Boot IJmuiden naar Schotland

phil

Rookie
25 mei 2004
2
0
zele
Weet er soms iemand op welke site ik de prijzen van de overzetboot naar schotland kan vinden vertrekkend vanuit ijmuiden.Zou volgend jaar daar eens willen toeren.
 
DFDS vaart van ijmuiden naar newcastle, dus niet direct naar schotland. als je direct naar schotland wilt varen moet je vanuit belgie vertrekken, weet zo niet meer met welke maatschappij.

edit: de prijzen gegeven door DFDS gelden alleen als je vroeg boekt, hoe later je boekt hoe duurder het wordt kwamen m'n broer en ik achter.
 
Van Newcastle naar Schotland is maar een klein stukkie hoor.....enne DFDS heeft heel vaak goede aanbiedingen. Ik weet niet hoe lang je wilt, maar en zijn 3 en 5 dagen tickets en als je de goedkoopste hutten neemt valt het allemaal wel mee met de prijs.
 
Van Newcastle naar Schotland is maar een klein stukkie hoor.....enne DFDS heeft heel vaak goede aanbiedingen. Ik weet niet hoe lang je wilt, maar en zijn 3 en 5 dagen tickets en als je de goedkoopste hutten neemt valt het allemaal wel mee met de prijs.
psies

Zelfs met een dag van te voren boeken.
 
DFDS vaart van ijmuiden naar newcastle, dus niet direct naar schotland. als je direct naar schotland wilt varen moet je vanuit belgie vertrekken, weet zo niet meer met welke maatschappij.

edit: de prijzen gegeven door DFDS gelden alleen als je vroeg boekt, hoe later je boekt hoe duurder het wordt kwamen m'n broer en ik achter.

Ben via Hull richting Schotland gegaan das 200 km langer volgende keer ga ik ook via Newcastle
 
Ik ben zelf 2 jaar geleden ook naar schotland met de motor geweest, zorg dat je zelf ff een paar goede sjorbanden meeneemt voor op de boot. Als druk is kunnen die dingen wel eens op zijn. En je kan inderdaad van belgie naar Scotland, en volgens mij kom je dan bij Edingburh in de buurt. Die maatschapij is iets va fastseaways
 
De boten vanuit België zijn P&o of superfast ferries.
Moet je maar eenst kijken op "visit scotland".

http://www.visit-scotland.co.uk/nl/specialeaanbiedingen (aanbiedingen visit-scotland).

je vind hier alles over Schotland. Surfen maar. *D
 
2 jaar terug daar geweest
Het is maar 2 uurtje rijden van de boot naar Schotland,
Goeie herinneringen aan die overtocht, echt uitgeslapen Schotland in rije.

ene toen waren er genoeg schorbanden aan boord ook nog in de vakantie,
het vastzetten van de motoren is een feest opzich, lache en hulp krijg je altijd.

Mooie wereld daar in Schotland, ik ga zeker nogmaals.

Oja mochten de touwen wel op zijn dan vraag je aan die man in het witte pak,
die zit meestal in een hokje boven op, en gelijk weer een bak vol touw.

Prijzen?. acht geld moet rollen :)
 
Ben ik augustus met P&O - NSF van Europoort naar Hull geweest
Retoruprijs inkl. 2-persoonshut (voor een persoon) en motor en ontbijt voor 256 euro

Was via een aanbieding van Promotor

En Motor en MOTO73 hebben een overeenkomst met DFDS vanuit Ijmuiden naar Newcastle. Het vertrek vanuit Ijmuiden is een stuk vroeger dan vanuit Europoort en dus moet je bijna ook wel een diner bestellen. P&O gaat pas om negen uur uit Europoort en komt om ongeveer zeven uut aan, lossen begint om kwart voor acht.

Egberto
 
Ben ook geweest, waanzinnig mooie rit door Schotland gehad.
11 dagen mooi weer, behalve de laatste dag, regen ,onweer, storm.
Bij aankomst bij de boot voor de terugreis werd ons verzekerd dat het allemaal wel los zou lopen met het slechte weer op zee.
om een lang verhaal kort te maken, motoren zijn uiteindelijk allemaal over het dek gaan schuiven ( ondanks uitvoerige kontrole op het vastzetten door de bemanning) en bij aankomst in IJmuiden bleek er sprake van forse schade.
"geen probleem hoor, alles is goed verzekerd"was de reactie en de papieren werden ingevuld en iedereen ging redelijk gerust naar huis.
ik woon in IJmuiden dus het was een kort ritje naar huis, anderen konden op de aanhanger(ANWB) naar huis.
Rechtsbijstand erachter aan, geen geld!!!!
waarom niet?? men vaart onder de Deense vlag dus heeft lak aan de nederlandse wetgeving, men vaart in Internationale wateren en er zou sprake zijn van overmacht.
Nu vier jaar later nog steeds geen geld en het dossier is nog steeds niet gesloten, resultaat: 2000 Euries schade en geen vergoeding.

desalniettamin blijft Schotland een geweldige ervaring, en voor herhaling vatbaar!!
 
het dossier is nog steeds niet gesloten, resultaat: 2000 Euries schade en geen vergoeding.


Ja das nie mooi, ik ben over geweest met vlakke zee, motor vast geschort
aan die staalkabels die vlak over het dek lopen, en dacht nog (als het gaat
stormen die motor komt niet van zijn plaats) het kan dus wel na jouw verhaal te
hebben gelezen.

Volgende keer, vastzetten aan de metalen hekwerken aan de zijkant van die boot
maar dan moet je wel als een van de eersten zijn die aan boord gaan.

goeie
 
Volgende keer, vastzetten aan de metalen hekwerken aan de zijkant van die boot
maar dan moet je wel als een van de eersten zijn die aan boord gaan.

goeie

Wilde wij ook graag, gewoon aan de zijkant maar door de grote hoeveelheid auto`s mocht dat dus niet, wij hebben toen onder protest( bij de manager ter plaatse)de motoren op de manier geplaatst en vastgezet zoals men dat daar graag wilde.
Resultaat bekend!!
 
DFDS naar newcastle nemen.

Zelf spanbanden meenemen!

Niet bij DFDS boeken, maar bij het schotse verkeersburo een lijst van reisburos opvragen en deze afbellen. Scheelde mij bijna honderd euro met direct DFDS.

Neem oorfilters mee als je in de goedkope cabines slaapt, tegen luidruchtige buren en motorgestamp.

En wees gerust lastig en vraag om een rustige cabine - op de heenreis veel luide scholieren.

Let op je mattras - waarschijnlijk met plastic overtrokken, dus gooi er een dubbele deken overheen om niet je bed uit te zweten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan