten in...

Maar goed, ik denk dat je gewoon een goede zonder gaatjes zoekt ;)
 
Die glaszekeringen zijn wat dat betreft vrij onbetrouwbaar. Vaak is er niks aan de hand met de motor, maar is de zekering niet goed, en dus brandt ie door... Dus de oorzaak is de zekering zelf...
Zelf zit ik te denken om een ander zekeringskastje te maken, waar je steekzekeringen in kan doen.

De hoofdzekering is geen glaszekering. Het is een 30A smelzekering. Ik kon het met moeite zien dat die gebroken was. Maar de glaszekeringen mag ik ook wel eens vervangen, die hadden ook niet allemaal dezelfde weerstand meer... roestig :X
 
Ik heb nog een niet mooi blauw/geschuurd laksetje. Maar Midnight had al eerder gevraagd of 'ie het over kon nemen... Dus als 'ie het nog wil...
 
thnx , je hebt schijnbaar veel modellen van de bolletjes ,ik sprak met iemand die had wel 2 zuiger klauwen maar geen anti dive .btw ik zoek me gek naar die olie castrol ik wil die nl proberen op mijn rooie 900 die olie verbruikt :?
Kwam toevallig bij de Halfords en zag daar Castrol Minerale olie 20W50 (rood) specifiek voor motorfietsen (Euro 6,95/ltr.). Heb een wat meegenomen om te proberen.

Misschien zoek je deze?

Suc6.
 
Ff een vraagje voor de Die-hard Bolrijders: Heeft iemand ervaring met het aanpassen van de koppeling van een Bol? Ben nu bezig het 2e blok te upgraden en wil proberen van die luidruchtige koppeling af te komen. Tandwiel heeft ruimte op de klinknagels etc. Of denken jullie dt dit onbegonnen werk is? :? :?
 
Weet iemand of de cilinderkop van een 900 hetzelfde is als van een 750?

En weet iemand ergens nog voor weinig een clip-ons voor op een 37mm vork van een 900? Ik zoek een paar gewone rechte zodat ik niet meer zo rechtop zit. Zonder kuip is harder rijden als 100 niet zo veel aan. :N

Albert
 
Tandwiel ruimte op klinknagels :?
Maar wat ook vaak lawaai geeft,is dat de korf,waar dus de platen inzitten
speling heeft gekregen,maar dan moet het lawaai weg zijn als je de
koppeling intrekt.
Als dit je probleem is helpt alleen een nieuwe korf :(
succes
 
Tandwiel ruimte op klinknagels :?
Maar wat ook vaak lawaai geeft,is dat de korf,waar dus de platen inzitten
speling heeft gekregen,maar dan moet het lawaai weg zijn als je de
koppeling intrekt.
Als dit je probleem is helpt alleen een nieuwe korf :(
succes
Een nieuwe korf helpt maar een paar duizend kms, ik heb dat dus meegemaakt, het hoort gewoon bij de motor :}
 
Een nieuwe korf helpt maar een paar duizend kms, ik heb dat dus meegemaakt, het hoort gewoon bij de motor :}
Dank jullie voor de reakties. Het inslaan van de platen in de korf is zeker niet tegen te gaan, en is ook over indien ik de koppeling intrek. Vervelender vindt ik dat het tandwiel 'behoorlijk' ruimte heeft en wil dat oplossen, heb een extra koppeling lichter gemaakt en wil hiermee experimenteren. Btw zou wel een droge koppeling willen proberen te maken, iemand suggesties ? Zoiets als dit dus, just for the fun of it.
full
 
Weet iemand of de cilinderkop van een 900 hetzelfde is als van een 750?

En weet iemand ergens nog voor weinig een clip-ons voor op een 37mm vork van een 900? Ik zoek een paar gewone rechte zodat ik niet meer zo rechtop zit. Zonder kuip is harder rijden als 100 niet zo veel aan. :N

Albert

Hoi Albert,
Ik heb in het verleden langere tijd gereden met de originele clip-ons onder de bovenste kroonplaat gemonteerd. Rijdt best relaxed, denk alleen erom dat het stuur niet de tank raakt.
Suc6.
 
Ik wil ze eigenlijk op deze manier monteren :

http://cb1100f.net/owners/900f0040/900f_04r/index.htm

Dan zitten ze boven de kroonplaat, en blijven ze net boven de tank. Vroeger had ik op mijn 750 een stuur in deze vorm en dat reed zonder kuip op langere afstanden een stuk makkelijker. Wat mogen die dingen op een sloperij kosten?

Albert
Dat ziet er goed uit, maar ik bedoel de "originele" stuurhelften onder de top kroonplaat , da zit je ongeveer op dezelfde hoogte.

Suc6.
 
Midnight, ik heb nog wel een km-teller huis, maar er zitten wel een drietal gaten in geboord, een der vorige eigenaren was nogal vreemd bezig geweest... Zit er een mooie chrome tellerhouder bij, maar daar zitten ook al aftandse gaten in...

Maar goed, ik denk dat je gewoon een goede zonder gaatjes zoekt ;)

het gaat me eigenlijk alleen om het huis, wat voor gaten zitten daarin dan?? :? die van mij heeft aan de toerentellerkant een lelijke schaaf erop. vorige eigenaar had er wat zwarte verf overheen gesmutst om het te verbergen :N

heb al aardig wat van mn bolletje genoten, vandaag weer terug en gelijk wezen touren in de betuwe, heerlijk 8-)

heb helaas wel moeten constateren dat mn linker-keerring lek is, hoe kom ik aan zo'n ding?
 
het gaat me eigenlijk alleen om het huis, wat voor gaten zitten daarin dan?? :? die van mij heeft aan de toerentellerkant een lelijke schaaf erop. vorige eigenaar had er wat zwarte verf overheen gesmutst om het te verbergen :N

Hier een piccie van het ding dat ik nog heb liggen, je ziet dat er een aantal gaatje ingeboord zijn. Ik snap niet waarom iemand nou juist daar gaatjes gaat boren, maargoed...

cb0060bh.jpg


heb al aardig wat van mn bolletje genoten, vandaag weer terug en gelijk wezen touren in de betuwe, heerlijk 8-)

heb helaas wel moeten constateren dat mn linker-keerring lek is, hoe kom ik aan zo'n ding?

Halen bij de motorzaak. Ik heb in m'n 400 andere zitten, toen had ik eerst de oude eruit gehaald en meegenomen. Daarin staat de maat die je nodig hebt, maar misschien kan je dat ergens anders ook wel vinden, of weten ze dat gewoon.

PS. Bij Safe weten ze niks, gaven me laatst verkeerde uitlaatpakkingen mee... :(
 
bij Safe (v'daal) kom ik alleen voor kleren enzo, voor de rest schijnt het daar een ramp te zijn -O-

zitten wel wat motorboeren hier in de buurt dus dat komt wel goed, thanks voor de tip, was al bang dat die dingen niet universeel waren ofzo.

wat een rare plekken om gaten te boren in die kap zeg :?

ik kijk eerst nog even rond, als ik nou niks kan vinden laat ik het horen en kom ik het kapje wel bij je ophalen, je woont in Woudenberg zie ik, da's een half uurtje brommen vanaf hier. (leuk stukje wel vanaf V'daal binnendoor)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan