Bomen kappen langs N-wegen?

Levensgevaarlijk die middenpaaltjes

Vaak zat in de Eifel ofzo
dat ik lekker rustig (maar wel vlot) naar boven rij en er een tegenligger de bocht kneiter-hard doorknalt en
daarbij gebruik maakt van beide rijrichtingen (ja ook soms auto's)... vaak gaat dat (net) goed...

Ja ik rij daar ook vlotter dan veel auto's maar kan daarbij ook gewoon helemaal op m'n eigen weghelft blijven.
Die midden paaltjes zouden daar een mooie oplossing zijn....

Klik-linkje voor wie moeite had met die URL

Er zijn ook "vangrails" met van die rollen... die lijken mij wat dat betreft het veiligst...
 
Laatst bewerkt:

Goed Idee..
hier is mijn 1e email-address..
(nu even van network wisselen, en dan nog eens, met yahoo, yandex, en hotmail...)
261bb8cd09db2557643acb8d767fbc17
 
Laatst bewerkt:
Probeer 's te visualiseren dat je met je motor met 90km/h langs die houten vangrail schuift. Eerst maken de knoesten je leren pak kapot, dan schaaft het hout je huid weg, en vervolgens breken je benen tegen de steunpaaltjes.

Moet je het bovenstaande ook maar niet doen dan?
 
Wat een flauwekul staat er in die petitie.

constateren
dat bomen langs N-wegen belangrijk zijn:
voor een groene leefomgeving

De bomen camoufleren dus het landschap wat wij met z`n alle verbouwd hebben tot een voor ons ideale leefomgeving?

om ons rustig en ontspannen te voelen op de weg
Dat is gezichtsbedrog.
Je moet alert zijn op overstekende dieren die achter de bomen vandaan kunnen komen.
Met een vrachtwagen is het soms helemaal oppassen dat je geen tak raakt.
Als ik rustig door een open vlakte rij voel ik mij een stuk relaxter.

voor verkoeling en beschutting op de weg
Beschutting? leg eens uit?
Met storm moet je uitkijken dat je niet onder een omvallende boom of tak geplet wordt.
In de herfst vallen de bladeren van de bomen en kunnen gladde wegen veroorzaken.

voor de vele vogels die daarin nestelen en de andere dieren die afhankelijk zijn van de bomen.
Vogeltjes doen het altijd goed in dit soort petities maar...
Denk je dat die vogel zich geen betere plek zou wensen dan in een boom naast of boven een N-weg?
Continu herrie van voorbij razend verkeer, kuikens die uitvliegen en tegen/onder verkeer terecht komen.
Met 1 oog jagen op insecten en met het andere oog uitkijken dat je niet tegen een auto aanvliegt.

Dat er andere manieren zijn om verkeersongelukken tegen te gaan.
Dat verkeersongelukken gebeuren in een gestreste samenleving.

Het klopt dat wij in een zeer gestreste samenleven leven, laten we daar iets aan doen.


Mijn persoonlijke mening:
Verwijder de bomen langs de N-wegen en plant voor iedere kap 2 (of nog veel meer) bomen in een afgelegen stuk natuur terug.
Bomen trekken inderdaad dieren aan, ook insecten die wij van onze voertuigen mogen peuteren en al de laatste decennia in aantallen flink zijn afgenomen.

Nee, je zal maar een boom zijn en naast een N-weg neergezet worden.
Lekker 24/7 uitlaatgassen happen en iedere winter een dagelijkse portie zout in je wortels krijgen.
Af een toe voor je schenen gereden worden door een koekblik.
Echt, als een boom kon lopen had hij een eind van die N-weg gaan staan. O-)
 
Hoezo weghalen van bomen langs de weg?
Dit weekend in de Ardennen, Eiffel en Luxemburg ben ik er weer 100.000 voorbij gereden.
En raadt eens wat...........? Ik heb ze allemaal laten staan!

Bomen langs de weg maken het landschap. Gewoon laten doorgroeien. En die oenen die denken dat ze met de motor/ auto er tegen aan moeten rijden. Tsja....Die moeten maar voelen!
 
Laatst bewerkt:
Wat een flauwekul staat er in die petitie.

constateren
dat bomen langs N-wegen belangrijk zijn:
voor een groene leefomgeving

De bomen camoufleren dus het landschap wat wij met z`n alle verbouwd hebben tot een voor ons ideale leefomgeving?

om ons rustig en ontspannen te voelen op de weg
Dat is gezichtsbedrog.
Je moet alert zijn op overstekende dieren die achter de bomen vandaan kunnen komen.
Met een vrachtwagen is het soms helemaal oppassen dat je geen tak raakt.
Als ik rustig door een open vlakte rij voel ik mij een stuk relaxter.

voor verkoeling en beschutting op de weg
Beschutting? leg eens uit?
Met storm moet je uitkijken dat je niet onder een omvallende boom of tak geplet wordt.
In de herfst vallen de bladeren van de bomen en kunnen gladde wegen veroorzaken.

voor de vele vogels die daarin nestelen en de andere dieren die afhankelijk zijn van de bomen.
Vogeltjes doen het altijd goed in dit soort petities maar...
Denk je dat die vogel zich geen betere plek zou wensen dan in een boom naast of boven een N-weg?
Continu herrie van voorbij razend verkeer, kuikens die uitvliegen en tegen/onder verkeer terecht komen.
Met 1 oog jagen op insecten en met het andere oog uitkijken dat je niet tegen een auto aanvliegt.

Dat er andere manieren zijn om verkeersongelukken tegen te gaan.
Dat verkeersongelukken gebeuren in een gestreste samenleving.

Het klopt dat wij in een zeer gestreste samenleven leven, laten we daar iets aan doen.



Mijn persoonlijke mening:
Verwijder de bomen langs de N-wegen en plant voor iedere kap 2 (of nog veel meer) bomen in een afgelegen stuk natuur terug.
Bomen trekken inderdaad dieren aan, ook insecten die wij van onze voertuigen mogen peuteren en al de laatste decennia in aantallen flink zijn afgenomen.

Nee, je zal maar een boom zijn en naast een N-weg neergezet worden.
Lekker 24/7 uitlaatgassen happen en iedere winter een dagelijkse portie zout in je wortels krijgen.
Af een toe voor je schenen gereden worden door een koekblik.
Echt, als een boom kon lopen had hij een eind van die N-weg gaan staan. O-)



:^

Iemand die het snapt.
Gisteren zat ik filmpje terug te kijken uit 1987, de weg was overzichtelijk en er stonden boompjes langs de weg.
Heden ten dagen zijn die boompjes uitgeroeid tot enorme dikke zuilen, waar in zwaar weer ook nog wel eens tak afbreekt of zelfs de hele boom het laat afweten.

Dat kan zomaar tot letsel of zelfs de dood leiden, in sommige gevallen is de gemeente of procincie daar zelfs aansprakelijk voor.
En nu de andere kant, als gemeentes of procinciën zoiets proberen voor te zijn staat er altijd wel weer een menigte klaar om dat tegen te gaan, want bomen zijn lief, geven zuurstof blablablabla enz.

Meestal voorzien van een petitie die je kunt tekenen als je Mien de Boomknuffelaar heet, of je je op een of andere manier betrokken voelt bij dit 'grote onrecht'.

Denk toch na!
 
Laatst bewerkt:
Dit was de weg vol met bomen na de bocht rechtsom zijn ze inmiddels al gekapt?

32tvvyfg.jpg


Willen we echt deze kant op voor een veilig rijden omdat idioten te hard rijden en hun auto/motor niet eens kunnen beheersen ? '( :r

xnjwxsx.jpg
 
Dit was de weg vol met bomen na de bocht rechtsom zijn ze inmiddels al gekapt?

[afbeelding]

Willen we echt deze kant op voor een veilig rijden omdat idioten te hard rijden en hun auto/motor niet eens kunnen beheersen ? '( :r

[afbeelding]

Dit is geen N-weg. :N
Daarbij doe je voorkomen alsof iedere boomknuffelaar uit eigen schuld tegen een boom knalt.
Helaas is dat dus niet zo, uitwijken voor dieren/ander verkeer, gladde wegen etc etc.

Maar ik heb een veel beter plan:
Laten we de N-wegen weghalen zodat de bomen die er ooit langs stonden in alle vrijheid en rust kunnen leven.

Samen gaan deze 2 niet zo goed samen. O-)
 
Precies, geweldig geen boom meer langs de weg |( misschien een paar kussentjes oid ? wat een flauwekul :r De debieliteit ten top _O-
 
Dit is geen N-weg. :N
Daarbij doe je voorkomen alsof iedere boomknuffelaar uit eigen schuld tegen een boom knalt.
Helaas is dat dus niet zo, uitwijken voor dieren/ander verkeer, gladde wegen etc etc.

Maar ik heb een veel beter plan:
Laten we de N-wegen weghalen zodat de bomen die er ooit langs stonden in alle vrijheid en rust kunnen leven.

Samen gaan deze 2 niet zo goed samen. O-)

Mierenneuker ,is geen N weg mij part B K of S weg het punt is dat de bomen moeten wijken.

Doden horen nu eenmaal thuis in het verkeer.Autos raken elkaar vaker als dat een auto een boom raakt.Gaan we dan ook autos verwijderen?

Bomen langs de weg dan moet jij als weggebruiker je snelheid matigen aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Hoe meer bomen hoe beter. Hoe meer appende imbecielen zich te pletter rijden, hoe beter. Dan wordt het voor ons veiliger.
 
Ik reed gisteren even over de Posbank, daar was ik een jaar of 20 geleden geweest. Erg druk natuurlijk, maar vooral viel me op dat het vol stond met bomen! Levensgevaarlijk, die zouden ze allemaal moeten omhakken.
 
Mierenneuker ,is geen N weg mij part B K of S weg het punt is dat de bomen moeten wijken.

Doden horen nu eenmaal thuis in het verkeer.Autos raken elkaar vaker als dat een auto een boom raakt.Gaan we dan ook autos verwijderen?

Bomen langs de weg dan moet jij als weggebruiker je snelheid matigen aanpassen.

Zullen we het even netjes houden in dit topic?

Volgens mij gaat het in dit topic om bomen langs een N-weg (zie topictitel).
 
Terug
Bovenaan Onderaan