boldor

fransken

Rookie
10 feb 2008
1
0
hallo;ik heb een boldor1100 HET PROBLEEM als ik hem start alles ok maar eens hij warm staat start hij niet meer kan iemand mij helpen
 
Laatst bewerkt:
Kan aan veel oorzaken liggen. Ga er even vanuit dat het blok niet rond wil in eerste instantie.
Te beginnen zwakke accu, eventueel met startkabels en een auto accu te testen (Zekers niet starten met behulp van een auto met draaiende motor, de kans is erg groot dat je het laacircuit van de motor op blaast)

Tweede het startrelais. Als ie zelfs niet starten wil terwijl je met behulp van een schroevendraaier de grote aansluitcontacten kortsluit, is het startrelais verbrand.

Derde, wat veel voorkomt bij een 900 en 1100 Bol D'or is de te lichte startmotor. De veren die de koolborstels tegen het anker van de startmotor aandrukken geen veerdruk meer hebben. Ze zijn uitgegloeid door een paar keer lang starten. Nieuwe koolborstels en verenpakket in de startmotor plaatsen. (Zie cmsnl.com Borstels 31201292158, veren 31204292158) In totaal €25,- aan onderdelen.

Slecht aanslaan kan aan meerdere factoren liggen. Meestal wil ie slecht aanslaan bij verkeerde klepspeling, wanneer was je laatste klepstelling ??

Raymond
 
Terug
Bovenaan Onderaan