Bomen kappen langs N-wegen?

Tis toch een mooie gezicht...gisteren op weg naar Ruinen, veel mooier dan die kale vlakten...dark Hedges..
[afbeelding]

Mooi plaatje! Toch zijn dit niet de gevaarlijkste. Dat zijn de wegen waar de bomen 5-7 m van de wegkant staan. Weggebruikers neigen ernaar om voorzichtiger te zijn als de bomen vlak langs de weg staan, maar staan ze een paar meter verder dan rijdt iedereen of er niets staat.

Afgezien daarvan: volgens mij is het effectiever om bepaalde wegmisbruikers van de weg te halen, dan al die bomen.
 
Laatst bewerkt:
Zucht... typisch een burocraten gedachte; bomen kappen om te voorkomen dat appende aso's er tegenaan rijden... B|
wat is de volgende zet? op een mes zetten ´ pas op, dit is scherp!´ ??

zelf rij ik het liefst op N wegen, juist vanwege de schoonheid zoals de bomen, maar ook de weilanden, bossen etc.

zou toch jammer zijn als dat moois verdwijnt?? '(
full

full


beter investeren ze in een plan om handhaving op orde te krijgen, dan ´de boel vernielen´ |(

Gr.
Lonewulf
 
Gewoon heel Nederland asfalteren en er wat strepen op trekken. Kunnen we alleen elkaar nog raken, daar zijn we al heel goed in.
Wij zoeken in Nederland altijd naar die andere schuldige. We zouden eens wat meer naar onszelf moeten kijken. Gedraag je normaal, raak je ook geen bomen. Alleen al op het idee komen.........?? :z :z :?
 
Laatst bewerkt:
Tis toch een mooie gezicht...gisteren op weg naar Ruinen, veel mooier dan die kale vlakten...dark Hedges..
[afbeelding]


Het zijn ook vaak mensen die ergens van schrikken an dan uitwijken, bijv daar bij ruinen heb ik al is bambi voor de auto gehad ik kon het afremmen hij leefde nog lang en gelukkig.
Ma mensen die snel in paniek zijn of schrikken proberen vaak om te ontwijken.
 
Ze moeten eens stoppen met het bijdragen aan de overbevolking.
moeder natuur doet er van alles aan om zichzelf te beschermen maar de mens kan maar niet accepteren dat die balans nodig is voor het overleven.
Ziektes halen de zwakken eruit en ongelukken filteren de onachtzamen of domme mensen eruit maar helaas is er al teveel protectionisme geweest.
De film Idiocrazy was geen lachfilm maar een voorspelling.
Ik denk toch dat het iets genuanceerder ligt.
Ik was vorige week in Auschwitz. Meer hoef ik niet te zeggen..............
Het zijn ook vaak mensen die ergens van schrikken an dan uitwijken, bijv daar bij ruinen heb ik al is bambi voor de auto gehad ik kon het afremmen hij leefde nog lang en gelukkig.
Ma mensen die snel in paniek zijn of schrikken proberen vaak om te ontwijken.
Het mag toch duidelijk zijn dat als bambi of knorretje oversteekt dat je niet moet gaan sturen want dan eindig je in de bomen.
Ik heb al eens een dik zwijn met de auto geramd, die daarna rijp was voor de cabonades en de auto was toe aan een flinke reparatie. Nee, niets gestuurd. Gewoon rechtdoor. Links en rechts van de weg overal dikke bomen. Oke, westerlingen uit de stads-jungle weten iha weinig van natuur op de Veluwe............
 
Laatst bewerkt:
Naar de fout toe corrigeren, prachtig land leven we in...
Laat maar niemand voorstellen om een rubberen hoes om de boom te doen, voor je het weet is er een gemeente welke het doet.
 
Tja bomen zijn mooi maar hier in Brabant zie je best wel veel van die herdenkingsplekjes
bij bomen waar ooit iemand het leven gelaten heeft,dus dat die bomen langs de weg een gevaar
zijn dat is blijkbaar zo.

Het zijn niet de bomen die een gevaar zijn, het zijn de automobilisten die ertegenaan knallen. En zoals Vifaatje al zegt, laat het gewoon aan Darwin over.
 
Allemaal heel stoere mannen hier tot dat het een familielid of vriend of vriendin is
Het is onzin om dikke bomen te laten staan op soms een meter van het asfalt
 
Het zijn niet de bomen die een gevaar zijn, het zijn de automobilisten die ertegenaan knallen. En zoals Vifaatje al zegt, laat het gewoon aan Darwin over.
Wel vervelend als je door een fout van een ander een boom raakt.
 
gewoon weg die bommen ,hebben die mensen met een houdkachel er ook
nog wat aan, wel ergens anders een nieuwe boom de grond in,
slechte rijders blij , houdkachel mensen blij,werkgelegenheid er bij, ook kleine boompjes worden groot,
en maar blad harken,heel mooi bij een ander
 
gewoon weg die bommen ,hebben die mensen met een houdkachel er ook
nog wat aan, wel ergens anders een nieuwe boom de grond in,
slechte rijders blij , houdkachel mensen blij,werkgelegenheid er bij, ook kleine boompjes worden groot,
en maar blad harken,heel mooi bij een ander


T


Allemaal heel stoere mannen hier tot dat het een familielid of vriend of vriendin is
Het is onzin om dikke bomen te laten staan op soms een meter van het asfalt


Bomen lekker laten staan,mensen beter leren rijden werkt beter :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon heel Nederland asfalteren en er wat strepen op trekken. Kunnen we alleen elkaar nog raken, daar zijn we al heel goed in.
Wij zoeken in Nederland altijd naar die andere schuldige. We zouden eens wat meer naar onszelf moeten kijken. Gedraag je normaal, raak je ook geen bomen. Alleen al op het idee komen.........?? :z :z :?

We kunnen ook alles eenrichting maken, dan heb je in ieder geval al geen last meer van tegenliggers
 
Allemaal heel stoere mannen hier tot dat het een familielid of vriend of vriendin is
Het is onzin om dikke bomen te laten staan op soms een meter van het asfalt


De mens moet zich aan de omgeving aanpassen, de omgeving aan de mens aanpassen is onzin. Als er geen bomen meer zijn om te raken, verzinnen de brokkenmakers wel wat anders om tegen aan te rijden. Gedrag is een veel belangrijkere killer, dan die boom die in de weg staat. Je moet dan ook vaarten dempen, meren en sloten dichtgooien, huizen afbreken alle verkeersborden en lantarenpalen weghalen, parkeren langs de weg verbieden. Bomen kappen is slechts een symptoom bestrijden. O en gezien alle frontale aanrijdingen van de afgelopen week lijkt standaard 1 richtingsverkeer me dan ook wenselijk.
 
[...]
Het mag toch duidelijk zijn dat als bambi of knorretje oversteekt dat je niet moet gaan sturen want dan eindig je in de bomen.
Ik heb al eens een dik zwijn met de auto geramd, die daarna rijp was voor de cabonades en de auto was toe aan een flinke reparatie. Nee, niets gestuurd. Gewoon rechtdoor. Links en rechts van de weg overal dikke bomen. Oke, westerlingen uit de stads-jungle weten iha weinig van natuur op de Veluwe............~[/quote]

Hehe probeer ze dat is aan het verstand te peuteren een boel wijken al uit voor een vogeltje,
Denk dat we erop uit komen straks allemaal over zo'n railtje rijden wat je ook in pretparken hebt wel stapvoets uiteraart anders ontsporen we.
 
Meestal worden de bomen geraakt in of net na de bochten.Probleem is en dat weet jij als Brabo zijnde ook wel dat vele de bochten afsnijden? Die ander schrikt daarvan die wijkt uit en raakt dan de boom.De veroorzaker rijdt door en heeft dit vaak niet eens gezien.

Dit dus. Dat stupide gedrag zie je werkelijk overal Dat afsnijden is een soort volksepidemie aan het worden. Simpele oplossing: verhoogde rijbaanscheiding. Nadeel daarvan is dan weer dat inhalen beroerd wordt, maar dat is bij die bochten toch ernstig af te raden.

Vraag me trouwens ook wel es af of plaats op de weg nog in de motorrijlessen wordt meegenomen. Hoe vaak ik hier niet een stoere jongen voorbij zie flitsen door de bocht met helm en linkerschouder over de middenas?
 
HELD!!!

Dood of de gladiolen. :}


Liever geen held en dood natuurlijk maar ik ga zeker te weten niet alleen :+ Heb lang geleden er ooit eentje achter mij in de slip zien gaan.Die schrok kennelijk zo ervan omdat ik mijn rijbaan wel behield .... tja.

Elke week passeer ik een boom met een kruisje erop en bloemen erbij.Die jongeman is verongelukt tegen een boom terwijl de ander de veroorzaker nooit gevonden is.Vermoedelijk was het zelfs iemand uit zijn straat?
 
Laatst bewerkt:
Dit dus. Dat stupide gedrag zie je werkelijk overal Dat afsnijden is een soort volksepidemie aan het worden.
In het buitenland is het nog erger en zeker in Italië :(
Simpele oplossing: verhoogde rijbaanscheiding. Nadeel daarvan is dan weer dat inhalen beroerd wordt, maar dat is bij die bochten toch ernstig af te raden.
Niet de oplossing je kan er dan namelijk niet inhalen als er een treuzel k*t voor je zit :P
Vraag me trouwens ook wel es af of plaats op de weg nog in de motorrijlessen wordt meegenomen. Hoe vaak ik hier niet een stoere jongen voorbij zie flitsen door de bocht met helm en linkerschouder over de middenas?

In mijn lestijd werd er heel veel aandacht aangegeven je plaats op de weg.Ik zie nu b.v de erg veel lesscholen en hun instructeurs L stelselmatig en doelbewust over de scheef gaan ? Rood licht (hups gas erbij) te hard rijden waar 30-50km toegestaan is.
 
Laatst bewerkt:
Zo n L- auto is gevaarlijker met alleen de instructeur erin dan met leerling erbij :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan