Bomen kappen langs N-wegen?

Zullen we het even netjes houden in dit topic?
nee :N
Volgens mij gaat het in dit topic om bomen langs een N-weg (zie topictitel).

Een boom is een boom waar deze dan ook staat.Er zouden juist nog veel meer en nog dikkere bomen geplaatst moeten worden.Zeker langs N-wegen zodat eenieder het besef gaat krijgen,die moet ik niet raken.Of als het stormt,ik kan beter niet de weg opgaan met al die afbrekende takken. :t
 
In NL willen we bomen kappen ?
In Duitsland laten ze de koekblikken bomen knuffelen..
28495248608_22e50665d7_z.jpg


En die bomen staan goed beschermd
41466140165_7a61f82994_z.jpg


42368693201_4ecfd162b2_z.jpg


Zie ook reizen en touren voor Tripreport.
 
Ik was vandaag erg blij met de vele bomen langs de wegen, waar de toertocht langs ging,die ik reed lekker veel schaduw met dit hete weer.
 
Beetje jammer Willem, voor mij houdt deze discussie dan op. :W


Bomen kappen zal niet de oplossing zijn op N wegen om zo dodelijke ongelukken te voorkomen.

Men zal nog harder gaan rijden, meer zicht ,de auto's zullen verder in de weilanden gaan belanden of de huizen gaan raken.Men zal vaker in de berm geraken waardoor tegenliggers vaker en harder geraakt zullen worden.

Bomen hebben een functie de afschrikende werking.
 
Bomen langs de weg maken het landschap. Gewoon laten doorgroeien. En die oenen die denken dat ze met de motor/ auto er tegen aan moeten rijden. Tsja....Die moeten maar voelen!

Totdat een familielid moet uitwijken voor een appende vrachtwagenchauffeur of iets dergelijks en tegen een boom knalt. Morsdood. Het liefste nog een 18 jarig kind of kleinkind die net zijn rijbewijs heeft gehaald. Jammer de bammer. Shit happens en de boomknuffelaars leefden nog lang en gelukkig. :N
 
Dan nog kan die boom er niet aan doen ,hoe erg t ook is.

T zou wat zijn hier op de Veluwe alle bomen langs de weg weg, en hoever moeten ze dan weg :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal mee eens, maar ik vind niet dat je de discussie kunt afkappen met "eigen schuld, dikke bult". Dat is namelijk niet altijd het geval.
 
Dan kun je mi beter de mentaliteit van verkeersdeelnemers proberen te veranderen ,dus van alle verkeersdeelnemers , en niet zeggen ,we halen een boom weg en staan t appen en alle verdere stommiteiten, oogluikend toch maar toe
 
Totdat een familielid moet uitwijken voor een appende vrachtwagenchauffeur of iets dergelijks en tegen een boom knalt. Morsdood. Het liefste nog een 18 jarig kind of kleinkind die net zijn rijbewijs heeft gehaald. Jammer de bammer. Shit happens en de boomknuffelaars leefden nog lang en gelukkig. :N


Elke dode ( fam lid of niet ) in het verkeer is er eentje teveel ,laat daar geen misverstand over bestaan?

Om nu bomen te gaan rooien ? Kijk , het verkeer is geen spel de mensen zijn zich er vaak niet eens van bewust dat een auto/motor een dodelijk wapen kan worden.

Er rijden meer mensen zich dood tegen lataarnpalen / borden en andere obstakels als tegen bomen.

De reden is altijd, te hard en roekeloos rijden en daarbij onvoldoende voertuig beheersing te hebben.

Wat anders, ooit moeders zien rijden als zijn hun kinderen gaan ophalen op scholen tijdens en tussen hun drukke bezigheden :? Als idoten rijden zij in hun kleine k*t auto's door de wijken heen ,hun kinderen los zittend op de achterbank of voorin? Jou kinderen of kleinkinderen fietsen er ook rond ;)
 
Laatst bewerkt:
Dan kun je mi beter de mentaliteit van verkeersdeelnemers proberen te veranderen ,dus van alle verkeersdeelnemers , en niet zeggen ,we halen een boom weg en staan t appen en alle verdere stommiteiten, oogluikend toch maar toe


Juist :t jij begrijpt het Jan. ;)
 
Ik ga niet het gehele topic lezen, maar ik heb er gemengde gevoelens bij.

In de eerste plaats ben ik van mening, bomen kappen is een zonde, we hebben die nodig, hard nodig, en van mij zouden er langs alle wegen aan beide kanten bomen mogen komen, ondanks de bijkomende gevaren.

Gevaren zijn zoal;
Bij stormwinden (wat meer en meer voorkomt), grote takken of hele bomen die plots de weg op komen.
Meer schade en heel veel meer kans op doden bij een ongeval.

En vooral dat laatste is interessant, want mensen moeten maar leren rijden is een van de eerste dingen die in 's mensen hoofd opkomt, en is ook wel waar, maar, als ik bijvoorbeeld op een 70 weg ook 70 rijd, maar die achter mij komt aan met 100 en tikt mij aan, smijt hij mij op zo een boom, en ik kan er niks aan doen ...

Vangrailsen zetten zou dan een goede oplossing zijn, maar dan moeten het wel motorvriendelijke vangrailsen zijn. In het geval met een "bomenweg" zijn de motorvangers onderaan niet voldoende, ze moeten ook hoger zijn, want je wordt zo over de vangrail heen geduwd/gesmeten met als gevolg dat je nog steeds op de bomen wordt geworpen.

Bij mijn ongeval een maand geleden ben ik blij dat hij dat niet een 800 meter eerder achter op mij ingereden was, want ik ben de kant in geschoven, (was duidelijk aan mijn motor te zien, en aan het zand dat tot in mijn ziekenhuisbed mee getrokken werd), op een plaats waar net geen vangrails en bomen stonden. Iets eerder waren wat kleine bomen EN vangrailsen, maar zonder motor vangers, want rechtdoor lopend. Ik wil niet weten hoevel breuken ik daarbij opgelopen zou hebben. Wellicht lag ik nu nog in het hospitaal, voor de helft ingepakt. Maar evengoed had ik dan als laatste uitstap een bezoekje gebracht aan de oven :X

Desondanks dit alles: Bomen planten zeg ik! Het is mooi, maar bovenal, we hebben ze NODIG!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga niet het gehele topic lezen, maar ik heb er gemengde gevoelens bij.
Gevaren zijn zoal;
Bij stormwinden (wat meer en meer voorkomt), grote takken of hele bomen die plots de weg op komen.
Meer schade en heel veel meer kans op doden bij een ongeval.
!


Bij een storm heb je eigenlijk ook niets op de weg te zoeken ;) Tegenwoordig denkt men dat het leven dan zijn gewone doorgang kan vinden :? Vroeger bleef je thuis ,je wilde immers niet al te vroeg dood gaan. :W
 
Bij een storm heb je eigenlijk ook niets op de weg te zoeken ;) Tegenwoordig denkt men dat het leven dan zijn gewone doorgang kan vinden :? Vroeger bleef je thuis ,je wilde immers niet al te vroeg dood gaan. :W
Hangt toch ook af van de aard van de storm.

Er hoeft niet gek veel wind te staan om takken los te rukken, en al zeker niet van de oudere bomen.

Als je dan gaat thuisblijven voor elk weertype dat takken kan losrukken of voor andere gevaren kan zorgen, dan doe je beter je persoonlijk vervoer allemaal weg.
 
Elke dode ( fam lid of niet ) in het verkeer is er eentje teveel ,laat daar geen misverstand over bestaan?

Om nu bomen te gaan rooien ? Kijk , het verkeer is geen spel de mensen zijn zich er vaak niet eens van bewust dat een auto/motor een dodelijk wapen kan worden.

Er rijden meer mensen zich dood tegen lataarnpalen / borden en andere obstakels als tegen bomen.

De reden is altijd, te hard en roekeloos rijden en daarbij onvoldoende voertuig beheersing te hebben.

Wat anders, ooit moeders zien rijden als zijn hun kinderen gaan ophalen op scholen tijdens en tussen hun drukke bezigheden :? Als idoten rijden zij in hun kleine k*t auto's door de wijken heen ,hun kinderen los zittend op de achterbank of voorin? Jou kinderen of kleinkinderen fietsen er ook rond ;)

Bij ons in het dorp heeft een keer een dag lang een flitsauto gestaan, sommige dames hadden in totaal 4 bonnen. Ik bracht die dag toevallig ook de kinderen, die normaal fietsen. Score 0. De flitasauto was niet te missen. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan