Bold'or caferacer

rob62

MF'er
19 jun 2011
130
1
Naaldwijk
Hierbij het eerste plaatje van mijn project. Het gaat om een CB750F van 1981, een Titan-tank waar ik de bodem heb uitgeslepen en een paar spaakwielen van een CB750F1(deze passen bijna 1 op 1)

full



Gr. Rob
 
En dit gaan we volgen :)

Speelde zelf ook al een tijdje met het idee om SOHC F1 spaakwielen, of eigenlijk alleen de naven, te gebruiken voor mijn bol.

Ben benieuwd wat je allemaal gaat aanpakken.
 
Het achterframe is niet wat ik zocht dus de slijptol maar gepakt. Komt een vlak achterframe aan om een behoorlijk zitje te kunnen maken en de tanklijn te kunnen volgen.

full

full
 
Ietsje verder. De originele bold'ortank ingekort en een polyester dummytank gemaakt. Ben ik verlost van de problemen met een polyester tank en moderne benzine. En ik kan nu onder de dummy ook de accu en de rempomp kwijt en een litertje of 15 benzine. Gezien de extreme zithouding moet dit voldoende zijn. Tanken is dan een goed excuus. Rechte achterframe gehecht en van MDF een eerste model zitje gemaakt(veel stof). De lijn wordt al naar mijn zin.

Achter komt toch maar een trommelrem, is strakker.

full

full
 
Was dat frame origineel ook al wit? Laat je dat zo? Zou wel een stoere look kunnen worden met een sterke kleur erbij op tank en andere delen. Weet je al wat je gaat doen?
 
Was dat frame origineel ook al wit? Laat je dat zo? Zou wel een stoere look kunnen worden met een sterke kleur erbij op tank en andere delen. Weet je al wat je gaat doen?

Was idd wit. Ik weet het nog niet precies, ik vind een titaniumkleur ook wel gaaf voor het frame.
 
Zeg Rob, heb je nou zo lang vakantie gehad, of ben je niet met de bike bezig geweest? :z Ik ben benieuwd naar de vorderingen.
 
Daar ben ik weer na een hele lange vakantie?
Eindelijk weer wat gedaan aan de caferacer. Voorvork en achtervork uit een 900 geplukt, alle overtollig ijzer/aluminium eraf geslepen en los/vast gemonteerd.
full

full
 
De voorvorkpoten worden nog ingekort en er zijn kortere Koni's gemonteerd voor de 16" wielen met Avon 500x16 SM banden voor én achter.
Deze week gaan de 16" velgen(gecoat) en de zwarte naven naar Haan Wheels Classic.
full

velgen/naven

Ook heb ik een eerste modelletje van het polyesterzitje gemaakt.
full

Tot nu toe
 
Voor de liefhebber heb ik nu een verstevigde achterbrug te koop(verkocht)
full
 
Laatst bewerkt:
Heb je dat zitje zelf gemaakt? Met een negatieve mal, of gewoon het polyester over een model gevouwen?
 
Heb je dat zitje zelf gemaakt? Met een negatieve mal, of gewoon het polyester over een model gevouwen?

idd buitenom de houten mal gemaakt. Wordt nog een hoop plamuren en schuren. het is een one-off dus heeft het voor mij geen zin om een negatieve mal te maken.
 
Hallo Rob,
Ik ben wel geinteresseerd in je achterbrug. Wat zou je er voor willen hebben? Graag een pb-tje.

Groeten, Richard
 
Dit weekend de stalen ingekorte tank dichtgemaakt en de tankhals verlengd. De dummytank past nu goed en kan vastgeschuimd worden. Daarna nog veel plamuren en schuren.
full

full
 
Weer een paar stapjes verder. De dummytank is vastgeschuimd en kan verder met polyester worden afgewerkt. De tank komt nu op de originele rubbers aan de voorkant.
full


Bevestigingspunten voor het zitje op het achterframe gemaakt. Het aflassen komt later als de motor is gedemonteerd.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan