boren in Vance & Hines

White Cowboy

Rookie
18 mrt 2008
20
0
Hoi,
full


Dit is de demper die ik uit mijn wat oudere Vance & Hines heb gehaald en ik wil proberen om ze een wat betere sound te geven door gaatjes te boren. Foto 1 is een zijaanzicht en foto 2 en 3 zijn foto's van respectievelijk de voorkant en de achterkant waarbij het tussenschot is te zien. Kan iemand mij adviseren waar en hoe ik het beste kan boren?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
-Thumbs down
Loud Pipes Save Lives: Behavior by a few turning public opinion against all riders .

Dit is een herhaling, toen begreep U het niet, U plaatst als repliek "????"
 
Ultra.We spreken hier echt nederlands.Ik snap geen donder van wat je schrijft.Zit je aan de Jupiter of de Kriek?
 
-Thumbs down
Loud Pipes Save Lives: Behavior by a few turning public opinion against all riders .

Dit is een herhaling, toen begreep U het niet, U plaatst als repliek "????"


dit is geeeen herhaling.....

oftewel, als je alleen maar kunt preken en geen antwoord op de vraag geeft kun je maar beter helemaal niet reageren, of start anders een onderwerp over geluidsoverlast door motoren.........
 
Laatst bewerkt:
-Thumbs down
Loud Pipes Save Lives: Behavior by a few turning public opinion against all riders .

Dit is een herhaling, toen begreep U het niet, U plaatst als repliek "????"
_O- _O- :?
Hij zit alweer op't zelfde niveau als wat we van hem gewend zijn; onbegrijpelijke quotes en plaatjes posten.

Ik geef'm nog 8 dagen, dan is iedereen hem echt weer helemaal zat.
 
Laatst bewerkt:
De ironie! Een greenpeace handdoek vol roet te midden van een hoe-maak-ik-de-uitlaat-meer-open-om-meer-benzine-te-stoken manouvre!

Ach dat belgische taaltje van die Luca is best goed te doen. Hij had in een artikel gelezen dat de uitdrukking loud pipes saves lives lariekoek is. Dat is het natuurlijk ook, maar dat weet iedere nederlander. =)

On topic: Ik kan je niet helpen met je pijpen, helaas.
 
ik zou zeggen een pijp er in en dat schot er tussenuit rammen/tikken.. of proberen er met een heeeele lange boor flink wat gaten in de kletsen!
 
Je kan een gat in dat tussenschot boren of de hele demper weglaten .....

Begin eens met een 4 mm gaatje en boor dat dan geleidelijk uit naar zoveel Db dat je wel een prent krijgt.


P.s. Ik ben het wel met Lucca666 eens. De doorsnee aftermarketdempertjes maken al voldoende herrie, daar hoeven geen extra gaten in.
Luid pijpen redt inderdaad levens, maar te luid pijpen geeft alleen maar ergenis.
 
dit is geeeen herhaling.........
Was wel een herhaling van wat ik reeds beweerde in uw ander topic.
Voor de nederlands sprekenden; het is flauwe kul dat luide pijpen levens redden. En dat standpunt kreeg een nominatie (award: Thumbs down) dus NIET gewaarderd door het motorpubliek.
 
Was wel een herhaling van wat ik reeds beweerde in uw ander topic.
Voor de nederlands sprekenden; het is flauwe kul dat luide pijpen levens redden. En dat standpunt kreeg een nominatie (award: Thumbs down) dus NIET gewaarderd door het motorpubliek.

Het is toch zeer logisch dat luide pijpen geen levens redden ? Pure sarcasme. Luide pijpen heb je voornamelijk voor de looks.

Ik snap niet dat je daar telkens op terug moet komen. En dat award. Mijn hoopje stront elke ochtend heeft meer betekenis dan dat inet award, waar al helemaal niemand van heeft gehoord.
 
Laatst bewerkt:
Het is toch zeer logisch dat luide pijpen geen levens redden ? Pure sarcasme. Luide pijpen heb je voornamelijk voor de looks sounds.

Ik snap niet dat je daar telkens op terug moet komen. En dat award. Mijn hoopje stront elke ochtend heeft meer betekenis dan dat inet award, waar al helemaal niemand van heeft gehoord.
:^
 
Was wel een herhaling van wat ik reeds beweerde in uw ander topic.
Voor de nederlands sprekenden; het is flauwe kul dat luide pijpen levens redden. En dat standpunt kreeg een nominatie (award: Thumbs down) dus NIET gewaarderd door het motorpubliek.


Hoe dan ook: je reactie is off topic, ik vraag nl. niet om commentaar over de sociale aspecten van uitlaten. Als je daar zo nodig een discussie over wilt voeren vind ik prima maar verknal mijn topic dan niet, want nu gaan de laatste berichten al niet meer over mijn vraag en dat is heel jammer. Vandaar mijn advies: start een eigen onderwerp!

|(
 
en dan hier mijn repliek:
?????

Euh ik bedoel, je hebt luidere pijpen voor de looks, als in meestal zien open pijpen er wat gaver uit (mijn mening), het klinkt wat donkerder en zwaarder, dus is dat voor het gehoor gaver. Zoals Boos B al aangaf, natuurlijk bedoelde ik dit ook.
Beide zijn eigenlijk, IMHO esthetische aspecten. Als laatste kan je met open pijpen wat meer PK eruit persen. Dat zijn, wederom IMHO, de redenen waarom mensen naar open dan wel luide pijpen gaat. Niet omdat het levens zal redden.
 
Laatst bewerkt:
Nou ken ik de constructie van V&H uitlaten niet precies, maar kun je die demper in z'n geheel weglaten? Dan heb je de vetste sound lijkt me. En is in ieder geval makkelijk te proberen en minder destructief dan gaten boren.

Wel even de carburateur wat rijker zeten en hij zal wel een stuk slechter trekken, maar je jaagt types als Ultra in ieder geval terug hun kast in!
 
Euh ik bedoel, je hebt luidere pijpen voor de looks, als in meestal zien open pijpen er wat gaver uit (mijn mening), het klinkt wat donkerder en zwaarder, dus is dat voor het gehoor gaver. Zoals Boos B al aangaf, natuurlijk bedoelde ik dit ook.
Beide zijn eigenlijk, IMHO esthetische aspecten. Als laatste kan je met open pijpen wat meer PK eruit persen. Dat zijn, wederom IMHO, de redenen waarom mensen naar open dan wel luide pijpen gaat. Niet omdat het levens zal redden.
Met open pijpen rijden is niet bevorderlijk voor je motor.
Het systeem van carburateur,nokkenas,uitlaten werkt vrij gevoelig.Een van de elementen veranderen leidt mijn inziens niet echt tot verbeterde vermogenscurves.
In de lagere toerentallen lever je echt veel in.

Ik heb ze ooit op mijn motor gehad(thans zit er een op mijn tractor) en ik kwam toen bijna helemaal niet meer van mijn plek.

Blijft over het buitenboordmotor geluid.Dat is een kwestie van smaak.Hou zelf meer van zeilen. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan