Bolling in spaken

martijn12345

MF veteraan
7 feb 2010
1.670
3
Hi!

Ik ben op dit moment bezig met een tracker projectje op basis van een CB 550.
Hiervoor wil ik graag de wielen omspaken naar 16" en heb hiervoor velgen gekocht en spaken op maat laten maken bij Haan.

Nu heb ik net de wielen in elkaar gevlochten alleen valt het me op dat er een bolling (en dus spanning) in de buitenste spaken zit (zowel voor als achter). Voordat ik het wiel ga richten, wil ik er zeker van zijn of dit goed komt.

De binnenste spaken hebben ruimte genoeg en kunnen vrij bewegen tussen de naaf en velg. Eventueel zou ik de buitenste spaken ook via de binnenkant kunnen laten lopen, hiervoor is ruimte genoeg. geprobeerd, geen ruimte voor.

Wat is jullie mening?
 

Bijlagen

  • IMG_8626.jpg
    IMG_8626.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 17
  • IMG_8625.jpg
    IMG_8625.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 18
  • IMG_8624.jpg
    IMG_8624.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 17
  • IMG_8623.jpg
    IMG_8623.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 19
  • IMG_8622.jpg
    IMG_8622.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 19
  • IMG_8621.jpg
    IMG_8621.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Heb je Haan wheels de situatie uitgelegd?
Het lijkt me dat er nieuwe gaten in je naar gemaakt moeten worden.( Of de bestaande naboren).
Ik heb vorig jaar nog een wiel laten spaken bij Pebro in Meijel, hij moest zowel de velg als naaf even nabehandelen.
 
Dank voor de snelle antwoorden!

Ik heb m'n naven bij quick-wheels gebracht, die heeft de velgen uitgezocht en hij heeft de spaken weer bij haan-wheels weg.
Blij dat mijn vermoedens door jullie worden bevestigd! Ik ga even terug langs quick wheels.
 
Volgens mij passen de koppen van de buitenspaken inderdaad niet goed in de naafflens. Op foto 3 steken ze verder uit dan ik me goed lijkt. Kun je een detailfoto maken? Dan zou het opgelost kunnen worden wat Voldoor zegt, naafgat bewerken. Als er genoeg vlees zit.
 
voor mn voorwiel heb ik een "gewone" ktm velg en naaf..
aan de achterkant glasplaten laten maken met afgevlakt lichtzijde, zodat de spaken enigszins recht lopen.. ook bij haan laten monteren..
ziet er prima uit!

voor en achter 17 inch
 
Nog even overlegd met de man die mijn spaken op maat gemaakt heeft en die gaf aan dat de gaten iets aangepast moesten worden.
Dit heb ik gedaan en nu liggen de spaken iets verzonken en past alles netjes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan