Borrelend geluid bij het maken van contact

VoorMoto

MF'er
14 apr 2013
35
0
Leiden
Vraag: Bij het maken van contact hoor ik een borrelend geluid voor een paar seconden. Zodra de lampjes aangaan hoor je dit, ook na het rijden hoor je dit bij het uitzetten van de motor. Het is al een paar keer voorgekomen dat de motor afsloeg bij de stoplichten. Waar kan dit aan liggen en wat zou een oplossing kunnen zijn?

Motor: Ktm 950 SM 2007

Verrichte acties: olie bijgevuld, koelvloeistof bijgevuld, flesje carburateurreiniger in de tank gegoten. Mocht allemaal niet baten.
 
Wanneer er injectie op je fiets zit is dit hoogstwaarschijnlijk de brandstofpomp die je injectie-systeem op druk brengt. Bij het uitzetten van je motorfiets wordt de druk weer van het systeem afgehaald. Niets kwalijks lijkt me zo.
 
Wanneer er injectie op je fiets zit is dit hoogstwaarschijnlijk de brandstofpomp die je injectie-systeem op druk brengt. Bij het uitzetten van je motorfiets wordt de druk weer van het systeem afgehaald. Niets kwalijks lijkt me zo.
Brandstof pomp kan toch ook op een carburateur fiets zitten. Dus zal het waarschijnlijk/mogelijk toch de pomp zijn die je hoort.
Het uitvallen weet ik niet, maar kan natuurlijk van alles zijn en hoeft niet perse met de pomp te maken te hebben.
 
Vraag: Bij het maken van contact hoor ik een borrelend geluid voor een paar seconden. Zodra de lampjes aangaan hoor je dit, ook na het rijden hoor je dit bij het uitzetten van de motor. Het is al een paar keer voorgekomen dat de motor afsloeg bij de stoplichten. Waar kan dit aan liggen en wat zou een oplossing kunnen zijn?

Motor: Ktm 950 SM 2007

Verrichte acties: olie bijgevuld, koelvloeistof bijgevuld, flesje carburateurreiniger in de tank gegoten. Mocht allemaal niet baten.

Kijk, dat is pas het serieuzere sleutelwerk! O-)
 
Ik doe mn best, heb m pas een paar weken en de ervaring is (nog) ver te zoeken. Vandaar mijn vraag hier op het motor forum
Over het algemeen krijg je hier wel nuttige antwoorden waar je wat mee kunt, maar dat laat wel eens op zich wachten O-)
Maar je zal toch meer informatie moeten geven over dat uitvallen en wat je al gedaan hebt om het op te lossen.
Anders is het heel moeilijk om je te helpen
 
Als de motor stationair loopt of wanneer ik rustig wegrij hoor ik een tik waardoor de motor uitvalt. Onlangs heb ik de jiffyschakelaar vervangen omdat ik er vanuit ging dat dat ding het soms niet goed deed. Echter blijft het aanhouden. Motor start overigens wel meteen als de motor stil staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan