Bomen kappen langs N-wegen?

Misschien moeten we Braboland maar aan de Belgen verkopen, een win-win situatie. *O*

Goed plan,in België mag je 70 in plaats van 60. Ook zijn Brabo,s net Belgen :Y ,dus voelen
zich ook beter thuis bij elkaar,en ik kan goedkoper tanken zonder eerst over de grens heen te wippen. *O*
 
Laatst bewerkt:
Mogelijk mag per 2030 iedereen die niet over een zelfrijdend voertuig beschikt zich uitsluitend nog door grote Latex buizen verplaatsen op alle niet-snelwegen buiten de bebouwde kom. Er is reden om aan te nemen dat deze investering van 12,3 miljard Euro het aantal verkeersdoden met zeker 0.03% zal doen dalen. Een goede stap dichterbij het doel van 0 verkeersdoden per jaar in heel Nederland. De provincie Noord Holland zal bij de implementatie nauw samenwerken met de TU Delft.

:t
 
Hoe veiliger de weg, hoe geestdodender de rit aangezien de snelheidsbeleving afneemt.

Met 103 op de cruisecontrol met lane assist en automatische noodremfunctie moet ik echt mijn best doen om de verleiding van e-mailen etc te weerstaan.

Daar heb ik op de autobahn in Duitsland met 160+ toch echt geen problemen mee.

Het grootste probleem is en blijft de mens achter het stuur en hoe veiliger we ons wanen, hoe meer risico's we gaan nemen.
 
Ze weten gewoon als overheid van gekkigheid niet meer wat ze aan moeten met al die burgers die zichzelf te pletter rijden omdat steeds meer volk al te dom is om te poepen. Die bomen kunnen daar niets aan doen, en het heeft geen enkele zin om ze te kappen. Dan rijden ze zich wel dood op een plastic zakje.

En dan te bedenken dat ze de afgelopen jaren als gemeentes een door de overheid beschikbaar gesteld budget (!) hebben gespendeerd aan het bijplanten van bomen op gemeentelijke gronden om juist de bomenaantallen in NL weer te vergroten... Ook nog eens kapitaalvernietiging dus.
 
Laatst bewerkt:
Het grootste probleem is en blijft de mens achter het stuur en hoe veiliger we ons wanen, hoe meer risico's we gaan nemen.

Daar houden ze geen rekening mee. Sinds auto's ABS hebben gaan mensen veel dichter op elkaar rijden, "want ik heb ABS". Vroeger was je dood als je met je auto tegen een boom reed, tegenwoordig kruip je er weer uit en probeer je het een paar weken later opnieuw. Misschien moeten we dat "dood" simuleren door mensen die een ernstig ongeval veroorzaken, voorgoed hun rijbewijs af te nemen.
 
Misschien moeten we Braboland maar aan de Belgen verkopen, een win-win situatie. *O*

Goed plan, en dan meteen alle bruggen over de grote riolen opblazen zodat we al dat *****volk van boven de grote riolen niet meer hier zien :W

Maar ff ontopic: bomen kappen is symptoombestrijding. Eerst maar eens zorgen dat er beter lesgegeven wordt, en dat kinderen thuis ook een opvoeding krijgen zodat ze ook eens iets aannemen van andere mensen en niet zo'n grote bek opentrekken als iemand ze tegenspreekt.
 
Laatst bewerkt:
Daar houden ze geen rekening mee. Sinds auto's ABS hebben gaan mensen veel dichter op elkaar rijden, "want ik heb ABS". Vroeger was je dood als je met je auto tegen een boom reed, tegenwoordig kruip je er weer uit en probeer je het een paar weken later opnieuw. Misschien moeten we dat "dood" simuleren door mensen die een ernstig ongeval veroorzaken, voorgoed hun rijbewijs af te nemen.

Nog steeds, ligt er aan met welke snelheid.

 
Laatst bewerkt:
Een paar jaar terug heeft een motorrijder zich op de Leeghwaterweg in Zaandam te pletter gereden tegen een boom. Een boom aan de binnenzijde van de bocht!
De bocht is net voor een bruggetje gesitueerd (klein heuveltje)
Vraag me nog steeds af hoe die dat heeft gedaan...

Ik vermoed veuuuuul te hard gereden, nog hangend in de bocht, door de bult van de brug een licht voorwiel gekregen en daardoor niet meer recht kunnen sturen.
Velen rijden daar hard. Kan vaak ook, maar precies daar dus niet want heuvel + bocht.

Overigens rijden hier op de A7 van Purmerend naar Zaandam veel auto's het slootje naast de snelweg in. Dat snap ik echt niet. Paar kilometer lang, kaarsrecht. Ieder jaar wel twee.
Als daar bomen staan, zouden er veel dooien vallen. Maar moet je dat soort mensen wel op de weg willen? Het is grof, en balen voor de nabestaanden, maar stel dat het je eigen voertuig, lief of kind is, dat keurig op de stoep/parkeerplaats staat te staan?
 
Probeer 's te visualiseren dat je met je motor met 90km/h langs die houten vangrail schuift. Eerst maken de knoesten je leren pak kapot, dan schaaft het hout je huid weg, en vervolgens breken je benen tegen de steunpaaltjes.
Die vangrail moet je voor motorrijders vergelijken met de spreekwoordelijk stalen pin op het stuur voor de automobilist _O-

Nee zonder gekheid, als je Googled op houten vangrails dan vind je vele varianten, ook wel met nog een plank vlakbij de grond zodat je benen niet tegen de palen aankomen.
 
Laatst bewerkt:
Bomen weg, nu alleen die lantarenpalen nog.....





IMG_0009.thumb.JPG.f19095b78de93aec47a919495c817a91.JPG
 
ik rij wel eens deze weg met de motor
van Göteborg naar Stockholm

full




dat gezeur over bomen en lichtmasten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik zo op mijn vakantieadres eens rustig heel dit topic lees is voor mij de conclusie wel duidelijk. Het ligt niet aan de bomen, het ligt gewoon aan ons. Wij zijn hier, en op veel andere plaatsen de vernietigende schakel. Of we doen het onszelf aan door het exotische rijgedrag, en als je dan al je circuitervaring op de openbare weg goed onder controle hebt doe je het een ander aan.
Houd je gewoon aan de regels(erg moeilijk voor veel Nederlanders) en rijd defensief. Dat laatste schiet er nog wel eens bij in. Nu heb ik niet het type motor dat zich leent om lekker met hoge snelheid door de binnenkant wil en alleen mijn treeplanken komen aan de grond in plaats van de knie. En ik kan me alles voorstellen dat het heerlijk is om de optimale rijeigenschappen van een heerlijke sportmachine eens lekker te gaan testen. Weet zeker dat ik dat zelf ook wel zou willen. Maar niet altijd naar een ander wijzen of een schuldige zoeken, zoals je tegenligger, het koekblik, de boom, de lantaarnpaal, de hond, de kat het hert, het zwijn.......enz.
Nederland, regel(s)land!!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan