Boren in titanium

maikel tc

MF veteraan
8 jan 2007
1.906
78
Brabant
Hallo,

ik heb titanium aangeschafd voor in mijn kneeslider })

alleen het probleem, na 5 boren te hebben verbrand :X kwam ik tot de conclusie dat ik misschien niet de goede boortjes had om door het titanium te komen.

Met wat voor boor moet ik boren?

diamantboor?
of zijn er andere goedkopere manieren om een gat te boren.

hoe hebben jullie dat gedaan?

bedankt
:W
 
Gewoon verspanen net als bij RVS 304 ,dus LANGZAAM toerental en eventueel KOELEN om de temp laag te houden..


Diamantboor. _O-

Een HSS boor is meer als genoeg hoor,je moet alleen wel de juiste waardes houden(snijsnelheid,toerental,aanzet)
 
Laatst bewerkt:
wat voor soort titanium? grade 5 en hoger zal toch wel moeilijk worden.

zoals hierboven gezegd, een goede hss boor kopen voor rvs geschikt (A1244) van bijvoorbeeld titex, langzaam laten lopen en goed koelen met bij voorkeur emulsie of snijolie.

een andere 'boerenoplossing' is om een betonboor met widia punt aan te slijpen, laag toerental, en en met veel kracht boren. ook weer koelen met emulsie of snijolie. het gat zal niet netjes worden, maar je komt er wel door.

toerental is afhankelijk van je boordiameter, die heb je er niet bij gezet.
 
Laatst bewerkt:
wat voor soort titanium? grade 5 en hoger zal toch wel moeilijk worden.

zoals hierboven gezegd, een goede hss boor kopen voor rvs geschikt (A1244) van bijvoorbeeld titex, langzaam laten lopen en goed koelen met bij voorkeur emulsie of snijolie.

een andere 'boerenoplossing' is om een betonboor met widia punt aan te slijpen, laag toerental, en en met veel kracht boren. ook weer koelen met emulsie of snijolie. het gat zal niet netjes worden, maar je komt er wel door.

toerental is afhankelijk van je boordiameter, die heb je er niet bij gezet.


"boeren" methode is erg goed. werkt ook om afgebroken tappen uit te boren!
 
Terug
Bovenaan Onderaan