Bomen kappen langs N-wegen?

Hoe lang is het geleden dat er geraced werd op de openbare weg met een strobaal tegen een boom geknoopt?
 
Wat is dat nu voor onzin , als je de omgeving niet aanpast aan de mens zou half Nederland onder water staan

Ik mag toch aannemen, dat ik het heb over de weginrichting en niet over de dijken, waar overigens ook regelmatig malloten af knallen de sloot in.
 
Moeder natuur of niet. De bomen langs N-wegen zijn bijna allemaal door de mens geplant. Ik roep al jaren dat ze die idioten bomen langs provinciale wegen moeten kappen. Wacht maar totdat je een keer een tegenligger krijgt die dacht dat ie "wel even kon inhalen" terwijl die jou niet tegemoet ziet komen. Dan kun je kiezen, of een een boom raken, of je tegenligger frontaal raken.

Dan kies ik dus liever voor een mooi lege berm...

Just my 2 cents.
 
Moeder natuur of niet. De bomen langs N-wegen zijn bijna allemaal door de mens geplant. Ik roep al jaren dat ze die idioten bomen langs provinciale wegen moeten kappen. Wacht maar totdat je een keer een tegenligger krijgt die dacht dat ie "wel even kon inhalen" terwijl die jou niet tegemoet ziet komen. Dan kun je kiezen, of een een boom raken, of je tegenligger frontaal raken.

Dan kies ik dus liever voor een mooi lege berm...

Just my 2 cents.


Ik ga voor de tegenligger want via die lege berm raak je in de slip en raak je een willekeurige onschuldige.
 
En veel N wegen zakken de grond in, als de bomen er omheen het zand en andere bagger nier bij elkaar houden.
 
Het zijn niet de bomen die een gevaar zijn, het zijn de automobilisten die ertegenaan knallen. En zoals Vifaatje al zegt, laat het gewoon aan Darwin over.
Darwin schijnt toch wel de minst begrepen man ter wereld te zijn.
 
Tis toch een mooie gezicht...gisteren op weg naar Ruinen, veel mooier dan die kale vlakten...dark Hedges..
[afbeelding]
:^

Op de Leeuwte word overigens wel is gecontroleerd op snelheid, meeste durven daar wel wat harder te gaan dan 60 ondanks de bomen. :9

Maar Nederland is al zo vlak, en heeft de meeste rechte wegen van Europa. Willen ze ook nog de bomen weghalen. :X Ik pak graag binnendoorwegen als het even kan, veel mooier om op te rijden.

Ik zou gaan zoeken naar andere oplossingen om deze "Gevaarlijke kruispunten" veiliger te maken, Desnoods leg er een rotonde neer of stoplichten. Bomen kappen is zund.
Dat is wat ze op de N375 vlak bij Ruinen ook gedaan hebben, rete irritant tijdens spits als er een zwaarbeladen vrachtwagen rijdt (wat vaak voorkomt gezien de snelweg niet sneller is vanaf Pesse-Meppel). Is de vrachtwagen eindelijk op snelheid mag die weer remmen voor de volgende rotonde. En ze willen misschien nog meer rotondes plaatsen, zijn ook wel ongelukken gebeurd maar dat ligt niet aan het zicht maar gewoon aan de onkunde van de bestuurders (bij elk "gevaarlijk" kruispunt zie je naderende voertuigen al van veraf aankomen).

Waren eerst ook plannen om een 100 weg van de N375 te maken en de kruisende wegen er onderlangs erdoor te laten gaan maar dat was helaas waarschijnlijk te duur.
 
Klinkt voor mij een beetje als symptoombestrijding, dat bomen kappen. :Y
 
Hier een opinie-artikel over het veiliger maken van N-wegen, door "obstakels uit de berm weg te halen". Bomen kappen dus. Of vangrails plaatsen.

Vogelvrije bomenlanen

Vangrails plaatsen lijkt me funest, dat maakt het voor motorrijders alleen erger. En bomen kappen omdat automobilisten te hard rijden of niet kunnen rijden? Lijkt me niet. Die bomen zijn mooi, en als mensen zichzelf dood willen rijden, dan moeten ze dat doen. De fietsers die worden doodgereden op zo'n weg zijn ook niet geholpen met het kappen van bomen. Zonder bomen gaan automobilisten eerder harder rijden, lijkt me, dan zien ze minder gevaar.



Het gras in de bermen wat korter houden zou op sommige wegen/kruispunten ook al bijdragen aan de verkeersveiligheid.
 
Zou wat zijn, als ze twee keer een boom kapot rijden B|


Een van de eiken bomen langs de weg vlak bij mijn ouderlijk huis was op een gegeven moment 1/4 van zijn stam kwijt, door alle auto's die er tegenaan knalden, meestal met snelheden richting de toen toegestane 80. Vervolgens de bocht verlegd, zodat hij minder gevaarlijk werd. Een goede chauffeur kan hem met 130 nog net halen, 140 is een beetje teveel. De boom werd van auto en bottenkraker nu ineens scherprechter. Na een knal kon men de onderdelen bij elkaar zoeken. En niet alleen van de auto's :X De boom had een omtrek van een dikke meter, je moet bij een eik goed je best doen, om daar een kwart vanaf te botsen. Inmiddels is de boom niet meer, gekapt, zodat auto's nu het weiland in vliegen. Ik ben benieuwd, hoe lang het duurt, voordat er een paar fietsers van het inmiddels aangelegde fietspad worden geplet. Het record aantal bomen, dat bij 1 klapper werd gekust, bedroeg 7. Het duurde even, voordat we herkenden, wat voor auto het was. Sommige onderdelen waren meer dan 40 meter het weiland ingeslingerd (accu) De inzittenden hebben het alle 3 overleefd, dankzij het niet dragen van de gordel, ze waren er uitgeslingerd, voordat het dak tot op de zitting werd geslagen. Alle 3 te bezopen om een zinnig woord uit te brengen.

9 van de 10 keer acht ik de boom volledig onschuldig, drank kwam eerst, te hard rijden tweede en de derde was sex onder het rijden. Tja je moest wat voor er mobieltjes waren. Voor zover ik weet, heeft nooit iemand de boom 2 keer geraakt, ook al was ik onder de indruk van de 7 bomen in 1 klap.
 
Het zijn niet de bomen die een gevaar zijn, het zijn de automobilisten die ertegenaan knallen. En zoals Vifaatje al zegt, laat het gewoon aan Darwin over.

Mijn idee, en ik vind dat ook gelden voor motorrijders.
Als je niet normaal kunt doen en je komt door wat voor reden dan ook ten val moet je niet zaniken om motorveilige geleiderails.
Of is dat dan ineens heel iets anders?

Gewoon opletten, snelheid goed, niet gezopen en het asfalt een beetje in de gaten houden op verraderlijke stukken, dan komt het best goed.
Voor degene die het niet doen, heel jammer!
 
misschien moeten we massaal dit soort bordjes gaan plaatsen:

urn-newsml-dpa-com-20090101-160323-99-326302-20160_201707111400_full_1.jpg


Heb deze borden in Duitsland zien staan. Was erg effectief aangezien ik altijd in de veronderstelling was dat bomen voor je aan de kant sprongen. Heb a lá minuut mijn rijstijl aangepast. :+
 
Mijn idee, en ik vind dat ook gelden voor motorrijders.
Als je niet normaal kunt doen en je komt door wat voor reden dan ook ten val moet je niet zaniken om motorveilige geleiderails.
Of is dat dan ineens heel iets anders?

Gewoon opletten, snelheid goed, niet gezopen en het asfalt een beetje in de gaten houden op verraderlijke stukken, dan komt het best goed.
Voor degene die het niet doen, heel jammer!
Je hebt het alleen over eenzijdige ongelukken.
 
misschien moeten we massaal dit soort bordjes gaan plaatsen:

[afbeelding]

Heb deze borden in Duitsland zien staan. Was erg effectief aangezien ik altijd in de veronderstelling was dat bomen voor je aan de kant sprongen. Heb a lá minuut mijn rijstijl aangepast. :+
Die borden zijn bedoeld voor automobilisten, die zijn niet zo slim.
 
misschien moeten we massaal dit soort bordjes gaan plaatsen:

[afbeelding]

Heb deze borden in Duitsland zien staan. Was erg effectief aangezien ik altijd in de veronderstelling was dat bomen voor je aan de kant sprongen. Heb a lá minuut mijn rijstijl aangepast. :+

Bomen springen dan ook niet opzij, maar vlak voor je op de weg!

Dat kan iedere zatladder beamen. B|
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan