Borgmoeren trillen los?

jaffabaffa

MF'er
13 mei 2019
72
28
Beste motorfanaten,

Ik rijd nu ongeveer anderhalf jaar op een 644 cc ééncilinder, en met de daarbij behorende trillingen die karakteristiek zijn voor een ééncilinder. In dit tijdsbestek van anderhalf jaar, zijn de borgmoeren van mijn valbeugels al twee keer losgetrilt. Dit klinkt ongeloofwaardig, of misschien zelfs als klinkklare onzin, maat het toch echt wat ik tot twee keer aan toe heb moeten constateren.

Zijn er mensen die iets soortgelijks ooit eerder hebben meegemaakt. Ik kan het zelf ook niet geloven, dus ik ben eigenlijk opzoek naar een andere verklaring.

Ik zie graag jullie reacties tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Dennis
 
wouw drie pagina's gezeur over een paar los getrilde moertjes dat kan alleen op het motorforum
Ja maar .. ja maar.. het kan altijd beterder.. :+

download.png
 
Goed, net borg draadjes doorgeknipt. Zat echt profi, met zo een tang die het vast draait, geen handwerk zeg maar.
Ging om vier bouten van de onderste fusee
Vier maal M18 spoed van 1,5 mm. Losdraai moment ongeveer 500Nm. ( Gevoel hoor ken ook 520 zijn)
Denken jullie nou echt dat als zo een bout los besluit te trillen die rekening houdt met een draad vlechter?. Nee, maar ik kan in een tel zien of die los zit.
Lak was minstens zo goed geweest..

Waarom beginnen ze hier gelijk over pilletjes te lullen als er eens iets gepost wordt buiten je bubbel? Is die hulst ook iemand die zich druk maakt om standbeelden?
 
Goed, net borg draadjes doorgeknipt. Zat echt profi, met zo een tang die het vast draait, geen handwerk zeg maar.
Ging om vier bouten van de onderste fusee
Vier maal M18 spoed van 1,5 mm. Losdraai moment ongeveer 500Nm. ( Gevoel hoor ken ook 520 zijn)
Denken jullie nou echt dat als zo een bout los besluit te trillen die rekening houdt met een draad vlechter?. Nee, maar ik kan in een tel zien of die los zit.
Lak was minstens zo goed geweest..

Waarom beginnen ze hier gelijk over pilletjes te lullen als er eens iets gepost wordt buiten je bubbel? Is die hulst ook iemand die zich druk maakt om standbeelden?
Ik denk pilletjes omdat je behoorlijk onnavolgbaar in je post was en (bent) Heeft niet zoveel met een bubbel te maken volgens mij.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ovy
Goed, net borg draadjes doorgeknipt. Zat echt profi, met zo een tang die het vast draait, geen handwerk zeg maar.
Ging om vier bouten van de onderste fusee
Vier maal M18 spoed van 1,5 mm. Losdraai moment ongeveer 500Nm. ( Gevoel hoor ken ook 520 zijn)
Denken jullie nou echt dat als zo een bout los besluit te trillen die rekening houdt met een draad vlechter?. Nee, maar ik kan in een tel zien of die los zit.
Lak was minstens zo goed geweest..

Waarom beginnen ze hier gelijk over pilletjes te lullen als er eens iets gepost wordt buiten je bubbel? Is die hulst ook iemand die zich druk maakt om standbeelden?
Moment heeft niets met safety wire te maken. Bedankt voor het bevestigen van jouw totale gebrek aan kennis en inzicht.

Gewauwel over bubbel heeft hier niets mee te maken. Je schrijft als een psychiatrisch patient, onsamenghand maar vooral onwaar.
Dan krijg je een vriendelijk advies tav medicatie omdat dit forum vooral door vriendelijke mensen bezocht wordt.
 
Ik denk pilletjes omdat je behoorlijk onnavolgbaar in je post was en (bent) Heeft niet zoveel met een bubbel te maken volgens mij.

Ik werk met mensen die pilletjes nodig hebben en gebruiken. Je hebt echt geen idee.

Mijn punt is dat een borgdraad je niet zal redden, als het gaat dan gaat het. Met borg draad of pijltjes onder de moer kun je wel zien of er wat speling ontstaat.
Mijn vertrouwen is gewoon wat minder.

Deze post is wel duidelijk?
 
Goed, net borg draadjes doorgeknipt. Zat echt profi, met zo een tang die het vast draait, geen handwerk zeg maar.
Ging om vier bouten van de onderste fusee
Vier maal M18 spoed van 1,5 mm. Losdraai moment ongeveer 500Nm. ( Gevoel hoor ken ook 520 zijn)
Dit betekent dus dat de bouten hun voorspanning niet hebben verloren. Dat is goed uiteraard.
Aanhaal-/loshaal moment heeft niks met het borgdraad te maken.
Denken jullie nou echt dat als zo een bout los besluit te trillen die rekening houdt met een draad vlechter?. Nee, maar ik kan in een tel zien of die los zit.
Lak was minstens zo goed geweest..
ALS de bout zijn voorspanning verliest en je hebt alleen een lakje gebruikt, kan hij eruit trillen. Met borgdraad niet. Dat is nou net de truuc...
 
Terug
Bovenaan Onderaan