Borgings/stallingskosten voor gestolen motor betalen

Een soort van maximaal bedrag om te takelen zou ook niet mis zijn. Nu rekenen die takeldiensten absurde bedragen aan omdat ze toch weten dat je wel zult betalen voor je voertuig. 30 minuten werk om te takelen en dan enkele dagen in een oude loods zetten.. da's dan enkele 100'en euro's aub |( |(
 
Mijn dochter was in Antwerpen weggesleept ivm wegwerkzaamheden, een zgn 'administratieve' takeling.

ja dat word in belgie ook een steeds groterder probleem

article-1207969-061F74C1000005DC-416_468x305.jpg
 
Ik vind het wel een nuttige overweging. Ik heb mijn 20 jaar oude pekelbrik alleen WA verzekerd. Maar ik had me nooit gerealiseerd dat als het ding gestolen wordt en hij na poosje wordt teruggevonden ik stallingskosten zou moeten betalen. Kan een overweging zijn om toch voor WA+ te gaan.
 
Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar no way dat ik mijn motor niet minimaal WA+ zou verzekeren. WA+ dekt afhankelijk van de verzekeraar ook natuurschade (blikseminslag/tak uit boom door storm etc), schade door aanrijding met een dier & schade door vernieling. En kost maar een tikkeltje meer (in mijn geval <5€ per maand extra)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het uitgangspunt dat ik me alleen verzeker voor schades die ik niet zelf kan afdekken. En die max 1000 euro die mijn Transalp nog waard is extra gaan verzekeren voor 60 euro/jaar vind ik dan ook onzinnig.

schade door aanrijding met een dier

Kijk eens goed in je polis. Schade door aanrijding dekt alleen de schade die de daadwerkelijke botsing met het dier heeft veroorzaakt. Op een motor is die schade zelf niet zo groot. De grote schade ontstaat als je na die aanrijding valt, alleen dat is vervolgschade en die valt niet onder de noemer "door aanrijding met een dier".
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het wel een nuttige overweging. Ik heb mijn 20 jaar oude pekelbrik alleen WA verzekerd. Maar ik had me nooit gerealiseerd dat als het ding gestolen wordt en hij na poosje wordt teruggevonden ik stallingskosten zou moeten betalen. Kan een overweging zijn om toch voor WA+ te gaan.
Er valt meestal best veel onder +

Motor omgewaaid
Zadel stuk gesneden
Diefstal
En bijkomende kosten daarvan

Verhoging premie is vaak marginaal
 
Kijk eens goed in je polis. Schade door aanrijding dekt alleen de schade die de daadwerkelijke botsing met het dier heeft veroorzaakt. Op een motor is die schade zelf niet zo groot. De grote schade ontstaat als je na die aanrijding valt, alleen dat is vervolgschade en die valt niet onder de noemer "door aanrijding met een dier".

Lijkt me sterk. Dus als een auto tegen me aanrijd en ik val krijg ik ook maar een deel?
 
Misschien hebben ze wel gebeld maar was TS niet bereikbaar, of geen recent nummer bekend etc. Hoe lang moeten ze dan wachten tot ze gaan slepen?

Ik kan daar geen termijn op plakken. Maar in mijn ogen is de situatie gewoon een bedrijf wat met een klant te maken heeft.
Als je een taak gaat (of laat) uitvoeren waar de klant voor moet betalen en dat is nog niet overlegd hoe en wat precies dan ga je eerst een gesprek aan met de klant. Voordat dit gebeurd is doe je niks. En dan kun je niet achteraf geld gaan vragen voor dingen die je gedaan hebt.

Ik snap best dat dit voor de politie ook een moeilijke situatie is, maar ik vraag me ook af waar dan de grens ligt. Moet ik als gedupeerde dan ook alle uren van de politie gaan betalen? En waarom die dan niet en een berger wel?


Ik vind het wel een nuttige overweging. Ik heb mijn 20 jaar oude pekelbrik alleen WA verzekerd. Maar ik had me nooit gerealiseerd dat als het ding gestolen wordt en hij na poosje wordt teruggevonden ik stallingskosten zou moeten betalen. Kan een overweging zijn om toch voor WA+ te gaan.

Ik had me zoiets ook nooit gerealiseerd.
Zou je de complete motor ook kunnen weigeren? Als het een motor is die 500 euro waard was voordat hij gestolen was dan mogen ze hem van mij wel houden. Dat weegt niet op tegen stallings- en bergingskosten.
 
Ik ben niet deskundig, maar heb wel wat meegemaakt waar Mike en Hanzz aan refereren.
Ik werd aangereden van achter in Duitsland bij de brug over de Donau, door een andere motor. De aanrijding was rechtsachter (koffer er af en schade aan de uitlaat), maar omdat ik van rechts achter werd aangereden viel ik op de linker kant. Daar het nogal een klap was stuiterde motor weer terug op de rechter kant, schade aan de valbeugel voor.
Sphyr werd uit het zadel gewipt en landde op zijn botsmuts en schouder met schade aan het leren pak en natuurlijk was de helm de sjaak.

Ik was wa+casco verzekerd, dus boeide het me niet zo.

Maar in de correspondentie bleek dat het om 4 verschillende schades ging met ieder zijn eigen traject en moment van uitbetalen. Allemaal wel verhaald op de veroorzaker, die zijn plastic voorkant ook zag verpulveren en gelukkig ook WA+casco verzekerd was. De oorzaak was dat de man achter me opzij keek en ik moest stoppen voor een tegenligger, die weliswaar geen voorrang had maar al op de eenbaans brug reed. De mensen voor me stopten en ik ook en de man achter me keek naar een MTB die van links kwam en zijn pad kruiste. Toen hij weer voor zich keek, stonden er dus drie motoren stil voor hem en was hij kansloos.
De schade was uiteindelijk €10.000, iedere motor plm 5k. want ook Honda plastic is duur.
We zijn overigens zelf naar Nl teruggereden met meters Duct tape,vele tiewrap's en een spanband om mijn koffer er weer aan te hangen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan