Bon voor nep-verkeersregelaar

RideRick

MF veteraan
12 aug 2008
63.007
7.685
Hoorn
BREUKELEN - Een 36-jarige motorrijder uit IJmuiden heeft zijn motor zodanig uitgerust dat hij als nep-verkeersregelaar de files voorbij kan rijden, maar dinsdag werd hij gesnapt.


De man reed ter hoogte van Breukelen op zijn motor in opvallende uitvoering over de vluchtstrook van de A2 richting Utrecht. Hij voerde daarbij gele flitslichten en een oranje zwaailamp. De flitslichten zaten in de richtingaanwijzers die om en om aan- en uitgingen.

Aan de verkeerspolitie, die hem van de weg haalde, vertelde de motorrijder dat hij onderweg was naar Limburg en omdat het zo druk was, wilde hij even voor aan de file kijken of er iets gebeurd was. De politie heeft hem bekeurd voor het zich voordoen als verkeersregelaar




Iemand van hier?

_O-


foto's graag.... :W
 
Die motoragent kan privé zijn werk gewoon niet loslaten :N :+
 
Laatst bewerkt:
die flitsknipperende richting aanwijzers kan ik nog begrijpen, dat kan nog wel eens handig zijn als je tussen een file door rijdt. Maar een zwààilicht èn langs de file rijden dat wordt wel heel sneu :N

hoe hoog is de boete voor doen als verkeersregelaar? Zijn de signalen voor een verkeersregelaar beschermd? Als tie nou niet had gezegd dat ie wilde kijken of er iets gebeurd was had tie zeker een bekeuring gekregen voor op de vluchtstrook rijden?
 
Onderstaand lezende heeft motorrijder wel een probleempje... O-)


Wanneer geef je een signaal en over voorrangsvoertuigen.

Art. 28: Signalen bij gevaar.

Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.

Het geven van een signaal

om te waarschuwen, dat men gaat inhalen
als groet is niet toegestaan.
als waarschuwing van medeweggebruikers voor een radarcontrole
is niet toegestaan.

Art. 29: Voorrangsvoertuigen en lichten.

Motorvoertuigen ten dienste van politie, brandweer, ziekenauto's en andere door de minister aangewezen hulpverleningsdiensten voeren blauw zwaai- of knipperlicht en een twee- of drietonige hoorn om kenbaar te maken dat zij een dringende taak vervullen.

Voertuigen met zwaailicht en sirene zijn de voorrangsvoertuigen. Ze hoeven niet als zodanig herkenbaar te zijn.

Een onopvallende politieauto met zwaailicht/sirene is dus een voorrangsvoertuig. Ook indien iemand illegaal zwaailicht en sirene gebruikt, is hij (hoewel illegaal) toch een voorrangsvoertuig,

Art. 30: Gebruik van geel zwaailicht

Bestuurders van motorvoertuigen die voor een nader aan te geven werkzaamheden worden gebruikt voeren onder nader aan te geven omstandigheden tijdens deze werkzaamhedengeel zwaai- of knipperlicht.
De Minister geeft nadere regels over het gebruik van de signalen en de werkzaamheden en omstandigheden.
Aangewezen zijn onder andere voertuigen ten behoeve van hulpverleningsdiensten, wegwerkzaamheden, takelwerkzaamheden en dat alleen tijdens hun werkzaamheden.

Art. 31: Ander gebruik van signalen

Signalen mogen niet worden gegevenin andere gevallen of op andere wijze dan in deze paragraaf is toegestaan.

bron: Infopolitie.nl - Infopolitie.nl
 
Hij zal waarschijnlijk gewoon een boete voor over de vluchtstrook rijden hebben gekregen. Wellicht eventueel voor het voeren van onterechte verlichting. Maar daar maakt elke motorrijder die met knipperende alarmlichten door de file rijdt zich ook schuldig aan.

Wat het met verkeersregelen van doen heeft is mij onduidelijk. Goed mogelijk dat de betreffende persoon ook als verkeersregelaar bijhobbiet maar daar was hij nu niet mee bezig.

Uit de kop van het artikel maakte ik iets heel anders op dan uit de inhoud. Ik dacht eerst dat iemand uit zichzelf besloten had verkeer te gaan regelen op een kruising.
 
Hij zal waarschijnlijk gewoon een boete voor over de vluchtstrook rijden hebben gekregen. Wellicht eventueel voor het voeren van onterechte verlichting. Maar daar maakt elke motorrijder die met knipperende alarmlichten door de file rijdt zich ook schuldig aan.

Wat het met verkeersregelen van doen heeft is mij onduidelijk. Goed mogelijk dat de betreffende persoon ook als verkeersregelaar bijhobbiet maar daar was hij nu niet mee bezig.

Uit de kop van het artikel maakte ik iets heel anders op dan uit de inhoud. Ik dacht eerst dat iemand uit zichzelf besloten had verkeer te gaan regelen op een kruising.
:^

Boete vluchtstrook rijden.............. 240 euro.
 
die flitsknipperende richting aanwijzers kan ik nog begrijpen, dat kan nog wel eens handig zijn als je tussen een file door rijdt. Maar een zwààilicht èn langs de file rijden dat wordt wel heel sneu :N

hoe hoog is de boete voor doen als verkeersregelaar? Zijn de signalen voor een verkeersregelaar beschermd? Als tie nou niet had gezegd dat ie wilde kijken of er iets gebeurd was had tie zeker een bekeuring gekregen voor op de vluchtstrook rijden?

Er bestaat helemaal geen bekeuring voor het voordoen als verkeersregelaar, zover ik weet. Hoogstens voor het gebruik van oranje lampen.

Ik denk dat hij inderdaad gewoon een bon heeft gehad voor het rijden over de vluchtstrook a 240 euro.
 
Laatst bewerkt:
Er bestaat helemaal geen bekeuring voor het voordoen als verkeersregelaar, zover ik weet. Hoogstens voor het gebruik van oranje lampen.

Ik denk dat hij inderdaad gewoon een bon heeft gehad voor het rijden over de vluchtstrook a 240 euro.
Ik dacht dat een verkeersregelaar zowiezo geen aparte status heeft.. (al denken ze zelf van wel :X )
 
Ik dacht dat een verkeersregelaar zowiezo geen aparte status heeft.. (al denken ze zelf van wel :X )
Je hebt mensen die een hesje aan trekken, en mensen die werkelijk bevoegd zijn tot :Y
En in dat laatste 'vergissen' verkeersdeelnemers zich maar al te vaak in ;)
 
Zo'n pseudo-fiel die altijd agent had willen zijn.
Als ze naast zo'n sukkel ook ff de "échte" mannen eens aanpakken!
Vele malen al meegemaakt, dat vanaf DenHaag Marechaussee-kazerne, een aantal lieden zich toestaan om de aanwezige middelen te benutten tijdens de file tussen malieveld en Zoetermeer.
 
Titel is overigens aangepast op nu.nl. Is nu "bon voor nep-agent".

Net zo zinloos natuurlijk als de eerdere titel :+
 
Als ik zoiets lees zie ik het in gedachte al voor me:

Gefrustreerd mannetje met een '78 er cb 400 f waar een te grote rickmann toerkuip op gezet is, waar hij een paar keer een narrow escape heeft gehad omdat mensen die hem voorbij gingen niet de 100 mtr vrije ruimte lieten die hij zelf graag wilt, en om dit toch af te dwingen plakt ie er redelijk gelijkende politiestrepen op. Dan komt ie er achter dat dit heel goed helpt, en langzamerhand wordt ie zich eran bewust dat hij meer met die strepen bereikt dan hij voor lief houdt, dus nog ff alarmlichten erop, en hoppa over de vluchtstrook met die lichten aan.
iedere motorrijder kijkt hem met medelijde na, hoofdschuddend, maar zijn borst gaat steeds verder vooruit staan, en tuft met een glimlach langs al die auto's, en als hij thuiskomt helemaal alleen in z'n flatje, geniet ie nog even na en broedt alweer de volgende plannen uit, had ie niet bij bart smit zo'n mooie sirene zien liggen?????
 
Als ik zoiets lees zie ik het in gedachte al voor me:

>>KNIP<< ......, had ie niet bij bart smit zo'n mooie sirene zien liggen?????

Vroegâh ....

sirene.JPG


Toch waren we eind jaren '70 bést stoer met zo'n ding op onze crossfietsen ;)
 
Als ik zoiets lees zie ik het in gedachte al voor me:

Gefrustreerd mannetje met een '78 er cb 400 f

niks mis met een '78 CB400f B|

denk dat ik weet wie het is, die gozer is echt niet handig, heeft al een paar keer zo'n geintje gehad, Had op een gegeven moment een motor die zo bij de domeinen vandaan kwam, maar waar de striping niet vanaf gehaald was. Is hij toen ook mee aangehouden, hele zooitje eraf gehaald en binnen 2 weken zat het er weer op.
Gozer is zo uit mijn hoofd parkeerwachter en een minder prettig persoon (is er zo 1 die zich achter een auto verstopt en op de minuut bekeurd.
 
er staat inmiddels een foto bij in de telegrof. Maar ik weet niet of dat een archieffoto is of de "bewuste" motor. Zo rijden ze in Haarlem namelijk momenteel rond als ECHTE verkeersregelaars.
 
Terug
Bovenaan Onderaan