Bos demper inkorten

Bobbl

Die hard MF'er
25 sep 2005
980
2
Groenlo
Hallo, wie weet hoe ik deze Bos demper uit elkaar krijg, heb alle pop-nagels al los geboort, maar hij zit nog muurvast in elkaar.
Iemand hier ervaring mee??

BVD Bobbl
full
 
Het onderste gedeelte van de uitlaat voorzichtig in de bankschroef zetten met een doek ertussen,en dan de uitlaat proberen te draaien... zo heb ik het ook gedaan is bij mij gelukt. :Y
 
Oke, het is gelukt, een beetje kruipolie en een paar uur wachten doen wonderen.
Heb de pijp eruit getrokken door een grote waterpomptang er klem in te zetten, zo beschadig je iig niks.
full
 
mag ik vragen waarom je die pijp inkort ?
Ik vind zelf de bosuitlaten aan de lange kant maar om gelijk de zaag in te zetten.. Hoever ga je hem inkorten ?
 
mag ik vragen waarom je die pijp inkort ?
Ik vind zelf de bosuitlaten aan de lange kant maar om gelijk de zaag in te zetten.. Hoever ga je hem inkorten ?
Ik kort hem in omdat ik dat mooier vindt.
Er is inmiddels 12 cm vanaf, en dat is een mooie lengte.
Komen wel piccies van.............

Grt Bobbl 8-) 8-) 8-)
 
Ga jij voor het gewicht dan???

Wij heten echt geen Rossi, en voor een straat motor..............die paar grammetjes!!

Grt

Opzich ben ik het met je eens, vaak is het het niet waard. Maar setje titanium dempers scheelt meer dan een paar grammetjes.. 4 kg als ik me niet vergis!
 
Niet fake.. wel te zwaar!
Bij een tl is 1 originele demper iig net zo zwaar als een setje titanium.. :P
Probleem is dat carbon itt titanium niet zo stevig en hittebestendig is van zichzelf. Je zult dus de demper moeten verstevigen om te voorkomen dat ie gaat scheuren (vooral bij twee cylinders). Als je voor de mooi gaat, is carbon prima. Gaat het om het gewicht is een titanium ws. beter. Bij mijn CBR is de Bos overigens wel een heel stukje lichter dan de originele.


Enne... Wie merkt nou die paar kg op het gewicht van een TL1000... })
 
Probleem is dat carbon itt titanium niet zo stevig en hittebestendig is van zichzelf. Je zult dus de demper moeten verstevigen om te voorkomen dat ie gaat scheuren (vooral bij twee cylinders). Als je voor de mooi gaat, is carbon prima. Gaat het om het gewicht is een titanium ws. beter. Bij mijn CBR is de Bos overigens wel een heel stukje lichter dan de originele.


Enne... Wie merkt nou die paar kg op het gewicht van een TL1000... })
Zo is dat!!
Mijn Yam weegt nu 196 KG en ik denk niet dat ik het merk als 192 KG weegt!!
 
Ik wist waarvoor het was ja, die versteviging ;)

Maar ik vind dat als je je sportbike aanpakt dat je altijd performance gericht bezig moet zijn. En een lager gewicht is voor alles gunstig! :P
 
dat zal wel ff duren of jeuken....
als ie de pijp weer in elkaar zet..... nadat je weer je demping materiaal er om hebt gekregen.. oei en dat kan jeuken.
Is het de kunst om de pijpen weer goed tegen over elkaar te krijgen voor het monteren.
maar dan heb je ook wel een pijp die goed jankt.
veel plezier er mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan