Bon voor nep-verkeersregelaar

Maar dan moet een opsporingsambtenaar dat wel gezien hebben! ;)


Dat klopt niet! Als de verkeersregelaar een getuige heeft dan is dat voldoende. Er zijn zelfs formulieren voor die elke verkeersregelaar hoort te krijgen tijdens de instructie die gegeven wordt.
De opsporingsambtenaar verzorgt dan alleen nog de administratieve afhandeling.
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt niet! Als de verkeersregelaar een getuige heeft dan is dat voldoende. Er zijn zelfs formulieren voor die elke verkeersregelaar hoort te krijgen tijdens de instructie die gegeven wordt.
De opsporingsambtenaar verzorgt dan alleen nog de administratieve afhandeling.
Geintje zeker?
 
Een zelfde soort voorval speelde een tijdje geleden ook in omgeving Rotterdam. Een man met ik dacht een Honda pan-european hield automobilisten aan en deed zich voor als een politie agent in burger, met een eigen gemaakt politie pasje e.d. Totdat de beste man een dame van de weg wilde halen, de dame in kwestie vertrouwde het zaakje niet en ze schreef het kenteken van de nep agent op(de dame bleek namelijk een politie agente te zijn). De man bleek voor dit soort acties al voor te komen in het systeem van de politie. Daarnaast bleek de man ook lid te zijn van een clubje verkeersregelaars. De verdere afloop weet ik er niet van, enkel dat hij niet meer als verkeersregelaar mag fungeren. Maarja dan kan je je altijd nog voor doen als ‘agent’.
 
Geintje zeker?
:N :N :N
Hoe dacht je dat dat bij verkeersbrigadiers gaat? Je weet wel, de ouders die op gevaarlijke punten kinderen helpen met oversteken, zodat deze veilig naar school kunnen. Krijg je van hun een stopteken, moet je het opvolgen. Doe je dat niet, hoeven de brigadiers alleen maar de plaats, datum, tijd en kenteken door te geven aan de politie, waarna je vanzelf een brief uit Leeuwarden kunt verwachten. Ditzelfde geldt voor verkeersregelaars.
 
Geintje zeker?

Nee, absoluut geen geintje. Als de betreffende verkeersregelaar daadwerkelijk aangesteld is dan is dat de procedure.

Als de betreffende verkeersregelaar niet aangesteld is en toch verkeer gaat regelen dan is de verkeersregelaar strafbaar! Je mag niet zomaar ergens verkeersdeelnemers gaan pesten!

Voor evenementen geschied de aanstelling van verkeersregelaars met behulp van een grosselijst. Hierop staan de gegevens van de personen die op een bepaalde dag in een bepaalde gemeente als verkeersregelaar mogen optreden. Zowel de burgemeester van die gemeente als de politie (zij geven deze mensen een cursus en controleren daarmee of de verkeersregelaars de cursus gevolgd hebben) moeten deze lijst goedkeuren, daarmee is de rechtsgeldigheid van de aanwijzingen die de verkeersregelaars geven een feit.
 
Laatst bewerkt:
Een zelfde soort voorval speelde een tijdje geleden ook in omgeving Rotterdam. Een man met ik dacht een Honda pan-european hield automobilisten aan en deed zich voor als een politie agent in burger, met een eigen gemaakt politie pasje e.d. Totdat de beste man een dame van de weg wilde halen, de dame in kwestie vertrouwde het zaakje niet en ze schreef het kenteken van de nep agent op(de dame bleek namelijk een politie agente te zijn). De man bleek voor dit soort acties al voor te komen in het systeem van de politie. Daarnaast bleek de man ook lid te zijn van een clubje verkeersregelaars. De verdere afloop weet ik er niet van, enkel dat hij niet meer als verkeersregelaar mag fungeren. Maarja dan kan je je altijd nog voor doen als ‘agent’.

Zowieso zou ik als een agent in burger me aanhoudt de beste man niet zomaar geloven op zijn pasje. Ik zou gewoon eerst even 0900 tuig bellen om te controleren of hij echt voor ze werkt.
 
:N :N :N
Hoe dacht je dat dat bij verkeersbrigadiers gaat? Je weet wel, de ouders die op gevaarlijke punten kinderen helpen met oversteken, zodat deze veilig naar school kunnen. Krijg je van hun een stopteken, moet je het opvolgen. Doe je dat niet, hoeven de brigadiers alleen maar de plaats, datum, tijd en kenteken door te geven aan de politie, waarna je vanzelf een brief uit Leeuwarden kunt verwachten. Ditzelfde geldt voor verkeersregelaars.
hmm ja, ok, daar heb je een punt..
 
Onderstaand lezende heeft motorrijder wel een probleempje... O-)


~Wanneer geef je een signaal en over voorrangsvoertuigen.

Art. 28: Signalen bij gevaar.

Bestuurders mogen slechts geluidssignalen en knippersignalen geven ter afwending van dreigend gevaar.

Het geven van een signaal

om te waarschuwen, dat men gaat inhalen
als groet is niet toegestaan.
als waarschuwing van medeweggebruikers voor een radarcontrole
is niet toegestaan
.



Waarschuwen voor lasercontroles is dus niet verboden :)
 
Dat klopt niet! Als de verkeersregelaar een getuige heeft dan is dat voldoende. Er zijn zelfs formulieren voor die elke verkeersregelaar hoort te krijgen tijdens de instructie die gegeven wordt.
De opsporingsambtenaar verzorgt dan alleen nog de administratieve afhandeling.


In theorie is dat idd mogelijk,..
 
Een zelfde soort voorval speelde een tijdje geleden ook in omgeving Rotterdam. Een man met ik dacht een Honda pan-european hield automobilisten aan en deed zich voor als een politie agent in burger, met een eigen gemaakt politie pasje e.d. Totdat de beste man een dame van de weg wilde halen, de dame in kwestie vertrouwde het zaakje niet en ze schreef het kenteken van de nep agent op(de dame bleek namelijk een politie agente te zijn). De man bleek voor dit soort acties al voor te komen in het systeem van de politie. Daarnaast bleek de man ook lid te zijn van een clubje verkeersregelaars. De verdere afloop weet ik er niet van, enkel dat hij niet meer als verkeersregelaar mag fungeren. Maarja dan kan je je altijd nog voor doen als ‘agent’.
ach, mogen van mij meer mensen doen. Rijbewijzen innemen van malloten en trage sukkels die niks te zoeken hebben in et verkeer :)
 
Dat klopt niet! Als de verkeersregelaar een getuige heeft dan is dat voldoende. Er zijn zelfs formulieren voor die elke verkeersregelaar hoort te krijgen tijdens de instructie die gegeven wordt.
De opsporingsambtenaar verzorgt dan alleen nog de administratieve afhandeling.
Heb jij toevallig ooit 'n 1000F in je bezit gehad en ben je wel 's in Spanje geweest met 'n bovengemiddeld groot voertuig waar bovengemiddeld veel mensen in kunnen :+ ?

Kan zijn dat ik de verkeerde voor me heb ;)
 
Heb jij toevallig ooit 'n 1000F in je bezit gehad en ben je wel 's in Spanje geweest met 'n bovengemiddeld groot voertuig waar bovengemiddeld veel mensen in kunnen :+ ?

Kan zijn dat ik de verkeerde voor me heb ;)

Punt 1: onschuldig, wel een CB500 en een 750FA, maar inmiddels BMW verslaafd.
Punt 2: ook onschuldig, wel eens in Spanje geweest, nooit met de bus.

Helaas, waarschijnlijk kunnen wij ooit eens kennis maken, maar het lijkt erop dat die gebeurtenis in de toekomst valt.

Wel ben ik regelmatig actief voor de stichting motorbegeleidingsteam en heb hierdoor ervaring als verkeersregelaar.
 
bij mijn laatste training werd er zelfs gemeld dat we aangifte moesten doen als onze signalen niet werden opgevolgd.
dus het gaat inmiddels al weer een stapje verder.

aan de andere kant als je signalen niet werden gegeven zoals ze horen dan heb je geen poot om op te staan
 
Laten we voorop stellen dat áls er signalen gegeven worden, je die moet opvolgen; voor de zekerheid en veiligheid. Mocht je twijffelen, zoek dit dan (meteen) daarna maar uit. Natuurlijk zijn er maloten, maar je kan er vanuit gaan dat dat in schril contrast staat met die keren dat het wel echt is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan