Bos demper aanpassen

Boutjes

I'd like to speak to the manager!
8 mei 2006
8.839
29
Ik heb een 2e hands-bos demper op de kop getikt omdat mn huidige een deuk heeft opgelopen tijdens een valpartij. Nu is de slip-on alleen net even anders dan de nieuwe demper. Daarom wil ik de slip-on van de beschadigde demper overzetten op de nieuwe.

Kan dit? Voor ik de demper uit elkaar sloop, wil ik dit toch wel zeker weten. Waar ik namelijk bang voor ben is dat de geperforeerde metalen koker (die je ziet als je in de demper kijkt) aan de slip-on vast zit.

Plaatje van de demper:

09AH1-2148-285.jpg
 
ik heb pas mijn bolt-on ingekort en bij mij zat de geperforeerde pijp vast aan het bolt-on gedeelte :Y

maar maak je demper gewoon open en dan zie je het vanzelf , begin met de popnageltjes uit te boren en dan haal je hem uit elkaar als je er niks mee kan steek je hem toch weer terug in elkaar ff opnieuw poppen en je ziet er niks meer van :9
 
Dan moet je dus het geperforeerde deel los terug in de demper hebben gedaan, als je m hebt ingekort.... Of heb je m weer vast gelast?
 
Dan moet je dus het geperforeerde deel los terug in de demper hebben gedaan, als je m hebt ingekort.... Of heb je m weer vast gelast?


nee ik heb mij demper aan de uitgang in gekort omdat ik dus met een vast ophangings punt zit aan de demper , dus als ik hem aan de ingang zou inkorten kon ik hem niet meer vast maken aan de uitlaat steun ;)

maar de geperforeerde pijp zat bij mijn demper alleen aan de ingang vast aan het bolt-on gedeelte , bij het "tuutje" van de demper (uitgang) schuift dat deel een stukje in de geperforeerde pijp

edit ; kan je niet alleen de nieuwe huls over zetten naar je oude demper ?

ik heb er geen foto`s van anders was het misschien wat makelijker
 
Laatst bewerkt:
nee ik heb mij demper aan de uitgang in gekort omdat ik dus met een vast ophangings punt zit aan de demper , dus als ik hem aan de ingang zou inkorten kon ik hem niet meer vast maken aan de uitlaat steun ;)

maar de geperforeerde pijp zat bij mijn demper alleen aan de ingang vast aan het bolt-on gedeelte , bij het "tuutje" van de demper (uitgang) schuift dat deel een stukje in de geperforeerde pijp

Daar was ik dus al bang voor B| Misschien dan maar de hele buis overzetten :')
 
Hoe ruikt dat als je gaat rijden :?

ik niks _O- , spuit gewoon niet te veel er tussen en als je hem weer in elkaar steekt ff schoon maken ik zag of rook er niks van toen ik hem ff liet draaien en anders zal het na een ritje wel weg zijn hoor ;)

maak ze gewoon is open en dan kan je het beter zien denk ,zal zich zelf wel uitwijzen :9
 
Laatst bewerkt:
heb er toevallig ervaring mee :)

de geperforeerde buis zit vastgelast aan de dop aan de ingaande kant,
de dop aan de kant waar de gassen uit komen klemt slechts om de buis heen en is dus zo los te halen.
je zou dus na het loshalen van de doppen de aluminium huls er zo af kunnen schuiven, maar hou er rekening mee dat de moertjes (oudere modellen hadden dat) het keramische dempingsmateriaal wel kunnen losscheuren als je dat te grof doet.
(er is wel wat gecontroleerd geweld nodig om het geheel los te krijgen)
eenmaal los kun je het dempingsmateriaal gewoon als een deken eraf wikkelen en kom je vervolgens een zelfde deken van staalwol tegen, die vastzit met ijzerdraadjes.
dat zou ikgewoon lekker laten zitten en het geheel overzetten of wat je ook van plan bent.

succes!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan