Bol D'or vraag

WillemH

MF'er
27 apr 2006
71
0
Vries
Hallo,

Welke Bol D'or kenner kan mij wat wijzer maken m.b.t. het vogende: sinds 2 dagen begint mijn Bol (750) enige tekenen van incontinentie te vertonen. Aan de voorkant van de cylinderkop, bijna in het midden, zit een soort van spanmechanisme voor de distributieketting (hoe dat werkt is mij overigens ook een raadsel) en aan het uiteind van dat geval zit een stop (dop). Daar komt nu olie uit. Mijn vraag: hoe zit dat ding er in, geschroefd, er in geperst? En nog belangrijker: hoe krijg je dat geval er uit?
Ik weet het, in een goed werkplaatsboek zal het ongetwijfeld staan, maar die heb ik (nog) niet.
Wie kan mij helpen zodat ik het probleem op kan lossen zonder de boel te mollen?

Groet, Willem Hartlief
 
Das een gewoon (kunststof geloof ik) afsluit dopje, als ie lekt moet je hem vervangen, gewoon eruit wippen met een kleine schroevedraaier.
Daarachter zit inderdaad het spanmechanisme van de bovenste distributie ketting, die span je door de schroef in het blok, vlak naast dat dopje, even los te draaien, dan komt een veer vrij die tegen de spanner drukt, en dan weer vast te draaien.

succes
Albert
 
Hoi,

Wat betreft dingen vergeten: ze is nog niet zo erg als haar berijder...
Bol D'or Albert: dank je voor de info, zal haar met zachte hand gaan opereren.
Wat betreft het spannen van de distributie: Moet de boel nog "op tijd" gezet worden of werkt het ongeacht de stand van de nokkenassen?

Groet, Willem Hartlief
 
Terug
Bovenaan Onderaan