boormachine

Menze

MF'er
7 jun 2004
99
0
Groningen
Welke boormachine kan ik het beste gebruiken voor het werken aan mijn motor? (gaatjes boren en schroefjes aandraaien enz...)

En dan bedoel ik met name de technische specs van zo'n boormachine.

vielen dank!
 
Of je koopt gewoon een powertools machientje voor 20€ Heb de mijne al 2 jaar en werkt nog steeds perfect. Als je ze zwaar mishandelt ( bij hobbygebruik) dan kan je voor de prijs van 1 duur machien, 10 jaar lang elk jaar een nieuwe kopen *D
 
Ik heb een tijdje geleden zo'n vaste boormachine gekocht
Met een klem erbij was ik voor een tientje of 6 klaar
Boort erg goed en nauwkeurig lekker rustig als je hem langzaam laat draaien
Verder heb ik nog een AEG van 25 jaar oud die doet het ook nog gewoon en een goedkope skill voor de draadloze klusjes
Die skill is wat minder niet om de kracht maar meer om de boorkop die niet geweldig is (boor goed vasthouden is niet zo zijn ding)
Zag pas dat Metabo ook op de goedkope toer is gegaan ,er lagen bij hornbach metabo's in de aanbieding voor 45€ maar wel met 3 jaar garantie er bij
 
Die skill is wat minder niet om de kracht maar meer om de boorkop die niet geweldig is (boor goed vasthouden is niet zo zijn ding)

Moet je hem eens wat beter vast draaien :9 Nee serieus, alleen met een 10mm boor slipte hij heel ff bij mij, tikkie nagedraait en opgelost. Verder nog nooit gehad.

Er zit een tandwielkastje op zodat je snel of langzamer maar sterker kan werken.
Ook een koppeling die je op moment in kan stellen , voor kleine en grote schroeven.
Was goed te betalen. Kreeg er 2 accu's en een oplader bij.
De machine doet het nog zo goed als dat die nieuw was.

Precies de omschrijving van mijn Skill machientje :)

ik heb zelf een decoupeerzaag van skill gehad, maar die hield het niet lang vol, maar Bosch zat ik zelf ook over te denken. Kan er eentje kopen met 12 volt voor 50 euro.

Oke nog een keer dan :)

Jij had zeker de oude generatie Skill? Dat was wel troep, maar de huidige generatie is sterk verbetert. Ik heb mijne al flink afgebeult, max diameter in staal boren staat 6mm voor, ik heb verschillende 10mm gaten door 8mm dik staal geboort direct achter elkaar maar gaf geen kik. Ligt ook gewoon heerlijk in de hand.

Bij de Gamma hebben ze trouwens een Bosch machientje 14.4v in de aanbieding voor 100 euro. 2e accu erbij, koffer en accessoireset.
 
Laatst bewerkt:
Als je wat koopt, koop iig een 2 milli ampere accuboormachine en NIET een 1,2 milli ampere shit. Voltage t liefst zo hoog mogelijk. Dan kun je er leuk mee aan de gang.

succes.

Aanvulling:

Hitachi
Elu
Makita
Fein
Festo
Berner
Rupes
Hilti :X
Bosch (profi line)
DeWalt (profi line)

Elu en DeWalt is hetzelfde, alleen als je een Elu koopt is het al zeker 5 jaar oud want sinds de overname van DeWalt door Black & Decker hebben ze elu eruit gegooid omdat dit exact hetzelfde was al DeWalt maar in Nederland en Duitsland onder de naam Elu verkocht werd. Een lijn speciaal met grijze granulaat en een ander stickertje was veel te duur.
 
Heb (denk ik) dezelde HITACHI.
Zelfde boormachine (andere "9.6 volt sticker)alleen dan met 9.6V accu's(4 stuks)
Zowel electrisch als mechanisch dezelfde als de 12 volt versie.

Een boormachine met 2 mechanisch instelbare snelheden (+ traploos tot maximaal) is wel makkelijk voor het iets zwaardere werk.

Die dingen krijg je bijna niet stuk (minder snel dan de MAKITA) en zijn ook niet eens duur.Kijk maar eens op markplaats >> 120 euro voor een set.

Bij goedkopere setjes zijn de accu's de dingen waar ze het meest op bezuinigen.Gewoon een flutkwaliteit accu's die na een jaartje of 1.5 vaak al de geest geven.


Frans

Ik heb hem (nieuw) voor 100 euro gekocht in koffer met Hitachi zaklamp die ook een accuaansl. heeft. Maar de lamp is op zich wel goed ik kan alleen geen 12 volts lampjes vinden die erin passen , alleen 9 volts. Ik denk dat de lamp eigenlijk bij de 9 volts set hoort. De 9v lampjes hebben de geest al snel gegeven.
De accu's zijn gelijk 12-9 volts ze passen allebei. maar van de 12 volts heb je nog een type die veel meer capaciteit heeft, is ook veel duurder en die past ook.
 
waarvoor gebruik je op een motor een ACCU boormachine?
en als je op de stoep moet werken leg je toch even een verlengsnoertje uit. Zo vaak boor je (hoop ik) ook geen gaten in je motor.

(ps. gebruik zelf de walt, goeie ervaring mee op een decoupeerzaag na, die mag vind ik niet het bekje al afbreken naar 5 x gebruik)
 
waarvoor gebruik je op een motor een ACCU boormachine?
en als je op de stoep moet werken leg je toch even een verlengsnoertje uit. Zo vaak boor je (hoop ik) ook geen gaten in je motor.

(ps. gebruik zelf de walt, goeie ervaring mee op een decoupeerzaag na, die mag vind ik niet het bekje al afbreken naar 5 x gebruik)


Omdat ik 5 hoog woon en geen stroom beneden heb, wordt een lang verlengsnoertje dus, maar het zou kunnen...in theorie
 
ik heb ook zon hitachi met lamp. 12 Volt, was toen 140 euro, alleen het linkse boutje voor de boorkop is kapot en wat lastig aan te komen.

Er zit een kunststof tandwiel in dat bij intensief en grof gebruik wel eens kan slijten, maar voor werken aan je motor is het perfect.

ik draai zon beetje elke bout en moer met de boormachine aan. als je er aan gewend bent, dan werkt dat prima.

mijn eerste accu boor ( 7.2V ) heb ik al 15 jaar en doet het nog steeds perfect. was eigen merk van praxis. kwam toen van de makita fabriek, maar wat meer kunststof en andere behuizing.

ook een groene Bosch gehad, 9.6V, werkt ook nog prima, maar toch een stuk minder krachtig als de hitachi.

Lamp gebruik ik regelmatig, maar niet echt vaak. soms wel hard nodig.
wat ik echt kan aanraden is een 2e accu erbij.

Als een accu leeg is, helemaal leegmaken door de kop vast te houden en een paar minuten de knop indrukken. natuurlijk moet dat niet veel kracht kosten. dan haal je het laatste restje energie eruit, en blijft hij in goede conditie. dat doe ik al jaren, en bij mij gaan accus bijna nooit kapot.

als je voor echte kwaliteit( wat ze in de staalbouw dus gebruiken ) gaat, kan ik DeWalt aanbevelen. lekkere greep, en bijzonder hoge kwaliteit. en natuurlijk een stuk duurder.
 
topcraft, wereldspul :}


ik heb al van alles gedaan aan motorfietsen maar buiten een paar gaatjes boren heb ik nog nooit electrisch gereedschap nodig gehad :?

zeker met een electrische schroefmachine sloop je meer dan goed is.
je kan beter in een slagschroevendraaier investeren, daar heb je veel meer aan.

geloof me, ik heb om mijn werk al honderden, zo niet duizenden titanium kruiskopschroeven uitgeboord omdat het kruisje er uit gebroken was of het bitje er in afgebroken.
en ja, met makita's, geen goedkope rommel
 
Ik zou zeggen kom eens langs op mijn werk,
aangezien wij zo,n 70 stuks accu boor machines verkopen,
zit er altijd wel wat bij.

Mhh mag geen reclame maken, maar we zitten in de grootste doe het zelf vestiging,
in amsterdam zuidoost, naast de ikea,oftewel de P.... :Y O-)

Vraag naar toontje, en ik verkoop je beste boormachine,voor de prijs :Y
 

[me]Herr Flick klikt op link en ziet dit:
[/me]



GSR25-Makita-ED-v2%20copy.jpg


_O-

Ik heb zelf al een paar jaar deze:

show_picture.asp


http://www.makita.nl/page.asp?groupid=1002&itemid=35429

Erg fijn apparaat, accu zijn niet leeg als je hem een paar weken in de kast zet, en hij heeft power genoeg! Op standje laag trekt ie 65NM, dit is voldoende om regelmatig een bitje te laten knappen (of de bithouder... -O- )

Niet goedkoop, maar wel jaaaaaren er veel plezier van. :Y
 
Elu en DeWalt is hetzelfde, alleen als je een Elu koopt is het al zeker 5 jaar oud want sinds de overname van DeWalt door Black & Decker hebben ze elu eruit gegooid omdat dit exact hetzelfde was al DeWalt maar in Nederland en Duitsland onder de naam Elu verkocht werd. Een lijn speciaal met grijze granulaat en een ander stickertje was veel te duur.

Vroegah, voordat DeWalt Elu overnam, was het toch zeker een losstaand merk van zeer hoge kwaliteit.


Kijk, het maakt an sich niet zo gek veel uit welk merk je koopt, als het draai en loopwerk maar niet van plastic is. En dan kom je automatisch bij de duurdere uit.
 
Welke boormachine kan ik het beste gebruiken voor het werken aan mijn motor? (gaatjes boren en schroefjes aandraaien enz...)

En dan bedoel ik met name de technische specs van zo'n boormachine.

vielen dank!
Ik zou geen gaatjes in mijn motor boren,
en een schroef aandraaien doe je met een
goede kwaliteit schroevendraaier
met een boormachine gaat dat veel
te lomp.
 
Ik zou zeggen kom eens langs op mijn werk,
aangezien wij zo,n 70 stuks accu boor machines verkopen,
zit er altijd wel wat bij.

Mhh mag geen reclame maken, maar we zitten in de grootste doe het zelf vestiging,
in amsterdam zuidoost, naast de ikea,oftewel de P.... :Y O-)

Vraag naar toontje, en ik verkoop je beste boormachine,voor de prijs :Y

spam2.gif


:+


Maarre, groningen> amsterdam... word een duur boormachientje dan :P
 
Ik zou geen gaatjes in mijn motor boren,
en een schroef aandraaien doe je met een
goede kwaliteit schroevendraaier
met een boormachine gaat dat veel
te lomp.
id, het is niet echt handig om een bout of schroef te snel in aluminium te jassen want deze kan warm worden en komt zo vast al een huis te zitten. (ooit in mijn brommertijdperk nieuwe gaten voor een vriend in zijn achterbrug staan jassen omdat hij ook alles met een boormachine vast zette)
Als er ergens noodgedwongen een gat moet komen begrijp ik dat je een boormachine nodig hebt (hier gaat mijn voorkeur al weer uit naar een boormachine en geen ACCU boormacine). Maar om het spul vast te draaien kun je beter gewoon alles met de hand doen. Ook bij metaal, als er ergens een vuiltje of braam tussen zit voel je dit niet met een boormachine en vernagel je de heele zooi.
en ik denk ook dat een verlengsnoer van 20 meter van 4 hoog + boormachine goedkoper is dan een accuboormachine?!

sucses!
 
de beste zijn makita,metabo,de walt,hitachi,blauwe bosch lijn,ea.
in de 12 volt,1,3 tot 1,5 ampere, 2 accu,s prijs stelling ong 160 tot 200.

bij ons de gewone bosch met12 volt 1,5 amp en 2 accus, en hoog ,laag toerental
bitsetje,koffertje prijs 99.
Voor de prijs kwaliteit een topper


zoek je nog wat goedkoper, 25 tot 50 eu,is er ok genog te koop,maar als je er mee werkt weet je gelijk waarom het zo goedkoop is

gr toontje :]
 
ik werk er dagelijks mee en hebt bevalt mij, of het HET neusje van de zalm is weet ik niet, maar als je ee ngoeie makita koopt (niet zo'n 9.6 V gamma versie) kun je daar flink mee boren en schroeven

uhh, toen ik daar een jaar of 15 geleden mee in de bouw werkte was dat anders het neusje van de zalm.

net als nu de 12V machine's





Wat doe jij ermee dan :X


Nee, wat doe jij er mee? :?
 
uhh, toen ik daar een jaar of 15 geleden mee in de bouw werkte was dat anders het neusje van de zalm.

net als nu de 12V machine's

We gebruiken in de bouw Hitachi, Makita en DeWalt. Ben over alle drie gewoon tevreden, nog geen echt kwaliteitsverschil kunnen merken. De Hitachi's zijn alleen al wel een keer weggeweest voor reparatie en de anderen niet. Maar er is goed mee te werken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan